Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Твърд педал на спирачките - от какво се получава?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Твърд педал на спирачките - от какво се получава?

    От известно време до преди 2 дни се чуваше скърцане от задните накладки, когато спирам. Изведнъж обаче това скърцане спря, но пък ми се струва, че педалът на спирачките стана доста твърд и има много по-малък ход от преди. Каква може да е причината според Вас? Дали съм за смяна на задни накладки само или и друго? (последно са сменяни преди около 20 000км заедно със задните барабани)Темата е за тук.Модераторски екип на fiat-bg.org.
    Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

    #2
    Може да е от сервото,примерно ако ти се е сцепил маркуча за вакуума или ти прави проблем клапана на сервото.Това устройство всъщност ти помага по-лесно да натискаш педала на спирачките.

    Коментар


      #3
      Не съм със серво волан, с обикновен съм (стига да не бъркам понятията серво и хидравлика - нямам ги и двете)
      Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

      Коментар


        #4
        За коя кола става дума?Сервото е монтирано на стената в двигателният отсек и от него продължава спирачната помпа.Но е възможно наистина да нямаш.Хидравликата за волана е различно нещо.

        Коментар


          #5
          Вярно, че не съм писала за коя кола питам - за Пунтото от подписа ми
          Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

          Коментар


            #6
            Серво на волана може и да нямаш, но на спирачките имаш вакуумен усилвател поне.

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              Серво на волана може и да нямаш, но на спирачките имаш вакуумен усилвател поне.
              Да де за това говоря.

              Коментар


                #8
                peho написа:
                Airfan написа:
                Серво на волана може и да нямаш, но на спирачките имаш вакуумен усилвател поне.
                Да де за това говоря.
                Да, аз те разбрах още първия път, но колежката мисля че имаше нужда от пояснение.Вакуумният усилвател взима вакуум от колектора, примерно, който ти помага при натискането на педала, т.е. със значително по-малко усилия да натискаш педала. Ако е спукан въпросния маркуч, би трябвало да се наблюдава и промяна на оборотите при натискане на педала на спирачката, особено ако е по-силничко натискането.

                Коментар


                  #9
                  Хидроусилвателя на волана (т.нар. хидравлика) и сервоусилавателя на спирачките нямат нищо общо! Едното е за завиването, а другото е за спирането! Нито пък имат общо в принципа на действие!За тестване на сервото на спирачките има лесен метод! Както е изгасен двигателя, натискаш педала на спирачката няколко пъти (5-6) за да "излезе всичкия вакуум" от сервото! После палиш при натиснат педал на спирачката! Усещаш ли да "омеква педала" след паленето! Или няма разлика?

                  Коментар


                    #10
                    Още утре ще пробвам с този тест. А какво следва от това дали педалът "омеква" или остава твърд? Кой е положителния вариант?
                    Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

                    Коментар


                      #11
                      Веднага след стартирането на двигателя трябва да усетиш как съвсем леко пропада, т.е. трябва да "омекне"!

                      Коментар


                        #12
                        Направих този тест и педалът наистина пропада леко или "омеква" като запаля двигателя...
                        Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

                        Коментар


                          #13
                          Значи си пушка.
                          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                          ИТАЛФЕСТ 2007

                          Коментар


                            #14
                            Тогава няма проблем! "Втвърдяването" на педала, (за което споменаваш в първия си пост на темата) се дължи на заработил саморегулиращ механизаъм на задните спирачки, като е коригирал износването на накладките!

                            Коментар


                              #15
                              Значи в крайна сметка съм само за смяна на накладки, още повече, че пак проскърцаха от вчера. В събота ги сменям, но ще помоля майстора за всеки случай да прегледа и маркучетата, свързани със спирачната система, както и този вакуумен усилвател.
                              Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

                              Коментар

                              Working...
                              X