Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за шенкел

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за шенкел

    В петък ударих колата в един бордюр при десен завой, нямаше спукана гума или други видими щети. После забелязах, че колата тегли на дясно като пусна волана. Отидох в D&N и ми направиха реглаж. Казаха ми че десния шенкел е крив и трябвало нов... възможно ли е да се изкриви от такъв удар. За нов ми казват цени около 400-500 лв. Някой имали опит със смяна на шенкел? Да ми препоръчате сервиз?
    Brava 1.6 16v 103 hp - 04/08

    #2
    Много ме съмнява да се изкриви шенкел.Провери да не би да е изкривена кормилна щанга.На шенкела няма какво да му се изкриви според мен по скоро да се счупи.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      От морга си вземи шенкел! Ама лошото е, че ще трябва да се сменя лагера! Щом пичовете на реглажа са казали шенкел... Иначе може да е от всичко - амортисьор, шенкел, носач, щанга...

      Коментар


        #4
        Re: Въпрос за шенкел

        grandpa написа:
        В петък ударих колата в един бордюр при десен завой, нямаше спукана гума или други видими щети. После забелязах, че колата тегли на дясно като пусна волана. Отидох в D&N и ми направиха реглаж. Казаха ми че десния шенкел е крив и трябвало нов... възможно ли е да се изкриви от такъв удар. За нов ми казват цени около 400-500 лв. Някой имали опит със смяна на шенкел? Да ми препоръчате сервиз?
        Шенкел не може да окривиш, носача се е отместил назад, щом ти тегли надясно.Смени го него.И им кажи на тия дето са бутали предницата, че на Фиат няма регулировка, която да влияе на тегленето във волана
        sigpic
        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
        475HP 11,5/1,9/191
        YouTube

        Коментар


          #5
          Re: Въпрос за шенкел

          ici написа:
          И им кажи на тия дето са бутали предницата, че на Фиат няма регулировка, която да влияе на тегленето във волана
          Айде бе? Я завий/развий малко външния накрайник от единия край, да ти се кривне лекичко волана и ще си говорим.Всичко най-добро.

          Коментар


            #6
            Re: Въпрос за шенкел

            Airfan написа:
            ici написа:
            И им кажи на тия дето са бутали предницата, че на Фиат няма регулировка, която да влияе на тегленето във волана
            Айде бе? Я завий/развий малко външния накрайник от единия край, да ти се кривне лекичко волана и ще си говорим.Всичко най-добро.
            Ако искаш да обсъдим това-онова относно окачване по-задълбочено Хвърли един поглед на темата ми за Типото - последно до каква степен си преработих предното окачване и после пак кажи за външния накрайник Това за което говориш е регулирането на сходимостта.То не може и не влияе на стабилизиращия момент на гумите в посока направо.Тука става дума за това, като пуснеш волана колата да запази стабилно движение направо, а не сама да свие на ляво или на дясно.Тоя стабилизиращ момент е работа на кастъра, който при наще коли не може да се регулира.Вече с едни койлоувъри и кастър-камбър плейтове може да стане, но това е далеч от разбирането за стандартна кола, а и от темата.
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #7
              С други думи като ми тегли на ляво (моята в момента), ще си тегли завинаги наляво, така ли? Или не разбрах
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #8
                Re: Въпрос за шенкел

                ici написа:
                Airfan написа:
                ici написа:
                И им кажи на тия дето са бутали предницата, че на Фиат няма регулировка, която да влияе на тегленето във волана
                Айде бе? Я завий/развий малко външния накрайник от единия край, да ти се кривне лекичко волана и ще си говорим.Всичко най-добро.
                Ако искаш да обсъдим това-онова относно окачване по-задълбочено Хвърли един поглед на темата ми за Типото - последно до каква степен си преработих предното окачване и после пак кажи за външния накрайник Това за което говориш е регулирането на сходимостта.То не може и не влияе на стабилизиращия момент на гумите в посока направо.Тука става дума за това, като пуснеш волана колата да запази стабилно движение направо, а не сама да свие на ляво или на дясно.Тоя стабилизиращ момент е работа на кастъра, който при наще коли не може да се регулира.Вече с едни койлоувъри и кастър-камбър плейтове може да стане, но това е далеч от разбирането за стандартна кола, а и от темата.
                Съгласен съм, че кастъра не се регулира, но когато имаш влошена сходимост, това може да доведе до теглене в ляво или в дясно. Не си ли съгласен?

                Коментар


                  #9
                  Мойта упорито иска да ме забие в мантинелата....тоест тегли доста надясно...Ходих на реглаж, ама нищо не се оправи, освен че вече не си яде гумите (предницата ми беше доста разкрачена)....Но се надявам, че е от гумите понеже съм с различни отзад....Все ми се струва, че зимата с 4 еднакви нови гуми не беше толкова зле.Та от какво може да идва това носене...Съмняваме, че е от нокой удар...
                  Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                  Коментар


                    #10
                    При много неправилна сходимост колата дръпва само моментно в ляво или дясно, в зависимост кое колело е загубило сцепление в този момент.А когато при пускане на волана, той се завърта сам, тогава трябва да се проверят гумите за различно налягане (те като размер и модел трябва да са еднакви и да няма гума, която е била задна сега да е отпред ), следващото е крив носач или мост.Няма какво да се бутне за да се регулира. Оправя се само със смяна.Много лесно се вижда на разпечатката от стенда. Кастъра (надлъжния наклон) на ляво и дясно колело трябва да е с минимална разлика за да не тегли колата на никъде.
                    sigpic
                    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                    475HP 11,5/1,9/191
                    YouTube

                    Коментар


                      #11
                      Ще видя довечера на разпечатката от реглажа тоя кастър, ама предполагам, че няма проблеми...Поне майстора дето я правеше щеше да спомене нещо.Значи остава да е от гумите....Двете ми задните са тотално различни. Едната е с много грайфер, а другата е на края на живота си...Различна марка са и шарките им нямат нищо общо.Предните са ми една марка, но различна от другите две.Карам я така понеже на пролет ще минавам на по голям цолаж летни гуми и не ми се даваха излишни пари.
                      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                      Коментар


                        #12
                        Предните гуми трябва да са еднакви и дори една от тях да е карана известно време като задна, когато пак се подкара за предна има теглене в едната посока докато структурата и не се напасне отново като за преден мост.Задните гуми не влияят на това увличане на волана.
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар

                        Working...
                        X