Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ръчна спирачка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ръчна спирачка

    Здравейте . Преди месец си смених задните накладки , старите бяха износени . Завъртях си барабаните на струг щото имаха бая ръбчеа.Първата седмица всичко ОК , а сега ръчната спря да хваща . Първо реших да я натегна само от лоста , никакъв ефект. Свалих барабаните натегнах зъбците който уж са за "автоматично регулиране" на хлабината на накладките и всичко пак е ОК . какъв може да е проблема с това саморегулиране ?Fiat Punto 1.2 ELX (75hp) 97г.

    #2
    За да се саморегулират дърпаш ръчната и натискаш педала на спирачката, трябва да чуеш едно изщракване което означава че е станало саморегулирането.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      Дай снимка на отворения барабан и ще видим колко е автоматично. Ако не е автоматично трябва челюстите да си ги отворил максимално колкото да се наниже барабана отгоре и то с доста мъки и почуквания. Както е приказката трябва да са на косъм от барабана. Тогава и ръчната ще ти лови на 3-ия зъб и ще имаш хубави задни спирачки.
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        spark написа:
        Дай снимка на отворения барабан и ще видим колко е автоматично. Ако не е автоматично трябва челюстите да си ги отворил максимално колкото да се наниже барабана отгоре и то с доста мъки и почуквания. Както е приказката трябва да са на косъм от барабана. Тогава и ръчната ще ти лови на 3-ия зъб и ще имаш хубави задни спирачки.
        Колегата казва че има зъбци - явно е саморегулираща, моята е 94 г. и е със саморегулиращи, невярвам по-нов модел да е по стар модел на регулиране.
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Прекалено износен барабан и ако е минат на струг още, и накрая излизаш от всякакви размери за максимално износване.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            колеги тва сас самотеголирането дали го има на моита,и правилно ли сам разбрал,че ще ми се натегне рачна с таз процедура.

            Коментар


              #7
              @NikMar: Това, че има зъбци не значи изобщо че е саморегулираща се. Или може да се каже, че не вършат никаква работа При нашите бракми има така да се каже два вида подобни механизми, но без снимка не мога да обясня. И аз като сменях накладките си викам е то е саморегулиращ се, свих ги за да влезе лесно барабана, после помпих, дърпах ръчната, прескочи 1-2 зъба от механизма и след малко разходка с колата ръчната пак хващаше почти вертикално, а задни спирачки почти нямаше Последва отново отваряне на барабана и с една тънка отвертка отваряне челюстите чрез тея зъбчета дотолкова, че да се сложи барабана доста трудно. И сега ръчната стига до 3-я зъб най-много.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                spark написа:
                @NikMar: Това, че има зъбци не значи изобщо че е саморегулираща се. Или може да се каже, че не вършат никаква работа При нашите бракми има така да се каже два вида подобни механизми, но без снимка не мога да обясня. И аз като сменях накладките си викам е то е саморегулиращ се, свих ги за да влезе лесно барабана, после помпих, дърпах ръчната, прескочи 1-2 зъба от механизма и след малко разходка с колата ръчната пак хващаше почти вертикално, а задни спирачки почти нямаше Последва отново отваряне на барабана и с една тънка отвертка отваряне челюстите чрез тея зъбчета дотолкова, че да се сложи барабана доста трудно. И сега ръчната стига до 3-я зъб най-много.
                Такааа! Това че не работи е едно а това че конструкцията е за саморегулираща е друго, аз говоря за конструкцията, а това че не действа така е нещо друго.
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  Саморегулиращите се нуждаят от почистване и раздвижване на винта и малко смазване.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Точно това искам да обясня на колегата, наличието на зъбци и че щрака като натиснеш спирачката и дръпнеш ръчната нищо не регулира. Разликата е, че едните нямат винт на планката.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      току що го пробвах, чу се звук като при опъване на ръчната. Дръпнах и натиснах педала , но не с всичка сила и това се чу , ефект незнам дали има, мисля че ми се позатегна спирачния педал , но може да си внушавам
                      Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                      Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                      Коментар


                        #12
                        Колегите Спарк и Т орнадо са прави ориентирай се по тяхните съвети.

                        Коментар


                          #13
                          те мойте ги е правил колегата ///// , като барaбaните се въртят трудничко, а как се слагат само той си знае Просто исках да видя дали работи това, което колегите предложиха
                          Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                          Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                          Коментар


                            #14
                            B1keP_B0y написа:
                            току що го пробвах, чу се звук като при опъване на ръчната. Дръпнах и натиснах педала , но не с всичка сила и това се чу , ефект незнам дали има, мисля че ми се позатегна спирачния педал , но може да си внушавам
                            Ето за това говорех, елементарна процедура, която можеше да ни спести споровете.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              От моите лични наблюдения : най-добре е да се регулира хлабината на задните накладки ръчно "и двете гуми във въздуха , натягат се накладките по 1-2 зъбчета сглабя се барабана и колелото и се пробва дали има инерция " , а хода на лоста на ръчната спирачка се регулира от жилото под самия лост има една шпилка с гайка ; съответо навиваш-развиваш . За самото (само регулиране) ще го видя след време защото за последната седмица нямам много километри .Благодаря на всички за съветите , леко и безавариино шофиране.

                              Коментар

                              Working...
                              X