Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Един куриоз за задните амортисьори

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Roko написа:
    B1keP_B0y написа:
    оказа се , че единия амортисьор (заден десен) е прецакан и колата пак се клати .. други заден е ок , но това само за 10 000 кмтра. :/
    Абе и при мен заден десен е изпуснал! Навремето на Опела пак първо задния десен беше изпуснал! Някои има ли идея, защо се получава това?ПП: Сложна ли е смяната на задните аморт. или трябва на сервиз да се ходи?
    струва 10лв на парче, така че сигурно не е трудно, но пак е хубаво сервиз да го прави
    Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
    Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

    Коментар


      #17
      задния амортисьор се сменя за 5 мин. Развиват се 2 болта с гайка и това е.Единия от долу, другия се пада зад гумата през една дупка в моста. Абе супер елементарно е.
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #18
        phoenix написа:
        задния амортисьор се сменя за 5 мин. Развиват се 2 болта с гайка и това е.Единия от долу, другия се пада зад гумата през една дупка в моста. Абе супер елементарно е.
        Аха, но пак трябва да разколача тапицерията в багажника, нали? Там няма капаче както е при 19-ката!ПП: Колега B1ker, извинявай че ти ползвам темата! Дано нямаш нищо напротив!
        Space Star 1.9 DID

        Коментар


          #19
          няма проблеми, важното е цаката да им намираме
          Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
          Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

          Коментар


            #20
            абе, азщо не си спомням да съм разкачал тапицерии .по последни сведения, всичко става изцяло отвън и отдолу. Развива се гайката 3 и се маха болта 6 дето държи амортисьора от долу. След което, с един дълъг камък, или тръбен ключ се развива болт номер 2, който държи амортеисьора в горния край от зад гумата, през един отвор. И толкоз.айде и още един жокер.
            Прикачени файлове
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              #21
              Феникс, благодаря ти за инфото!Само не ми е ясна стъпка номер 2 от картинката по-горе! Къде точно се слага крика?
              Space Star 1.9 DID

              Коментар


                #22
                крика си е на мястото, дупката за горния болт се пада зад гумата, която е свалена. Доколкото си спомням. Иначе с още един крик, можеш да симулираш леко вдигната гума, за да наместиш после долния болт.Абе, лесна работа е.
                СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                ИТАЛФЕСТ 2007

                Коментар


                  #23
                  phoenix написа:
                  Доколкото си спомням. Иначе с още един крик, можеш да симулираш леко вдигната гума, за да наместиш после долния болт.Абе, лесна работа е.
                  Аха, за това питах. Стана ми ясно! Благодаря отново! :D
                  Space Star 1.9 DID

                  Коментар


                    #24
                    Мда, явно и аз съм за смяна на тези лагери. Онзи ден като пътувах от Велинград до Пловдив, на един завой асфалта беше като назъбен и задницата ми мръдна в страни с 2-3 пръста. Амортисьорите са ми на 3-4000 км - Монро Рефлекс (газови). Като я натискам на ръка едвам мръдва надолу и веднага се надига, така че не са изпуснали. Отделно като ходих на стенд преди пак толкоз километри, страничния наклон на задните гуми беше в норма, което пък отхвърля хипотезата за лагери. Незнам.... за сега я карам така, че още си ближа раните от последния ремонт.

                    Коментар


                      #25
                      те и моите колела задните са регулирани, но въпреки това са за смяна лагерите. Колегта ///// я вдига, разклати я хубаво и го усети Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
                      Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                      Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                      Коментар


                        #26
                        гуми

                        колеги я преди да смените половината кола проверете какви гуми ползвате с какъв размер това е от много голямо значение ако са по високи примерно се клати. аз направих тази грешка сложих по високи гуми и сега страдам просто корено се променя колата .
                        fiat bravo 16_16v 103hp

                        Коментар


                          #27
                          Re: гуми

                          nikolov-1.6_v16 написа:
                          колеги я преди да смените половината кола проверете какви гуми ползвате с какъв размер това е от много голямо значение ако са по високи примерно се клати. аз направих тази грешка сложих по високи гуми и сега страдам просто корено се променя колата .
                          значи фабричните са 185/60/14 или нещо ткова. Аз крам със 195/50/15 което прави 2мм разлика, и не е взимано въобще под съмнение, че е от това мерси за идеята , но определено е нещо по ходовата, и сменях гумите сега се държи малко по добре, но след лагери и амортисьори трябва всичко да се нареди
                          Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                          Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                          Коментар


                            #28
                            пружини

                            колега пробва само едно нещо 1- провери пружините да не са умекнали или да липсват парчета от края им попринцип задницата не трябва да я клатиш много лесно със зор трябва да я натискаш работата на амортисиорите е да забавя този ход
                            fiat bravo 16_16v 103hp

                            Коментар


                              #29
                              като сменям лагери, ще видим как е , но работата става по-зле. Вчера със 70 по гладък път ... все едно като на ледена пързалка То и при ниска скорост се усеща , но колкото по висока, толкова повече !!
                              Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                              Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                              Коментар


                                #30
                                Re: пружини

                                nikolov-1.6_v16 написа:
                                колега пробва само едно нещо 1- провери пружините да не са умекнали или да липсват парчета от края им попринцип задницата не трябва да я клатиш много лесно със зор трябва да я натискаш работата на амортисиорите е да забавя този ход
                                Работата на амортисьорите е да пречат на пружините. Т.е. лесният натиск надолу се дължи на меки пружини и на изпуснали/изпускащи амортисьори. Обаче ако колата после се "топка" - 100% заминали амортисьори. Най-лесната, но ненадеждна проба дали амортисьорите са заминали е да се пробва да се "опънат" на ръка - ако става... чао-чао едни пари.
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X