оказа се , че единия амортисьор (заден десен) е прецакан и колата пак се клати .. други заден е ок , но това само за 10 000 кмтра. :/
Абе и при мен заден десен е изпуснал! Навремето на Опела пак първо задния десен беше изпуснал! Някои има ли идея, защо се получава това?ПП: Сложна ли е смяната на задните аморт. или трябва на сервиз да се ходи?
струва 10лв на парче, така че сигурно не е трудно, но пак е хубаво сервиз да го прави
Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
задния амортисьор се сменя за 5 мин. Развиват се 2 болта с гайка и това е.Единия от долу, другия се пада зад гумата през една дупка в моста. Абе супер елементарно е.
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака ИТАЛФЕСТ 2007
задния амортисьор се сменя за 5 мин. Развиват се 2 болта с гайка и това е.Единия от долу, другия се пада зад гумата през една дупка в моста. Абе супер елементарно е.
Аха, но пак трябва да разколача тапицерията в багажника, нали? Там няма капаче както е при 19-ката!ПП: Колега B1ker, извинявай че ти ползвам темата! Дано нямаш нищо напротив!
абе, азщо не си спомням да съм разкачал тапицерии .по последни сведения, всичко става изцяло отвън и отдолу. Развива се гайката 3 и се маха болта 6 дето държи амортисьора от долу. След което, с един дълъг камък, или тръбен ключ се развива болт номер 2, който държи амортеисьора в горния край от зад гумата, през един отвор. И толкоз.айде и още един жокер.
крика си е на мястото, дупката за горния болт се пада зад гумата, която е свалена. Доколкото си спомням. Иначе с още един крик, можеш да симулираш леко вдигната гума, за да наместиш после долния болт.Абе, лесна работа е.
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака ИТАЛФЕСТ 2007
Мда, явно и аз съм за смяна на тези лагери. Онзи ден като пътувах от Велинград до Пловдив, на един завой асфалта беше като назъбен и задницата ми мръдна в страни с 2-3 пръста. Амортисьорите са ми на 3-4000 км - Монро Рефлекс (газови). Като я натискам на ръка едвам мръдва надолу и веднага се надига, така че не са изпуснали. Отделно като ходих на стенд преди пак толкоз километри, страничния наклон на задните гуми беше в норма, което пък отхвърля хипотезата за лагери. Незнам.... за сега я карам така, че още си ближа раните от последния ремонт.
те и моите колела задните са регулирани, но въпреки това са за смяна лагерите. Колегта ///// я вдига, разклати я хубаво и го усети Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
колеги я преди да смените половината кола проверете какви гуми ползвате с какъв размер това е от много голямо значение ако са по високи примерно се клати. аз направих тази грешка сложих по високи гуми и сега страдам просто корено се променя колата .
колеги я преди да смените половината кола проверете какви гуми ползвате с какъв размер това е от много голямо значение ако са по високи примерно се клати. аз направих тази грешка сложих по високи гуми и сега страдам просто корено се променя колата .
значи фабричните са 185/60/14 или нещо ткова. Аз крам със 195/50/15 което прави 2мм разлика, и не е взимано въобще под съмнение, че е от това мерси за идеята , но определено е нещо по ходовата, и сменях гумите сега се държи малко по добре, но след лагери и амортисьори трябва всичко да се нареди
Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
колега пробва само едно нещо 1- провери пружините да не са умекнали или да липсват парчета от края им попринцип задницата не трябва да я клатиш много лесно със зор трябва да я натискаш работата на амортисиорите е да забавя този ход
като сменям лагери, ще видим как е , но работата става по-зле. Вчера със 70 по гладък път ... все едно като на ледена пързалка То и при ниска скорост се усеща , но колкото по висока, толкова повече !!
Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
колега пробва само едно нещо 1- провери пружините да не са умекнали или да липсват парчета от края им попринцип задницата не трябва да я клатиш много лесно със зор трябва да я натискаш работата на амортисиорите е да забавя този ход
Работата на амортисьорите е да пречат на пружините. Т.е. лесният натиск надолу се дължи на меки пружини и на изпуснали/изпускащи амортисьори. Обаче ако колата после се "топка" - 100% заминали амортисьори. Най-лесната, но ненадеждна проба дали амортисьорите са заминали е да се пробва да се "опънат" на ръка - ако става... чао-чао едни пари.
Коментар