Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна масло Фиат Седичи 1,9 МДжет и кора под двигател

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна масло Фиат Седичи 1,9 МДжет и кора под двигател

    Здр, скоро сменях двигателно масло на моя Фиат Седичи 1,9 и ще разкажа кое масло избрах след часове ровене в нета, и как стана всичката тая работа, Щото имам метална кора под двигателя, и ми се струваше че ще имам доста работа и няма да бъде лека, Обаче..
    Всичко се оказа просто и лесно, Като слязох долу на паркинга със чанта инструменти, крикче куркудил, и една дребна тринога, почнах да се чудя отде да я захвана тая работа.
    После си викам, Я да сваля туй дясно предно колело, че да видя кво после да правя,
    Слагам куркудила и развивам болтовете и повдигам доста предницата, че да отлепи колелото от асфалта, Нагласям триногата под отвора за крик, добре че и гумен маншон взех по-рано, и го нагласям между крика и отвора, и отпущам колата да седне на триногата, После гледам, и виждам болта за маслото стърчи отпреде ми,
    Оха, кеф си казвам, ей сега ще му тура шестогарма 8-ца е, веднага го прецених, тургам го обаче викам си , туй ще го отвия на раз обаче филтъра къде да го търся, И шмугвам се значи навътре към двигателя, и о чудо, веднага пред носа ми филтъра ми се хили значи, А, ето де е бил тоя филтър, сега да източа маслото , пък после ще се справя и с филтъра..
    Слагам Шесотграма, и едно рамо на него, дълго около 30 см, от 1/2 чешмеджийска тръба, и след няколко юнашки напъна тръгна, и леко го поразвих, Ама отначало доста ми се опъна тая ми ти маслена пробка,
    То ѝ малко неудобно се напъва ама нейсе разви се..
    Маслото се разтече по кората, и към кофичката дето бях подложил се прибра след малко зор.. Добре че бях отпуснал куркудила че да има наклон към кофата..

    После хващам филтъра значи с две ръце и аха-аха да тръгне наляво за развиване, ама не, не ще, инати се, И тогава му тургам оня ми ти филтров ключ и веднага тръгна и се разви, и много лесно и бързо се разви. Вадя значи стария филтър, а той беше Ман за 12 лв от АвтоБим го взех, ама ги има навсякъде,
    И гледам филтъра чист без налепи, без гнусотии/сополи по него,
    Значи пак такъв филтър Ман после ще взема , Ама сега, за тая смяна съм приготвил друг филтър, На Феби от 15 лв,
    Е ще видя след 10к, км как ще го извадя, дали ще бъде чист и хубав като Ман-а или разпърцан на парцали и по него налепи и сополи,
    После почаках доста да се оттече маслото от картера, и слагам пробката, тя има една медна дифтунга, и я насуках яко, ама внимавах да не превъртя резбата на картера.

    На капачката на филтъра има две гарнитури, О- пръстени, Едната е по средата на капачката, другата е края на капачката, Тургам и новия филтър на Феби, Напъхвам го в капачката и го завивам на ръка,
    Капачката на филтъра се завива леко на ръка, важно е да се постави правилно в тялото му и леко да се позавие че да му се уцели точно резбата,
    Не бива да се напъва, полека се завива за да си уцели витките,
    Ако го напънете накриво, става мн лошо, тъй че полека и внимателно завиваме първите няколко витки,
    После като мине през двете гарнитури и стигне до края резбата, ползваме филтров ключ, и той леко се натяга, няма нужда от хайдушки напъни..

    Маслото което купих е Равенол 5w30 HLB синтетично масло. гледах го по спецификация, пасна ми добре, особенно за зимата е Ок, щото гранулите му са доста ситни и през студено време по-лесно минават през отворите на двигателните части, и смазването е доста по Ок. Маслото го купих от фирмен магазин на Равенол, и дори на промоция беше 4л. за 95 лв мисля,
    Ама взех и още 1 л. за доливане, а той беше 35 лв литъра, ама няма как, туй е,
    И сега като вече съм покарал малко, около 40км виждам съвсем е друг звука, леко върви колата, без стържене, хрипане,дразгване, дори и студена, от маслото съм доволен, добро е!

    После отгоре на двигателя отвивам капачката за масло, и наливам, Тубата има мундщук и лесно без фуния се налива маслото, Тубата е 4 л. налях го всичкото масло и отиде до към средата на щеката, после завих капачката.
    Запалих двигателя, и след 2-3 сек. индикатора на маслото угасна, После угасих двигателя, и сложих предно дясно колело, махнах куркудила, и завих трите болта на страничната пластмасова кора.
    Това ми беше цялата работа, общо около 1,5 ч. без да се напрягам, нито свалях металната кора, нито други проблеми, чиста и точна работа.
    И сега ще пусна няколко снимки за по-нагледно обяснение.
    Момчета ще се справите, дерзайте..
    Поздрави на всички, и знайте че у дома ни чакат и ни обичат, ако и да сме уморени, нервни и не носим подаръци на любимите си ..
    Прикачени файлове
    Последна редакция от мишкин; 03.12.2024, 02:14.

    #2
    До тук добре си се справил. Но има една малка подробност. Свата ми има също такова Седичи, незнам дали има различни двигатели на 1.9, но той си пати няколко пъти от некадърници в сервиз сменяли маслото му. Сега двигателя е за коша. Оказа се че освен масло и филтър трябвало да се смени и О пръстена на смукателя на маслената помпа, опича се и не може да вдигне налягане на маслото. Смяната била задължителна при смяна на маслото, но "майторите" разбрали това след като ягмосали двигателя. Нарина маса пари за ремонти, няколко пъти го разглабяха, шлайфали главата и какво ли още не.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      трябвало да се смени и О пръстена на смукателя на маслената помпа, опича се и не може да вдигне налягане на маслото.
      Здр, и аз се чудих дали има нещо в капачката на филтъра, и как е реализирана клапата му, щото не ми се е случвало да светне лампа-масло,
      Следващия път/ дори и веднага, ще отвия капачката, щото то е бързо и лесно става,
      и ще се постарая да прегледам какво има в капачката на филтъра, там има нещо ама,
      може би трябва да си подготвя и резервна капачка, че ако я повредя нещо , да имам веднага друга такава,

      Ако някой знае , какво е, как е реализирано, има ли нужда нещо да се сменя , и какъв е чалъма за отвиване и подмяна на тия О-пръстени
      или просто е механична клапа, и да се смени дето казваш О-пръстен,

      Ако някой нещо е барнал там и знае нека ми налеее малко акъл,
      то и снимка на капачката на филтъра, там се вижда по средата стърчи една пластмасова джаджа,
      дали се отвива, как е реализирана механиката на клапана ще е интересно.

      Един линк ще пусна, там на 4:16 мин се вижда филтъра който се слага в капачката,
      самия филтър има стърчащ масур и на него се вижда нанизан един малък О-пръстен, може би за него става дума.

      Обаче моя филтър е по-друг модел, вижда се от снимката която съм качил, но може би и при мене има някъв малък вътрешен О-пръстен, не знам засега кое как е , ама скоро ще я разчовъркам тая пуста капачка..
      ето линка:
      https://www.youtube.com/watch?v=_rxa...nel=autodoc.bg
      Поздрави на всички..
      Прикачени файлове
      Последна редакция от мишкин; 03.12.2024, 13:49.

      Коментар


        #4
        Този О пръстен се сменя със сваляне на картера.
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          трябвало да се смени и О пръстена на смукателя на маслената помпа,
          ... опича се и не може да вдигне налягане на маслото.
          ... шлайфали главата и какво ли още не.
          ...
          Този О пръстен се сменя със сваляне на картера.
          Здр, мисля че главата се шлайфа, ако двигателя прегрее доста, липса на антифриз, е проблема там, недостатъчно охлаждане.
          Ако маслената помпа не качва масло, тогава лагерите на коляновия вал се протъркват и вече се отива на основен ремонт.
          Абе я кажи на свата си да си опише проблема, става интересно..

          Коментар


            #6
            Така е, май че беше и прегряла, срина и колянов вал и поръча от Италианеца, но пишман майсторите караха на принципа "да опитаме белким се оправи". А бе учеха се за сметка на свата. А сервиза уж е реномиран, за сега няма да пиша кой е.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Моето масло го сменят в сервиз,аз на улицата и на крик няма да мога да го сменя.За да се покаже пробката се сваля дясната гума и кората на подкалника защото тя е скрита зад нея.Кората ми под мотора е пластмасова и на две половини.Сваля се дясната и филтърът е над нея зад мотора.За този мотор има два вида филтри,моят е друг и е разлчен от твоят на снмката и чашата му е друга.Този мотор събира 4.750 л.масло,не 4л както си налял.Аз карам с 5/40 на Кастрол и нямам проблем нито зима,нито лято.
              Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

              Коментар


                #8
                milen11 написа: Преглед на мнението
                За да се покаже пробката се сваля дясната гума и кората на подкалника защото тя е скрита зад нея.
                Много правилно, така е, вижда се и пробката и филтъра.
                Малко мерак, изцапани ръце, и доволен..

                Коментар


                  #9
                  Погледни си втората снимка и виж скъсаният тампон на носача.
                  Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                  Коментар

                  Working...
                  X