Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лечение за скърцане на спирачки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лечение за скърцане на спирачки

    Здравейте колеги! Доста се е изписало във форума за скърцащи спирачки! Почти винаги се смята, че скърца феродото. ДА ама НЕ. Нямам снимки но ще се опитам да го обясна. Мойта кола е на 2 години и от както съм я взел спирачките при определени условия свиркат, скърцат и така нататък. Разбрах, че почти няма нова кола, която да го няма този "проблем". Не само марката ФИАТ. И така се позадълбах в това скърцане. Оказа се, че фирмите произвеждащи накладки и вообще елементи с феродо изхвърлят азбеста от продукцията, тъй като е канцерогенен. Заместителите му обаче осигуряват добро спиране но и добри музикални наклонности в определени ситуации. Какво имам в предвид! Свирукането, което чуваме е честота(трептение) в звуковия диапазон. Новите материали са по склонни към такива трептения при натискане на спирачките, но не свирят те. Чуваме трептението между буталото и металната част на накладките. Това разбира се ако всичко останало е наред и нямаме изпечено феродо и т.н. От прочетеното тук там, се хванах и намазах контактната повърхност м/у буталото и накладката с медна грес на френската фирма IGOL. Настана тишина в спирачната ми система. Предните си накладки замених с модел на Remsa. Направи ми впечатление, че в/у металната част на накладките има занитена пластина от друг материал. Явно със същата цел. Може би по-добрите накладки са така. Имаше доста колеги, които се оплакваха от скърцащи спирачки дори при нови накладки - проблема се решава с медна грес. Тя е устойчива до 1100 градуса и не се отмива от вадата. Дано съм бил полезен на някого!
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    #2
    Интересен текст, хареса ми, мерси колега за важната информация. Спирачките ми ме побъркват като заскърцат. А аз съм нервна
    SOUND Perceptions House Party [Plovdiv] - 16 may, Total Sport 1st floor

    Коментар


      #3
      Хъм... интересно. Дано рази грес издържи по-дълго и, като се напълну с боклуци... мисля, че ще спре да работи! А относно марката Ремса, искам да ти кажа, че аз съм с такива и на 20 000км. едната се разсвири доста сполучливо. Карам така от половин година, ама не ми пука, някой ден, като замине феродото ще сменя и дисковете, време им е. Прави ми впечатление, че спирачките не свирят, когато са студени, или първите километри, ако не съм карал колата няколко дни.
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        Вярно е и при ме свирят след известно време, а не веднага след потеглянето. Наслаждавам се на тишината известно време.
        SOUND Perceptions House Party [Plovdiv] - 16 may, Total Sport 1st floor

        Коментар


          #5
          Хм... И при мен е така. "Засвирват" като позагреят малко и при леко до средно леко натискане на педала. Даже и тема пуснах за това.Мерси колега. Ще пробвам твоя метод
          Alfa 159 SW 2.4 Ti
          Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
          "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

          Коментар


            #6
            gamma написа:
            Хм... И при мен е така. "Засвирват" като позагреят малко и при леко до средно леко натискане на педала. Даже и тема пуснах за това.Мерси колега. Ще пробвам твоя метод
            Точно така се проявава ефекта, ту свири, ту не! Влия се от температурата! Пак повтарям, че греста трябва да е медна и висококачествена - не менте. Мойта струва 40лв за 1кг. И нещо много важно!!! Според мен който купува накладки трябва да гледа да имат допълнителни пластинки в/у металната част. Не знам от какъв материал са но служат за това, което коментираме.Темата май трябваше да е в раздел "Спирачни системи и окачване", за което се извинявам.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              И аз го имам този проблем със свистенето на спирачките, ще съм ти благодарен, ако сложиш снимки да видя къде точно трябва да ги смажа.

              Коментар


                #8
                FunTHEmentaL написа:
                И аз го имам този проблем със свистенето на спирачките, ще съм ти благодарен, ако сложиш снимки да видя къде точно трябва да ги смажа.
                За съжаление нямам с какво да ги снимам, но ще обясна пак. Много е просто. Маже се върху металната част на накладката(НЕ ВЪРХУ ФЕРОДОТО). Там където контактува с буталото на спирачния апарат. Това е, няма друго. Операциите по разглобяването са същите, като да си смениш накладките. Един приятел за проба намаза с графитна грес. И при него всичко утихна, но не може да се разчита на нея. Даже директно ви съветвам да не го правите с графитна или с някаква друга различна от медна. Рискувате при загрямане да се разтече и попадне върху диска. С медната такава опасност няма!
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Ммдам! Тази теория ми се струва доста достоверна гледах, как я правят по Дискавъри дори. Само дето цената на медната грес не ме кефи! Честно казано, ако я използвам само на 2-3 години при смяна на накладки, 40лв. не ми се дават и то само и само за да си подсигуря нескърцането на спирачките. Странно е, но на старата ми кола няколко пъти съм сменял накладки и никога не са свирили. На фиатката се разсвири само едното колело и то, когато накладките са надхвърлили половината си живот. Има ли разфасовки медна грес от 500г. да речем? Или може би вариант на спрей?
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    И къде може да се купи тази грес? Има ли малки разфасовки?
                    Пунто 1.1 1994 г.

                    Коментар


                      #11
                      Vladim написа:
                      Ммдам! Тази теория ми се струва доста достоверна гледах, как я правят по Дискавъри дори. Само дето цената на медната грес не ме кефи! Честно казано, ако я използвам само на 2-3 години при смяна на накладки, 40лв. не ми се дават и то само и само за да си подсигуря нескърцането на спирачките. Странно е, но на старата ми кола няколко пъти съм сменял накладки и никога не са свирили. На фиатката се разсвири само едното колело и то, когато накладките са надхвърлили половината си живот. Има ли разфасовки медна грес от 500г. да речем? Или може би вариант на спрей?
                      Колеги, май не ме разбирате! Всичко зависи от феродото - дали в него има азбест или не! Дори мерцедесовите накладки от години на сам се продават в Балкан-стар с допълнителни пластини на металната част. Точно заради това присвирване. Ако накладките не са били музикални от начало, докато са били нови, а са се разфирили след 10-15к километра, проблема е съвсем друг. Тогава медната грез ще помогне но не се знае колко. А ако феродото е напълно опечено нищо не помага. За съжаление дори с тези пластинки се прави компромис при новите коли от нисък и среден клас.Колкото буталцето е по-навън, толкова е по-голяма вероятноста за тези трептения. Процеса е случаен и зависи от температурата. Ако свиренето е постоянно проблема е друг. Моите накладки просвирваха от както съм взел колата от магазина. Като смених предните, както съм писал и по-горе ми направиха впечатлиние нитованите пластини и от там тръгна всичко. Заводските LUCAS без пластини и много музикални, срещу испанските REMSA с пластини и много тихи. Еми на ~30к. задните ги намазах и също спряха да посвирват.По-малки разфасофки има но излизат по-скъпо. Има места където я продават на цена 35лв за 250грама. Аз я взех от тук.http://www.igol-bg.com/articles.php?ArticleGroupID=4Още нещо: С тази медна грес може да се мажат и водачите на спирачните апарати, ако нама в тях гумени елементи. Ако има гумени детайли се използва силиконова.От опита ми с моя автомобил си правя следното заключение: Конструкторите на Фиат са разработвали и продължават да разработват добри автомобили. Имат решения, с които превъзхождат и автомобили в по-високите класове. Колите са добре скроени и издръжливи но има едно голямо НО(лично мое мнение): Спестяват от материали и качество на изработката или контрола на производствения процес все още не е доиздялан напълно. Имам много доказателства но ще спомена само едно, което е по темата - Ремонтирам колата си сам и разглобих всичко по спирачните си апарати. Оказа се че по водачите почти няма смазващ елемент, така си е било заводско. Не че ще създаде проблем за 2 години, колкото е гаранцията, но после знаем какво се случва........... А и колко хора знаят и могат сами да си обслужват автомобилите! Не са много! Така че, при наште коли дребните неща обръщат каруцата. Ако те се отсранят навреме и технически грамотно Фиат става един много надежден и добре скроен автомобил. (Същото мнение имам и за лубрикантите на SELENIA, които изобщо не използвам още от гаранционния и пробег).Поздрави!
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Малко майтап на фона да скърцането.Нека да си скърцат а вие си свиркайте докато в България всичко ни е от Истамбул/квартал Екитен/ така ще е,то ние заскърцахме а какво остава за спирачките.

                        Коментар


                          #13
                          Tzarevo написа:
                          Малко майтап на фона да скърцането.Нека да си скърцат а вие си свиркайте докато в България всичко ни е от Истамбул/квартал Екитен/ така ще е,то ние заскърцахме а какво остава за спирачките.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар

                          Working...
                          X