Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Един куриоз за задните амортисьори

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Онзи ден вдигнах Типото на подемника, за да сменя крайните две гърнета на ауспуха! И реших да хвърля едно око на окачването (за да няма изненади )! Как се опулих, ако знаете като разклатих задна лява гума - луфт във въпросните лагери на носача! Дясната гума не мръдна! Както се казва - честитоооооо - близнаци !Та каква ми е мисълта? Оказва се, че и аз съм карал по същия маршрут, както Сашо (Варна - Велико Търново - Варна), със същата скорост, само че през нощта, на фарове и на силна музика (и със същия луфт в лагерите на левия носач)! Отзад съм с оригиналните амортисьори (Сашо е с оптимал-маслени)! Типото си стои перфектно залепнало за асфалта и нито един път не реши да мята задницата! Като на всичкото отгоре на отиване дърпах кола с твърдия теглич (демек още 900 кг натоварване на задната ос)! Трябва да спомена и факта, че моята скоба за теглене е вдясната ми страна, а тази на епсилончето - влявата! Т.е. твърдия теглич стои диагонално между колите! Спирайки, представете си какво странично усилие поема задната ми ос и ускорявайки - противоположно.Анализирайки тези данни, си мисля колко е важно амортисьорите да се сменят с подходящи (за италианките винаги газово-маслени). Най-добре Монро!

    Коментар


      #32
      phoenix написа:
      задния амортисьор се сменя за 5 мин. Развиват се 2 болта с гайка и това е.Единия от долу, другия се пада зад гумата през една дупка в моста. Абе супер елементарно е.
      Лесно, ама ние не успяхме да развием горния болт, да му се невиди. Разви се, но не иска да излезе, т.е. върти се на едно място!
      Space Star 1.9 DID

      Коментар


        #33
        При мен стана така от дясната страна. Главата на болта не идваше точно срещу дупката и не можех да поставя камъка от гедорето. Поигра "по-добрият" инструмент с един секач и понамачках ламарината (доста е дебела, м@мка и), която ми пречеше. Разширих едва-едва отвора и успях да поставя камъка, развия болта и да ги извадя без перипетии. При монтажа проблемът се поява след като затегнах болта - явно не бях намачкал достатъчно изделието на жабарските заварчици и камъка се заклини много добре към ламарината на отвора - тръгна ли по-рязко да го вадя - излиза от вложката и го виждах, как пада, там където не е хубаво. След 30-45 мин баене, мамене и псуване на `сичкото жабар, успешно си го прибрах в комплекта.
        AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
        AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
        FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

        Коментар


          #34
          TRENDi написа:
          При мен стана така от дясната страна. Главата на болта не идваше точно срещу дупката и не можех да поставя камъка от гедорето. Поигра "по-добрият" инструмент с един секач и понамачках ламарината (доста е дебела, м@мка и), която ми пречеше. Разширих едва-едва отвора и успях да поставя камъка, развия болта и да ги извадя без перипетии. При монтажа проблемът се поява след като затегнах болта - явно не бях намачкал достатъчно изделието на жабарските заварчици и камъка се заклини много добре към ламарината на отвора - тръгна ли по-рязко да го вадя - излиза от вложката и го виждах, как пада, так където не е хубаво. След 30-45 мин баене, мамене и псуване на `сичкото жабар, успешно си го прибрах в комплекта.
          Камъка наистина трудно влиза, но все пак успях да го намърдам там. И както казваш главата е малко на криво! Разви се, обаче изваждане няма. Половин час въртях с ключа и все на едно място стои. Опитах с тънки клещи да го хвана и издърпам, ама неще и неще! А пък камъка коко пъти се изважда и пада дет’ не требе, мани мани. Ама добре, че съм с тънки пръстчета, че успях да го извадя! Интересно ми е, как тоя ми ти болт после ще се вкара там, за да се завие?! Опитните майстори ще го оправят, ама не ми се дават пари...
          Space Star 1.9 DID

          Коментар


            #35
            Предполагам си свалил пружината и освободил амортисьора отдолу? Защото, ако е под напрежение сам няма да излезе. Ако си го направил пробвай, както ти написах да "посъветваш" отвора, около болта (да подбиеш ламарината, за да разшириш достатъчно отвора).
            AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
            AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
            FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

            Коментар


              #36
              Абе, никой не казва, че излиза лесно..... И аз много му говорих и споменах всички роднини които се сетих... и накрая поддаде и излезе. Абе търпение и мерак, както и ЧУК!!!Ей няма да се давате на дин болт ся. Ако знаете на долните лагери дето е носача, как излиза този болт... просто бедна ви е фантазията, там не издържах, колкото и да съм спокоен и хванах флекса и си реших проблема. Ама преди флекса що псуване и удари под кръста имаше.......
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #37
                phoenix написа:
                еми те тези 2 задни лагера, ако знаеш как занасят колата при леки завои и неравности по пътя. Аз лично съм спирал 2 пъти, с темпрата, на края на магистралата, понеже нещо колата ми се струва нестабилна. Като смених лагерите... всичко си дойде на място. И аз също си сених амортесорите,още като купих колата.
                Здравейте , искам да попитам какви точно са тия 2 задни лагера и ,колко струват доло горе . Като отида в магазина как да обясня за кои лагери точно става на въпрос.На скоро се пребирах по магистралата Шумен - Варна и се оплаших колко е нестабилна колата ...За такъв лагер ли става на въпрос ??
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #38
                  Не! За тези!
                  Прикачени файлове
                  Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

                  Коментар

                  Working...
                  X