Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разкази в картинки : Изводи от смяна задни накладки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    lov написа:
    И от мен малко приказки и допълнения по темата. Още като си купих колата реших да погледна в какво състояние е феродото а и имах дефектирал датчик на АБС който трябваше да сваля. Хубаво ама се оказа че нямам никакво феродо а и на едната накладка даже се беше разлепило и падна само. И нали съм си карък в нашия загубен град няма и кой да ти предложи а и е събота. Колата ми трябва и реших да сложа каквото и да е. Намерих едно меко за жигула за 5 лева комплекта. Лепнах го и за по сигурно го занитих с алуминиеви нитове както се правеше едно време ей така за страх. Трета година карам с него не е мръднало и спира перфектно а и скоро му правих проверка износва си се съвсен в нормите. И най важното е че не свири при спиране което най много би ме дразнило. А саморегулиращия механизъм при такава операция задължително трябва да се разглоби почисти основно и измие и след това да се смаже с много тънко масло. И чак тогава да се монтира.
    аз пък имам едно феродо с щампа 1974, нямааааа такова спиране просто, то меко, няма стружки като модерните, с нокът се дере... е, малко е азбестово, ама карай. моите задните са отдавна за смяна, но искам и аз да ги лепна и после занитя, имам си медни нитове, обаче лепило не мога д анамеря. не разчитам единствено на нитовете, защото е малко финна работа, важно е хем да е добра фаската и да е дълбока, че да не търка по нита след 2000 км, хем да остане месо, че да държи- затова искам и да ги залепя, но не мога д анамеря лепило. а не ми се носят на фирма, първо защото това означава да ме оставят без кола, че нямам стари накладки, второ май ще ми излезе по-скъпо от нови маркови, а честно казано като сложа и голямат аограчка, която пада по търкане на старото феродо, после дупчи, ама фаски, ама нитовете ала бала и ми се вижда много работа нещо. ти какво лепило ползва? технологията на лепене специална ли е, чел съм, че май пекат лепилото? да не с еотлепя накладка, че директно ти блокира колелото
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #17
      Ако намериш лепило - свиркай. Аз също имам една кутия "вехто" феродо от ЗИЛ
      Alfa 159 SW 2.4 Ti
      Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
      "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

      Коментар


        #18
        Ползвам някаква епоксидна смола за импрегниране на ротори. Тук в при нас я ползват в СПРКИ-ЕЛТОС но са ми я давали много отдавна. Но доколкото знам технологията не е променена на котвите и се ползва още смола. Та тая смола има малко по добри характерисики на високо температури. А феродото дето купих прилича на това за което ти обесняваш. Мазно много меко и с доста азбест и се виждат и някакви месингови влакна. Като технологията е следната. Изсичаям колкото се може старото и после с ъглошлайфа почиствам основата идеално даже гледам основата да стане колкото се може по грапава. С едра шкура надрасквам и феродото намазвам двете повърхнини със смола и стягам с едни метални стяги. Може и да се ползва и някаква тел. Важото е да прилепне плътно към основата. И след това печене половин час във фурната на печката на 120 Со. Забравих да спомена че предварително пробивам отворите за нитовете. А фаските се правят на ръка. Феродото е много меко и лесно стават. На времето си бях заточил едно свредло с водач така че фаската става на точния размер и не можеш да я сбъркаш. Ина това свредло съм му сложил дървена дръжка за по удобна работа. Главата на алуминиевия нит е конусна и при занитването конуса трябва да започвеа от основата. Тоест да е потънал колкото се може по на вътре. А нитове още продават в магазините за авточасти. Скоро копувах за други цели точно такива. И понеже феродото е доста по голямо излишното се отрязва на края. И на тясната страна се прави малка фаска на шмиргела. Що феродо съм залепил по жигулките нее истина и до сега не съм имал случай да се отлепи даже и когато е било и без нитове. И с алуминиевите нитове няма опасност да си надереш барабана. Даже някои само занитваха на времето без да лепят. Бе какво да кажа много модерни станахме на последък и все ни се ще да ползваме всичко на готово и забравяме старите технологии. А цялата тая операция със свалянето лепенето и монатажа ми отмема около 3-4 часа с мотането. Докато се пече а после и изтива почиствам механизмите и барабаните. Не е чак толкова сложно за човек имащ елементарни технически умения.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #19
          ..

          Аз като лепя феродо не ползвам стяги,а направо накладките поставям в барабана.Отвътре ги ,,разпъваш,, с два болта с резбова тръбичка -втулка- на кръст и готово.На когото както му е по-лесно.

          Коментар


            #20
            Re: ..

            И така става ама нали докато се пекат гледам да я свърша някаква друга работа да се почистят и т.н. Макар че това което посочваш като пример е най добрия вариант на притискане.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #21
              аз като гледам, ще пропусна момента с лепенето, най-вече, защото нямам лепило
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #22
                Re: Разкази в картинки : Изводи от смяна задни накладки

                u_bo написа:
                Разкази в картинки : Изводи от смяна задни накладкиИзводи:- макаронаджиите не си поддържат колите- задните накладки освен износени , бяха и изпечени- наште ’майстори’ не знаят как да отпуснат механизма за автоматично натягане на накладките - резултата - дълго и ИЗЛИШНО нагряване с оксижен и поразкъсани фиксатори на накладките ( снимка фиксатори)- със сменени задни (и предни преди това) накладки - колата спира чувствително ПО_БЪРЗООсновната тънкост е - след отпускането на жилото на ръчната - извършва се под маншона на ръчната в купето,да се приберат накладките навътре - чрез тънка отверка се завърта механизма за саморегулиране на накладките означен с ’1’ - това се прави през отвора на барабана.Ако не се направи - свалянето на накладките може да отнеме 1,5 часа - след като го видя - монтьора смени другото колело за 15 минути Ако ’прага’ на стария барабан не е много - може да се мине на струг - !! Внимава се да не се получи диаметър по-голям от максимално допустимия . Той е маркиран на барабана. В моя случай - 204.7 мм - а барабаните бяха на 206 мм - очевидно належаща замяна и на барабан освен на накладки

                Коментар

                Working...
                X