Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тропане в предницата при спиране

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тропане в предницата при спиране

    Колеги моля за помощ ..... проблема ми е следния , когато спирам по-рязко нещо отпред тропа (не е ABS-а), понякога когато колата е почти спряла и отпусна спирачката пак се чува едно силно "ЛУП" . Ходих по майстори и ..... единия каза ,че си въобразявам , другия каза че било от износен тампон на двигателя и той се движел напред-назад (проверено е , тампоните са здрави , или поне така мисля :D ) , а третия който ме преби с реплика каза " Докарай колата утре сутринта , и вечерта като дойдеш да си я вземеш , всичко ще е наред " , когато попитах за какви пари става на вупрос ми каза скромните 200-250 лв. и аз реших , че това не е моя майстор Благодаря предварително ..... ааааа колата е Fiat Bravo JTD 105 - 99 год. ( имам я от 1 месец )
    '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.




    #2
    При мен се чува подобно луп ако съвсем лекичко се движа по инерция и ковна спирачките с не много натиснат педал. Вероятно се обират луфтове разни на водачите и накладките и от там идва.

    Коментар


      #3
      Вероятно може да са много неща. Втулки на носачи, лагери отгоре над амортисьора, тампони на торсеона и т.н. Върви да ти тестват някъде предницата, няма да ти струва повече от 5-10лв.

      Коментар


        #4
        Пардон - ама какъв торсион отпред?

        Коментар


          #5
          Как какъв? Стабилизиращата щанга отпред как се казва, на която се закачат биалетките, а те съответно към носача

          Коментар


            #6
            Ти сам си отговори - стабилизираща щанга.Торсион имат масово Рено-то и за някои модели на Пежо знам. Торсиона са най-общо метални прътове, които са зацепени в двата си края, като единия край се усуква и всъщност това усукване на метала държи задницата, а при някои модели и предницата на автомобила, вместо пружините, които са при нашите автомобили. При автомобили Рено 19, примерно, задният мост се държи на 2 или на 4 торсионни пръта. При моделите с 2 пръта, които са ми по-ясни, левият прът държи лявата част на задницата, а десния - дясната. От външния си край са зацепени в петата на моста, която от своя страна е закрепена за купето, а в средата са зацепени пак посредством шлици в едни втулки. Усуквайки се, играят ролята на пружините при нас, които там липсват.Това е най-най-общо описание.Поздрави.

            Коментар


              #7
              Airfan - и при мен най силно се чува , когато съм по инерция и рязко спра. Сега остава само да си намеря каде в Плевен да ми направят диагностика, понеже тоя майстор, който ми сменя маншона ми каза , че всичко по предницата ми е здраво (само кормилните щанги били тръгнали , ама можели да карат поне още 5-6 000 км.) та явно пича се е объркал и има нащо за смяна.
              '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



              Коментар


                #8
                Airfan написа:
                Ти сам си отговори - стабилизираща щанга.Торсион имат масово Рено-то и за някои модели на Пежо знам. Торсиона са най-общо метални прътове, които са зацепени в двата си края, като единия край се усуква и всъщност това усукване на метала държи задницата, а при някои модели и предницата на автомобила, вместо пружините, които са при нашите автомобили. При автомобили Рено 19, примерно, задният мост се държи на 2 или на 4 торсионни пръта. При моделите с 2 пръта, които са ми по-ясни, левият прът държи лявата част на задницата, а десния - дясната. От външния си край са зацепени в петата на моста, която от своя страна е закрепена за купето, а в средата са зацепени пак посредством шлици в едни втулки. Усуквайки се, играят ролята на пружините при нас, които там липсват.Това е най-най-общо описание.Поздрави.
                Е прав си колега, просто аз така си му казвам

                Коментар


                  #9
                  PeacemakeR написа:
                  Airfan - и при мен най силно се чува , когато съм по инерция и рязко спра. Сега остава само да си намеря каде в Плевен да ми направят диагностика, понеже тоя майстор, който ми сменя маншона ми каза , че всичко по предницата ми е здраво (само кормилните щанги били тръгнали , ама можели да карат поне още 5-6 000 км.) та явно пича се е объркал и има нащо за смяна.
                  Аз лично нямам намерение да ги пипам, а и не мисля че е проблем, а да не говорим, че лично мен не ме дразни. Важното е, че спира отлично. @Shefy - разбрахме се значи. :D Иначе не е много правилно да ги наричаш двете неща с едно има, но ти си знаеш де.

                  Коментар


                    #10
                    Airfan - щом не е само при мене така , начи и аз няма да барам там :D , докат спира добре , като почне да неще тогава ше го водя на доктор
                    '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                    Коментар


                      #11
                      Хич не си вкарвай таралеж в гащите. Аз днес уж съединител да сменя и бам 1400 лв назад Дълго ще го преживявам.

                      Коментар


                        #12
                        1400 ?!?!?!? Нали знаеш, че по магазините се продава и само съединител без скоростната кутия ...... не майтапа настрана , к’во стана че така се нахендри ? М/у другото май тоя фиат си остава вечно твой
                        '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                        Коментар


                          #13
                          PeacemakeR написа:
                          1400 ?!?!?!? Нали знаеш, че по магазините се продава и само съединител без скоростната кутия ...... не майтапа настрана , к’во стана че така се нахендри ? М/у другото май тоя фиат си остава вечно твой
                          Имах дилема дали да не им го оставя или да го продам на някой мангал за 2000 лв и да се спасявам, ама реших да го направя и да го покарам още, въпреки че имах идея за чисто нова кола напролет. А че няма да ги избия тия пари - то е ясно, няма и да се опитвам. Просто някой ще намаже сериозно с колата.Иначе се наложи смяна на маховика, който е и демпфер при JTD-двигателите, тъй като беше разбит (липсват демпферните пружини по диска при тези двигатели).

                          Коментар


                            #14
                            Airfan написа:
                            Имах дилема дали да не им го оставя или да го продам на някой мангал за 2000 лв и да се спасявам, ама реших да го направя и да го покарам още, въпреки че имах идея за чисто нова кола напролет. А че няма да ги избия тия пари - то е ясно, няма и да се опитвам. Просто някой ще намаже сериозно с колата. Иначе се наложи смяна на маховика, който е и демпфер при JTD-двигателите, тъй като беше разбит (липсват демпферните пружини по диска при тези двигатели).
                            Аз само да отбележа, че много много от коли не разбирам (в смисъл от части , ДВГ , окачване и т.н. само по марки , модели и цени ги знам , и чат - пат от тенекий си имам понятие ) , така че в момента все едно ми говориш на китайски Ама чета форума наред и се уча , после ходя по колата разглабям и гледам пък като счупя нещо, нали и майсторите тряа хляб да ядат Та от твойте думи разбирам ,че туй нещо маховик е някъде м/у скоростната кутия и двигателя НАЛИ а туй демпфер не е ли едно дискче някъде из съединителя с 8-9 пружини на него , и да разбирам ли ,че индианеца (пардон - италиянеца) пак е направил нещо не като на нормалните коли и тая част си я е спестил ( комбинирал 2,3 и повече в едно)П.С. Ако не ти се занимава с непросветлени , като мен не е задължително да ми отговаряш на тъпите въпроси
                            '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                            Коментар


                              #15
                              Споко, аз по трудния начин се просветлявам, така че ще ти спестя мъките, до колкото е възможно.Тия дни се разчетох и установих, че такава чудесия има монтирана и във VW, примерно. Монтират се предимно на дизели и на автомобили с по-голям въртящ момент. До колкото разбрах, идеята му е да пази скоростната кутия от ударни натоварвания, също така спомата за по-лесното и комфортно потегляне. Та иначе точно тези малките пружинки ги няма на съединителя, а са вътре в този маховик. По-долу прилагам снимка на демпферен маховик, който е от VW, но прилича на 99% на моя.
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Working...