Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо нямам задни спирачки и ръчна?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо нямам задни спирачки и ръчна?

    Здравейте, значи като минах преглед онзи ден се оказа че нямам задни спирачки. (всъщност си го знам отдавна, но така се оказа на прегледа, че тогава разбрах ) Та работата е следната: кантара отзад е блокирал, но доколкото знам за устройството му, дори блокирал в каквото и положение, ако обезвъздушиш спирачките, не трябва да имам слаби спирачки, само няма да имам регулиране от товара в багажника, това е ясно. Другото е че спирачките ги има, но са доста слаби ( не блокират валовете като бях на прегледа) и имат 60 % разлика лява с дясна. Мисля си за спирачна помпа, но пък защо ще имам такава разлика ляво с дясно? Остава от ABS-a да е нещо. Другото е че ръчната ИЗОБЩО липсва, но не е от жилата, а явно от апаратите, които са дискови и не мога да ги отварям. Някакви идеи?
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    #2
    Това ми се случва редовно като разглобявам спирачните апарати отзад.Причината се крие в саморегулиращите механизми- това между накладките дето се развива/завива и така се скъсява/удължава разстоянието между накладките.Понеже след разглобяване ги навивам докрай,докато се разпънат както трябва нямам почти никакви задни спирачки и никаква ръчна.Пробвай да ги свалиш и почистиш,после им капваш малко масло да раздвижат и виж има ли разлика.Ако има разлика е препоръчително да разкараш маслото,че събира прах и да сложиш някаква грес.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      Ако нямам задни спирачки заради саморегулиращите механизми, работата става кофти. В книгата за фиат пише, че няма нищо за развиване или завиване. Ако стане проблем се сменя апарата. А той единия е 220лв. Или да разчитам на втора употреба... Не са хубави тия работи!
      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
      FIAT UNO 1.5

      Коментар


        #4
        Аз почти година карах без тях докато намеря такива механизми. Накрая намерих почти същите като моите които обаче пак не ставаха защото бяха по дълги.Но извадих пружинките от тях и ги сложих на моите.Сега вече всичко е ОК Поразтърси се по моргите. Иначе и на мен ми обявиха цена 100 лева/брой в Т&Н.А проблемът се яви след "майсторска" смяна на накладки в сервиз. Единият механизъм затегна накладките и без малко да се запаля, а другия просто изпадна от мястото си и дрънчеше в барабана ...

        Коментар


          #5
          pi4_s_bravo написа:
          Понеже след разглобяване ги навивам докрай,докато се разпънат както трябва нямам почти никакви задни спирачки и никаква ръчна.
          Не се навиват докрай в никакъв случай защото никога няма да сработят.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Досега винаги съм ги завивал докрай,разбира се без да ги стягам или нещо такова и винаги при няколко натискания на спирачките се чуват как се развиват (прицъкват).Тая процедура съм я правил поне 10 пъти и всичките след това успешно са се нагласили.
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Нещо не съм сигурен дали говорим всички за едно и също, но само да уточня че става въпрос за дискови спирачки. Затова в книгата пише, че скапят ли ти се саморегулиращите механизми, оправия няма - само нови.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                Явно говорим за различни неща ...На мен са ми барабани отзад. Дисковете май нямат такива механизми ... ама щом казваш ...Аз ги монтирах завити до край и някъде около 5-10 минути помпах ръчната при натиснат педал на спирачката.При всяко движение нагоре на ръчната се чува цъкането на механизмите ... и така докато престане да се чува.Първоначално нямах ръчна - лостът отиваше до край а гумата си я въртях на ръка. След процедурата с помпането ръчната вече лови в началото.Колега снимай механизъма. Пускам снимка на моя в състоянието в което го извадих след като се беше извадил от мястото си и се въртеше свободно в барабана.Дори точно пред нас някъде се заклини и ми блокира колелото - добре че не карах бързо ...След като по почистих, смазах и му сложих двете пружини от другия механизъм който купих си заработи нормално
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  поне на предните дискови няма такива механизми са саморегулиране. на кромата е отзад с дискове и ръчната дърпа едни лостччета, които директно избутват буталцето. но при дисковите няма кой да връща буталцето, както е при барабанните/пружини/. така че според мен има някакво объркване и няма въобще такива саморегулиращи механизми
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Напълно си прав колега "pakumba" ,на задните дискови спирачки усилието зависи единствено от кантара а разликата м/у двете колела е от обезвъздушаване.Колегата е написал ясно че спирачките са му дискови ,ама няма кой да го прочете.Дисковите спирачки нямат саморегулиращи механизми,лостовете движени от жилата механично натискат спирачните бутала.

                    Коментар


                      #11
                      Аз знам, че искате да ме успокоите за да не ми е кофти, че се разделям с 440лв. ама....
                      IMPORTANT NOTE: On rear disc brake cars, thehandbrake-end of the mechanism is the same as fordrum brake cars. At the brakes, the clearance is adjustedautomatically, provided that the adjuster, built in to thecaliper assembly, has not seized. If it has, replace thecaliper.
                      Тия механизми са заради ръчната или знам ли но явно трябва да ги има отзад, независимо с какви спирачки е. А и се сещам че преди удължих хода на тия лостчета на апаратите като смених болтчетата в които опират, и имах ковяща ръчна поне на едното колело и така... цели 3 дни.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар

                      Working...
                      X