Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предницата на Брава JTD тресе при силно натиснати спирачки ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Предницата на Брава JTD тресе при силно натиснати спирачки ?

    Колеги, от скоро имам следния проблем.Като карам с над 90-100 км/ч и натисна по-силно спирачките предницата ми тресе.Нямам АБС.Спирачките ми са супер иначе.Накладките са добре.Ако спирам с леки напомпвания без да стъпвам силно на педала го няма тресенето.А и като са позагряти спирачките ми поскърцват лекинко при ниски скорости 20-30 км/ч.

    #2
    Дисковете добре ли са? Имат ли голям ръб? Едва ли тресе от накладки. Може да е нещо в окачването, така че не бива да се чака с отсраняването на проблема.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      Danchojn написа:
      Дисковете добре ли са? Имат ли голям ръб? Едва ли тресе от накладки. Може да е нещо в окачването, така че не бива да се чака с отсраняването на проблема.
      Дисковете нямат ръб.И аз не вярвам да е от накладките.По окачването какво може да е.Нищо не съм сменял от както я купих (преди 10 000 км).Ама нито тропа,нито скърца някъде.А между другото на свободен ход има леки вибрации на волана ама нали е дизел.Не знам.От тампон на двигателя може ли да е?

      Коментар


        #4
        Едва ли е тампон на ДВГ. Все пак трябва обстоен преглед на ходовата част. Казваш, че дисковете нямат ръб. Колко са на дебелина - имам в предвид да не са престъргвани. Скоро имах такъв случай с мой приятел, и се появяваше биене и вибрации при по-висока скорост. Не бива да са под 18,2 мм.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Може и чисто нови дискове да се изкривят и след едно сериозно спиране, особено от ония, където са повечето на пазара.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            Моите също нямат ръб отгоре, но са износени до 19.2 мм, което е горе-долу в средата на допуска, така че наличието/липсата на ръб не е определящ фактор. Според мен дисковете са кривнали от правия път...

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              Моите също нямат ръб отгоре, но са износени до 19.2 мм, което е горе-долу в средата на допуска, така че наличието/липсата на ръб не е определящ фактор. Според мен дисковете са кривнали от правия път...
              Нямат ръб, това означава, че накладката не търка изцяло вътре в диска. Или е по-голяма от него
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Пожелавам ти успех с тази мистерия аз се мъча отдавна с нея.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F0%E6%E5%ED%E5
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Danchojn написа:
                  Airfan написа:
                  Моите също нямат ръб отгоре, но са износени до 19.2 мм, което е горе-долу в средата на допуска, така че наличието/липсата на ръб не е определящ фактор. Според мен дисковете са кривнали от правия път...
                  Нямат ръб, това означава, че накладката не търка изцяло вътре в диска. Или е по-голяма от него
                  При нормална експлоатация и изправна система, ръб отгоре не би трябвало да се получава.

                  Коментар


                    #10
                    Airfan написа:
                    Danchojn написа:
                    Airfan написа:
                    Моите също нямат ръб отгоре, но са износени до 19.2 мм, което е горе-долу в средата на допуска, така че наличието/липсата на ръб не е определящ фактор. Според мен дисковете са кривнали от правия път...
                    Нямат ръб, това означава, че накладката не търка изцяло вътре в диска. Или е по-голяма от него
                    При нормална експлоатация и изправна система, ръб отгоре не би трябвало да се получава.
                    Напротив! Без значение от експлоатацията при износване на диска се получава ръб! Моя автомобил е на две години и по дисковете(предни/задни) си има вече ръб. Колеги с нови коли са по същия начин. И изобщо като се замисля не съм виждал диск да се износва без да образува ръб. Това обаче не означава, че няма. Затова си и мисля, че в случая става въпрос за накладки по-големи или абсолютно равни на дисковете. Ако са по-големи обаче ръб ще се образува в/у тях. Ми не знам, винаги накладките, които съм виждал са малко по-малки от диска(става въпрос за площа с която се трият). А може би накладките са толкова меки,че не успяват да износят диска, което си е друго нещо.Май разводнихме темата!
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Тук до офиса има една редица джипове, ауди, бмв и т.н. скъпи возила. До едно нямат ръб отгоре. Незнам кое е нормалното. Както и да е, да се върнем на темата - защо на колегата му тресе при спиране.Нека ако колегата чете, да пробва да спре поинерция с малка скорост. Ама да натиска педала съвсем лекичко. Ако дисковете са криви, то това ще се усети леко в педала на спирачката.

                      Коментар


                        #12
                        Airfan написа:
                        Тук до офиса има една редица джипове, ауди, бмв и т.н. скъпи возила. До едно нямат ръб отгоре. Незнам кое е нормалното. Както и да е, да се върнем на темата - защо на колегата му тресе при спиране.Нека ако колегата чете, да пробва да спре поинерция с малка скорост. Ама да натиска педала съвсем лекичко. Ако дисковете са криви, то това ще се усети леко в педала на спирачката.
                        Пробвал съм - не тресе така и нищо не усещам на педала.И мойте дискове имат малък ръб,но мисля че е нормално.Не съм мерил дебелината на диска,но ще го направя.Не съм сменял и накладки щото си има по тях.А дали може да е от калпави накладки е друг въпрос.За сега ще си карам така.Аз спирачки почти не използвам.Мерси на всички за участието в темата. :D

                        Коментар


                          #13
                          При всяко положение се касае за криви дискове според мен. И ако е така, то ефектът се получава при високи скорости. При ниски не може да се усети толкова добре. А пък ръбът по дисковете се получава, когато накладката не стига до края на диска. Най-добрите накладки се износват преди диска :D , като при това осигуряват добро спиране. Макар че съм виждал износен диск от накладки, които не бяха мръднали.
                          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                          Коментар


                            #14
                            Малко развитие по темата.Смених дисковете+накладките+амортисъорите и пак тресе.С чисто нови гуми съм, джантите са 100% балансирани.Тресе си.Остава да сменя носачите и биелите и ако пак тресе не знам.То не че е кой знае какво ама ме дразни като й има нещо на колата и да не знам от какво е.Може ли да е от кормилен накрайник?

                            Коментар


                              #15
                              Колегата ///// съветва повърхноста на главината да се почисти и излъкса до метал преди монтажа на нови дискове.И най-малката люспичка корозия прави отклонение и може би от това се получава биенето.На мен все не ми остава време да го направя това ,но и Бравото и Мареата ми правят този проблем понякога при интанзивно спиране.Прави ми впечатление ,че по време на вибрацията ако увелича спирачното усилие тя изчезва.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X