Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гранде пунто от 2008 дърпа на една страна

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Гранде пунто от 2008 дърпа на една страна

    Колеги,

    От една година имам проблем с пунтото - 1.3 MTJ 75k.

    Проблемът е най-изразен на извънградско и с над 90км/ч. Дърпа на една страна - дясно.
    Прави го със зимните и с летните гуми. Въртял съм ги на всички позиции не се оправя.
    Над 120км/ч има и силно тресене на волана, не може да кара. Казват, че полуоските и каретата са здрави. Лагерите също уж са проверявани.

    Сменял съм тампоните на двигателя - и трите бяха изглили и двигателя леко мърдаше. Предни и задни тампони по окачването също са смени. Имаше проблем и с тях - нищо.
    Правена е диагностика на рейката, както и калибриране - казват, че е наред.

    Правих повече от 4 реглажа. В София на Амстердам до борсата, в Хиит, в 6 плпюс, някъде в Горубляне.
    Дори веднага след реглаж пролемът си остава.

    Пружините и амортесьорите са нови. Дискове и накладки също.

    Търся мнения или сервиз, където са способни да намерят проблема и да го оправят.

    Моля за помощ
    Последна редакция от locdog; 21.08.2023, 11:52.

    #2
    А геометрията на предницата дали е наред? Ако е удряна може да дава този ефект.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      Ако не беше наред би трябвало да излезе на реглажа?
      Удари няма, в смисъм катастрофи, но пък дупки има навсякъде ...

      Проблемът се появи един ден, както си карах към работа. Предния ден не го е имало ... Просто от нищото.

      Коментар


        #4
        Поискай на 3Д стенд да ти направят само разпечатка на състоянието.

        Коментар


          #5
          Имахме същия проблем с Пунтото на щерката. Като го купихме аз го докарах от Велинград и усетих носене наляво и загуба на инерция. Оказа се, че лявата на спирачка буталото не се освобождава напълно.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Ако е спирачка ще грее и то здраво.
            Щом има силно тресене над 120 км, първо направи баланс на гумите.
            После тест на каретата.
            После тест на кормилните накрайниц, но със разкачане.
            Като са разкачени, ще се види и как е рейката.
            Евентуално и тампон на макферсона - но там обикновено и визуално си се вижда.



            Ако не беше наред би трябвало да излезе на реглажа?
            Удари няма, в смисъм катастрофи, но пък дупки има навсякъде ...

            Проблемът се появи един ден, както си карах към работа. Предния ден не го е имало ... Просто от нищото.
            Предния ден ти ли си я карал или например жена ти???

            Коментар


              #7
              Онзи ден смених жилата на ръчната, защото бяха ръждясали и спечени, но въпреки това не задържаха.
              Гумите са нови, на 2 сезона. Правен е два пъти баланс и проверка за джанти тази година.
              Карета, полуоски и лагери уж ги гледаха 3-4 пъти. Няма проблеми, вероятно с тях.
              Колата я карам само аз и съм я карал само аз. Взел съм си я нова от тук. До някъде я поддържах в ауто италия, после си имам доверен човек, при който продължих поддръжката. Няма удари...
              Макферсоните и пружините са на 2 години, защото чупих предна лява пружина и смених всичко, заедно с тампоните.

              Търся сервиз в който могат да разберат какво става, не да гледаме на кафе...
              Не знам в Ауто Италия или сега в новия дилър Витоша ауто стават ли, надеждни ли са? Ще им се занимава ли с 15 годишна кола?
              Ако може някой да препоръча. Благодаря

              Коментар


                #8
                Колега за да дърпа в некоя от двете посоки имаш задържане,било то от спирачен апарат или от блокирали водачи на спирачен апарат.За тресенето ,има ли го постоянно или само при подаване на газ.От чашите на полуоските трсе при определена скорост но само под напън,разбирай газ до дупка.Ако тресе постоянно над 12окм проблема е от задните гуми.Крива гума,джанта или блокирали водачи на спирачен апарат
                198mjet Bravo

                Коментар


                  #9
                  PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                  Ако е спирачка ще грее и то здраво.
                  Щом има силно тресене над 120 км, първо направи баланс на гумите.
                  После тест на каретата.
                  После тест на кормилните накрайниц, но със разкачане.
                  Като са разкачени, ще се види и как е рейката.

                  Евентуално и тампон на макферсона - но там обикновено и визуално си се вижда. от него не дърпа
                  .....

                  Коментар


                    #10
                    От изпуснал амортисьор също дърпа, и от преебан лагер главина

                    Коментар


                      #11
                      От изпуснал амортисьор също дърпа, и от преебан лагер главина
                      Да, ам-а е силно вероятен.

                      Коментар

                      Working...
                      X