Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се сменят външните кормилни накрайници.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се сменят външните кормилни накрайници.

    Колеги здравейте. От много време имам едно хлопане отпред. Смених носачите, беалетките, но тропането продължи. Когато сменях носачите забелязах, че тампоните на външните кормилни накраници направо бяха скъсани (от тук може да е и тропането), затова днес взех нови накрайнци, които мисля тези дни да сменя. Въпроса ми е каква е процедурата по подмяната. И още един въпрос: самият тампон на накрайниците не трябва ли да е пълен целият с грес, защото на тези които взех МАРСО, тампоните имаха съвсем малко грес, самите тампони са прозрачни и се вижда много малко грес.

    #2
    на апзара има само боклуци. трябва да има грес, па макар и малко. лошото е, че вътре са напълно сухи. поне накрайниците не са натоварени и карат повечко. вдига се колата на крик, слагаш едно трупче да не ти падне на ръцете. имаш 1 гайка със ситна резба да отвиеш, на новите гаики трябва да има найлонче накрая против саморазвиване, важно е. слагаш едно друго трупче като подпираш накрайника /под него/ максимално близо до шенкела. ЛЕКО отпускаш на него колата, то няма какво да стане освен да каже пук и излиза, ако все пак не излезе след лекото отпускане на колата го хакни с чука отстрани- то си личи на шенкела едно плоско си е потготвено за бой с чука. чукни го леко и ще падне 100%/ако си отпуснал малко тежест на колата върху него/. преди или след като направиш това няма значение има една гайка отзад, която е д аобира луфта от резбата, тя се развива малко, колкото да не го законтря. хубаво е да имаш коректор или маркер и да мацнеш преди да свалиш стария, за да не разминеш много реглажа на предницата с новия накрайник. после развиваш и навиваш новия и отиваш на реглаж./резбите им са слабички, не напъвай много да стягаш, аз лично сложих 2 гайка за всеки случай/
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      pakumba написа:
      на апзара има само боклуци. трябва да има грес, па макар и малко. лошото е, че вътре са напълно сухи. поне накрайниците не са натоварени и карат повечко. вдига се колата на крик, слагаш едно трупче да не ти падне на ръцете. имаш 1 гайка със ситна резба да отвиеш, на новите гаики трябва да има найлонче накрая против саморазвиване, важно е. слагаш едно друго трупче като подпираш накрайника /под него/ максимално близо до шенкела. ЛЕКО отпускаш на него колата, то няма какво да стане освен да каже пук и излиза, ако все пак не излезе след лекото отпускане на колата го хакни с чука отстрани- то си личи на шенкела едно плоско си е потготвено за бой с чука. чукни го леко и ще падне 100%/ако си отпуснал малко тежест на колата върху него/. преди или след като направиш това няма значение има една гайка отзад, която е д аобира луфта от резбата, тя се развива малко, колкото да не го законтря. хубаво е да имаш коректор или маркер и да мацнеш преди да свалиш стария, за да не разминеш много реглажа на предницата с новия накрайник. после развиваш и навиваш новия и отиваш на реглаж./резбите им са слабички, не напъвай много да стягаш, аз лично сложих 2 гайка за всеки случай/
      Колега благодаря за бързия отговор.В самите тампони има по съвсем малко грес, но аз мислех че трябва да съ пълни до горе с гре.Само те моля пак да ми обясниш как и къде да маркирам накрайника за да не избяга реглажа. За гайката която законтря накрайника ли става на въпрос?

      Коментар


        #4
        реглажа ще избяга, вярвай ми пробвах да заобиколя реглажа, щото са все некадърници по реглажите и накрая пак кацнах при тях ако все пак държиш да пробваш да си спестиш реглажа трябва да измериш дали накрайниците са еднакви по размер от центъра на ъбълката до края му се мери, след това мацваш с коректор или с някакъв бял маркер докъде стига по резбата на вътрешния накрайник- т.е. или гайката или след като я махнеш нея самия край на накрайника мацни. ама от опит да ти кажа- пак ще идеш на реглаж. въпроса е да не е съвсем крива историята, тогава върши работа- просто белеф на резбата на вътрешния накрайник- къде, дали след гайката или махаш гаиката и веднага след накрайника- ти си решаваш.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          pakumba написа:
          реглажа ще избяга, вярвай ми пробвах да заобиколя реглажа, щото са все некадърници по реглажите и накрая пак кацнах при тях ако все пак държиш да пробваш да си спестиш реглажа трябва да измериш дали накрайниците са еднакви по размер от центъра на ъбълката до края му се мери, след това мацваш с коректор или с някакъв бял маркер докъде стига по резбата на вътрешния накрайник- т.е. или гайката или след като я махнеш нея самия край на накрайника мацни. ама от опит да ти кажа- пак ще идеш на реглаж. въпроса е да не е съвсем крива историята, тогава върши работа- просто белеф на резбата на вътрешния накрайник- къде, дали след гайката или махаш гаиката и веднага след накрайника- ти си решаваш.
          Колега аз неискам да избягам от реглажа, реглаж ще направя задължително. Въпроса беше, като сменя накрайниците да не да избяга много реглажа докато ида на майстор да регулира колата. А това, че имам малко грес в тампоните, да го приема ли че е нормално, т. е. да не са пълни догоре.

          Коментар


            #6
            Относно тропането! Провери тампоните на стабилизиращата щанга!!
            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

            Коментар


              #7
              Executer написа:
              Относно тропането! Провери тампоните на стабилизиращата щанга!!
              Каде се намират тампоните, накъде в средата на щангата ли са?

              Коментар


                #8
                Аз това писах и сега в темата която пуснах, значи ако се внимава да не се размести контра-гайката на накрайника, може да се смени, като реглажът се запази. Но аз също ще отида на реглаж, въпреки че контра-гайката не мръдна по време на манипулцията, и колата след това вървеше по-направо и от преди

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Аз това писах и сега в темата която пуснах, значи ако се внимава да не се размести контра-гайката на накрайника, може да се смени, като реглажът се запази. Но аз също ще отида на реглаж, въпреки че контра-гайката не мръдна по време на манипулцията, и колата след това вървеше по-направо и от преди
                  А тампоните на твойте накраници бяха ли прозрачни като мойте. Питам те за да разбера дали малкото грес която имам в моите е достатъчна.

                  Коментар


                    #10
                    заеби таа ралта, аз ги мерих с шублера дали са еднакви самите накрайници, после мерих, ширих, рисувах, накрая отидох на реглаж и излезе 3 градуса разлика/много демек/, като ги знам +/-1 градус не го броят знчи смятай колко точно е всичко. за да идеш до майстора ако не направиш едното колело напречно на другото няма д аимаш проблем. грестта ко да ти кажа- ако ще с одеалце всяка вечер да ги завиваш пак ще издадат багажа за 20-30 000 км, слагай и да не ти дреме. чисто теоритично трябва да има грес като фунцкия да уплутнява, да пази, защото то в маншончето нищо не става, няма триене на части там. по-скоро грестта трябва да се озове в маншончето от пълната грес с ябълка, като се завърти ляво дясно и да изхвърли грестта горе в маншона, ама понеже в ябълката няма грес и в маншона няма кой да я качи. не се занимавай с глупости, а ги слагай и карай. ако искаш да ги направиш вечни трябва да сложиш гресьорки
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      Не, не бяха прозрачни, черни бяха и не се вижда вътре какво и колко има

                      Коментар


                        #12
                        Колеги здравейте.Имам следния въпрос, дано да го обясна хубаво за да ме разберете.Интересува ме вътрешния кормилен накрайник от вътрешната си страна на резба ли е или на някъква ябълка.Имам в предвид това, че когато се настройва (регулира) гумата, самият накрайник (вътрешния) се върти с ключе № 11, като напр. като се върти на едната страна дърпа външния накрайник, а когато се върти на другата страна, бута накрайника (външния). Питам, защото вчера като си смених външния накрайник забелязах, че вътрешния се върти. Имам в предвид да се върти часта, която съм посочил с червената стрелка. Дано да съм обяснил хубаво вълнуващия ме въпрос.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          вътре е ябълка като на шарнира и като на външния накрайник. то дали въртиш вътрешния или външния за да регулираш е все тази, ефекта е един и същ
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            pakumba написа:
                            вътре е ябълка като на шарнира и като на външния накрайник. то дали въртиш вътрешния или външния за да регулираш е все тази, ефекта е един и същ
                            Т. Е. тази черната част, която съм посочил е неподвижна, а оста (накрайника) в ляво от черната част се върти около оста си?

                            Коментар


                              #15
                              marto_gp написа:
                              pakumba написа:
                              вътре е ябълка като на шарнира и като на външния накрайник. то дали въртиш вътрешния или външния за да регулираш е все тази, ефекта е един и същ
                              Т. Е. тази черната част, която съм посочил е неподвижна, а оста (накрайника) в ляво от черната част се върти около оста си?
                              Да!

                              Коментар

                              Working...
                              X