Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смених носачи и биалетки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смених носачи и биалетки

    здравейте колегипускам тази тема да се похваля и да споделя впечатления от смяната на носачите и биалетките на Fiat Marea 1.6 16vпреди да ги сменя лупкаше и тропкаше и в наймалките неравности на пътя .. след смяната ... коренна разлика просто няма чукане лупане ... само плътен звук като мина през нещо такъв надежден и приятен :D много съм доволенчастите ги закупих от стамболийски 155 ако някой има .. въпроси относно смяната или нещо друго свързано с това да пише
    Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
    Fiat Marea 1.6 16v

    #2
    Освен да споделиш цената на частите, марката им и цената за работата на цялата операция.
    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

    Коментар


      #3
      ами цената на частите - 64 лева на носач ... и 18 лева на биалетказа марката ще ви излъжа но до колкото разбрах има 2 марки в този магазин за носачи - едните са 55 лева другите са 64 левааз взех "по-добрите" според продавача а тези по 55 лева са на "Birth" за която марка човека каза че .. са отврат що се отнася до цената за смяната - 3 бири защото си ги смених аз с 2-ма приятели които ми помогнаха
      Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
      Fiat Marea 1.6 16v

      Коментар


        #4
        На Birth никой нищо да не купува, дано фалират по-скоро!
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Колега... извини ме за спама, но искам да те попитам, как процедирахте при монтажа на носача? Първо го монтирахте с болтовете към моста и след това мушнахте шарнира в главината, или обратното. Аз и при двата ми носача работих в обратния ред и видях бая зор докато свия пружината за да мога да закача болтовете на носача...
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            Vladim написа:
            Колега... извини ме за спама, но искам да те попитам, как процедирахте при монтажа на носача? Първо го монтирахте с болтовете към моста и след това мушнахте шарнира в главината, или обратното. Аз и при двата ми носача работих в обратния ред и видях бая зор докато свия пружината за да мога да закача болтовете на носача...
            Първо болтовете към моста, след което слагаш шарнира
            BMW E90 320D
            ех. FIAT COUPE 2.0 16V
            ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
            ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

            Коментар


              #7
              да първо се захваща за моста и след това отпускаш леко колата на едно трупче да свие прижината
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                и аз така процедирахмахам носача стария - съответно махам и биалетката преди товасвалям стария носачмалко има нужда да се повдигне стабилизиращата щанга защото левия тампон на носача опира в нея и трудно идва на мястото сислед като повдигнеш стабилизиращата щанга наместваш горе доло носача на магарето после е хубаво да го хванеш с болтовете поне няколко резби докато вкараш и 4-те после вече ги затягаш а шарнира при мен беше най-лесното просто го нагаждах леко да застане и после със завъртане на волана от крайно ляво в крайно дясно положение или обратното той сам влизаше почти до краяпосле няколко допълнителни леки удара с чук отдоло на носача и шарнира е на мястото си завиваш болта и си готоведна особеност която забелязах е че е значително по-лесно ако се закачи биалетката само за стабилизиращата щанга доло а горе се остави свободна за да се нагласи нисача защото като хванеш биалетката и горе самата стабилизираща щанга няма ход ... и е много трудно нагласянето на носача за това препоръчвам на всички първо хващат биалетката доло за шангата и чак като са готови с носача да я хващат горе за амортесиора друго много важно нещо е да се завие първо далечния болт на носача - който се пада точно много близо до стабилизиращата щанга (съответно за левия носач десен дълъг болт а за десния носач ляв дълъг) защото ако направите грешката да хванете на другите 3 болта и този да оставите за накрая ... просто ... сваляте носача и на ново ... - този болт се оставя за накрая и по този начин напасването на 4-те болта е най-лесно за други особености не се сещам сега ... но ако имате въпроси бих споделил ако се сещам за нещо
                Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
                Fiat Marea 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Мисля, че двата болта на носача трябва да се затягат при пусната на гумите си кола, иначе се късат много бързо втулките. Поне при рената е така.

                  Коментар


                    #10
                    ами има известна логика в това но аз чувам оттук - оттам че .. е добре да се затегнат и после след известен брой километри да се дозатегнат .. което мисля че също е добра идея , но предполагам че и твоят начин е доста ефикасен и правилен
                    Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
                    Fiat Marea 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      spark написа:
                      На Birth никой нищо да не купува, дано фалират по-скоро!
                      Подкрепям. От всички чаркалаци само биалетките ми пристигнаха бърт и на 30 км след смятата имай пак някакво чукване при потегляне със завит волан. Подозирам тях, и скоро ще я нося да ми търсят проблема. Не бях поръчал това, но това са имали на склад ...
                      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                      Коментар


                        #12
                        носача се стяга окончателно като се монтира ВСИЧКО, в това число и гумите. пуска се колата да легне в работно полежние, и тогава се натягат болтовете (аз го правя с посочените Nm в книжкате, но всеки си има виждане по въпроса). Това се прави с цел да се стегне добре, в натоварено положение, защото иначе се получава хлабина ако се завият във въздуха, а и неможе така добре да се притисне носача към моста (все пак носача е 99.9% от времето си в работно натегнато положение).
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар


                          #13
                          сега разбирам че това е наистина така прибирам се днес от работа и чувам чукане .. :D натегнах .. нема чукане
                          Fiat Tipo Turbo Integrale | powered by ICIDesign
                          Fiat Marea 1.6 16v

                          Коментар


                            #14
                            Хъм... това за дозатягането не ми бе известно... ще взема да провера моите болтове на, какво дередже са. Добре де, а как подпирате главината? На диска, в широката част ли? Аз и двата носача ги смених с бая зор при обратен ред на монтиране, като първо закачих шарнира и видях много зор докато вкарам болтовете за носача, особено онзи дългият... :D
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              първо болтовете, просто поставяш носача (без шарнира) на мястото му, и слагаш болтовете. После... еми на канала е най-удобно. Дърпаш силно надолу с две ръце (еластично е, заради тампоните) и вкарваш шарнира. Затягаш хубаво шарнира (пак според предписаното усилие), биалетката и накрая джантата, и спускаш колата да дозатегнеш болтовете на носача.
                              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                              Коментар

                              Working...
                              X