Онзи ден вдигнах Типото на подемника, за да сменя крайните две гърнета на ауспуха! И реших да хвърля едно око на окачването (за да няма изненади )! Как се опулих, ако знаете като разклатих задна лява гума - луфт във въпросните лагери на носача! Дясната гума не мръдна! Както се казва - честитоооооо - близнаци !Та каква ми е мисълта? Оказва се, че и аз съм карал по същия маршрут, както Сашо (Варна - Велико Търново - Варна), със същата скорост, само че през нощта, на фарове и на силна музика (и със същия луфт в лагерите на левия носач)! Отзад съм с оригиналните амортисьори (Сашо е с оптимал-маслени)! Типото си стои перфектно залепнало за асфалта и нито един път не реши да мята задницата! Като на всичкото отгоре на отиване дърпах кола с твърдия теглич (демек още 900 кг натоварване на задната ос)! Трябва да спомена и факта, че моята скоба за теглене е вдясната ми страна, а тази на епсилончето - влявата! Т.е. твърдия теглич стои диагонално между колите! Спирайки, представете си какво странично усилие поема задната ми ос и ускорявайки - противоположно.Анализирайки тези данни, си мисля колко е важно амортисьорите да се сменят с подходящи (за италианките винаги газово-маслени). Най-добре Монро!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Един куриоз за задните амортисьори
Collapse
X
-
phoenix написа:задния амортисьор се сменя за 5 мин. Развиват се 2 болта с гайка и това е.Единия от долу, другия се пада зад гумата през една дупка в моста. Абе супер елементарно е.Space Star 1.9 DID
Коментар
-
При мен стана така от дясната страна. Главата на болта не идваше точно срещу дупката и не можех да поставя камъка от гедорето. Поигра "по-добрият" инструмент с един секач и понамачках ламарината (доста е дебела, м@мка и), която ми пречеше. Разширих едва-едва отвора и успях да поставя камъка, развия болта и да ги извадя без перипетии. При монтажа проблемът се поява след като затегнах болта - явно не бях намачкал достатъчно изделието на жабарските заварчици и камъка се заклини много добре към ламарината на отвора - тръгна ли по-рязко да го вадя - излиза от вложката и го виждах, как пада, там където не е хубаво. След 30-45 мин баене, мамене и псуване на `сичкото жабар, успешно си го прибрах в комплекта.AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
TRENDi написа:При мен стана така от дясната страна. Главата на болта не идваше точно срещу дупката и не можех да поставя камъка от гедорето. Поигра "по-добрият" инструмент с един секач и понамачках ламарината (доста е дебела, м@мка и), която ми пречеше. Разширих едва-едва отвора и успях да поставя камъка, развия болта и да ги извадя без перипетии. При монтажа проблемът се поява след като затегнах болта - явно не бях намачкал достатъчно изделието на жабарските заварчици и камъка се заклини много добре към ламарината на отвора - тръгна ли по-рязко да го вадя - излиза от вложката и го виждах, как пада, так където не е хубаво. След 30-45 мин баене, мамене и псуване на `сичкото жабар, успешно си го прибрах в комплекта.Space Star 1.9 DID
Коментар
-
Предполагам си свалил пружината и освободил амортисьора отдолу? Защото, ако е под напрежение сам няма да излезе. Ако си го направил пробвай, както ти написах да "посъветваш" отвора, около болта (да подбиеш ламарината, за да разшириш достатъчно отвора).AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
Абе, никой не казва, че излиза лесно..... И аз много му говорих и споменах всички роднини които се сетих... и накрая поддаде и излезе. Абе търпение и мерак, както и ЧУК!!!Ей няма да се давате на дин болт ся. Ако знаете на долните лагери дето е носача, как излиза този болт... просто бедна ви е фантазията, там не издържах, колкото и да съм спокоен и хванах флекса и си реших проблема. Ама преди флекса що псуване и удари под кръста имаше.......СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:еми те тези 2 задни лагера, ако знаеш как занасят колата при леки завои и неравности по пътя. Аз лично съм спирал 2 пъти, с темпрата, на края на магистралата, понеже нещо колата ми се струва нестабилна. Като смених лагерите... всичко си дойде на място. И аз също си сених амортесорите,още като купих колата.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар