Здравейте, колеги,От известно време колата ми тегли наляво. Ходих на няколко почти последователни реглажа на предница при различни майстори, за да понауча защо така се случи с колата и има ли лек.Едни майстори ми казват "дясната ти гума е с 8 мм. по-назад от лявата", други ми викат "дясната ти е по-напред от лявата". Това не знам дали е толкова съществено, дори и да е вярно. Но днес на поредния реглаж ми показаха, че дясната ми гума не е отвесна (гледайки колата отпред например), а горната й част е наклонена леко навътре. Т.е. излиза, че колата стъпва повече отвътре на дясната предна гума. Което пък се оказа, че не можело да се регулира.Имали ли сте такъв проблем и ако някой знае начин за отстраняването му, ще съм благодарен. Иначе тегленето наляво е съвсем малко, но все пак ме дразни (не е и въпроса толкова до евентуалното износване на гумите, просто обичам колата да е точна).
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Геометрия на предница - Мареа?
Collapse
X
-
Re: Геометрия на предница - Мареа?
IvoMarea написа:Здравейте, колеги,От известно време колата ми тегли наляво. Ходих на няколко почти последователни реглажа на предница при различни майстори, за да понауча защо така се случи с колата и има ли лек.Едни майстори ми казват "дясната ти гума е с 8 мм. по-назад от лявата", други ми викат "дясната ти е по-напред от лявата". Това не знам дали е толкова съществено, дори и да е вярно. Но днес на поредния реглаж ми показаха, че дясната ми гума не е отвесна (гледайки колата отпред например), а горната й част е наклонена леко навътре. Т.е. излиза, че колата стъпва повече отвътре на дясната предна гума. Което пък се оказа, че не можело да се регулира.Имали ли сте такъв проблем и ако някой знае начин за отстраняването му, ще съм благодарен. Иначе тегленето наляво е съвсем малко, но все пак ме дразни (не е и въпроса толкова до евентуалното износване на гумите, просто обичам колата да е точна).Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
-
Re: Геометрия на предница - Мареа?
IvoMarea написа:Здравейте, колеги,От известно време колата ми тегли наляво. Ходих на няколко почти последователни реглажа на предница при различни майстори, за да понауча защо така се случи с колата и има ли лек.Едни майстори ми казват "дясната ти гума е с 8 мм. по-назад от лявата", други ми викат "дясната ти е по-напред от лявата". Това не знам дали е толкова съществено, дори и да е вярно. Но днес на поредния реглаж ми показаха, че дясната ми гума не е отвесна (гледайки колата отпред например), а горната й част е наклонена леко навътре. Т.е. излиза, че колата стъпва повече отвътре на дясната предна гума. Което пък се оказа, че не можело да се регулира.Имали ли сте такъв проблем и ако някой знае начин за отстраняването му, ще съм благодарен. Иначе тегленето наляво е съвсем малко, но все пак ме дразни (не е и въпроса толкова до евентуалното износване на гумите, просто обичам колата да е точна).Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
От автора:Малко предистория:Счупих десен носач преди около 2 месеца - на тръгване от светофар нещо изтропа и колата клекна. Скоростта не е била повече от 5 км/ч., защото аз не тръгвам рязко. Помислих си, че съм спукал гума и е изчукала джантата върху асфалта. Огледах колата, не забелязах нищо нередно и реших да я преместя от кръстовището. Леко, леко реших да я обърна и да се връщам към нас (това се случи на около километър от вкъщи). Но както се опитвах да обърна, отведнъж спря да се движи. Излязох отново - дясната гума се беше извадила. После пътна помощ (камионче, което вдига предницата на колата), каране в сервиз (беше неделя ранен следобед, малко неприятно време за ремонти и сервизи ).От този сервиз ми сменили носач и биалетка, взимам си колата - кормилото стои накриво, някакси ми тегли нанякъде неопределено. Викам - сигурно е от новия носач. Гледам на другия ден - повдигали с крокодил колата от дясната предна страна, ама в краката на пътника и направили една издатина поради поддаване на материала. За това реших да не ги питам, щото щяха да отрекат, че са те, но ги попитах дали са ми правили реглаж на предница - не знаели, провериха, не били правили реглаж, да съм отидел някъде да ми направят.Добре, отивам на втори сервиз. Там ми казват - и левия ти носач е за смяна, луфт в тампоните. Сменят го, правят ми реглаж (естествено НЕ ми дават разпечатка). Тръгвам извънградско - колата тегли много наляво. Стигам в провинцията, отивам на трети реглаж - оттам ми правят реглаж отново, дават ми разпечатка и с предишните, и с настоящите данни. Оказва се, че вторият сервиз ми е бил оставил предницата "отворена". От този сервиз ми казаха, че дясното ми колело е с 8 мм. по-назад от лявото.Това, че колата не върви добре, не ми дава мира. Отидох тази събота на четвърти сервиз за реглаж - оттам ми обясниха, че дясното предно колело не е отвесно, а в горната част е навътре. И май че дясното колело било малко по-напред от лявото (обратното на становището на предишния сервиз). Тук казаха, че не ми е нужен реглаж, а носенето било от ЕГН-то на колата и че било почти задължително за италианските коли. Ха сега откъде дойде това изкривяване - сигурно от тежестта на колата, която е легнала върху гумата при счупване на носача?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Прочетох сагата ти с интерес, защото преди години минах по подобен път. За да не разтягам локуми само ще спомена, че всеки майстор си имаше собствено мнение по въпроса, обикновено противоположно на това от предишния Накрая отидох при един майстор, познат в цяла югозападна България, който ми оправи предницата веднъж завинаги. За да не прозвучи като реклама, мога на ЛС да ти дам координатите му. За съжаление, посещението при него е само със предварително записване, но хората чакат, защото знае какво прави. На около 70-80км от София е.
Коментар
-
Аз имам подобен проблем, само че при мен тегли съвсем леко надясно. След 2 неуспешни стенда отидох в Динекспрес в Пловдив. Те се водят официални представители на Фиат.Та там ми направиха стенд за 3-ти път. След него, тегленето надясно почти не се усеща, но от там ми казаха, че имам също като теб разлика в положението на двете колела. Едното е по-напред от другото, но колко точно в момента не помня, а разпечатката е в къщи. Беше малко, може би милиметър-два. Те казаха, че от това тегли и те нямат възможност, а и незнаят как да го оправят. Та така... ако намериш решение на проблема, може да споделиш, че мен ме дразни.Поздрави.
Коментар
-
От това което ти се е случило и си се мъчил да прибираш колата смея да твърдя ,че си изкривил амортисьор или бомбето за което се закрепя той.Разлика винаги ще има защото Италянците не са предвидили регулиране на страничния наклон не знам защо.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:От това което ти се е случило и си се мъчил да прибираш колата смея да твърдя ,че си изкривил амортисьор или бомбето за което се закрепя той.Разлика винаги ще има защото Италянците не са предвидили регулиране на страничния наклон не знам защо.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Аз, като имащ опит с взимането на бордюр челно да добавя и преден мост към възможностите . Предницата (сменено всичко от-до) беше на 600 км. Зесече ме хлопелист и избяга, а аз се прибрах, като обирах луфтове като стар МАЗ-аджия. Дясната страна беше първата посрещнала бордюра и дясното колело видимо се беше прибрало към вратата + наклонено с горната си част навътре. Освен моста (от Браво ) смених профилактично шенкел, носач и лагер на главината... и изхвърлих тогавашните летНи джанти, естествено .AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
Сега, я ми обясни как се чупи носач на мареа! Ми той е плътна отливка (не е ламаринен като при немските и френските, доста по-здрав е)! Може би имаш на пред вид, че е излязъл шарнира! Пробвам да си съставя картинката, тъй като работя на такъв стенд и искам да помогна! И защо е имало хлабини в тампоните, след като в пъртвия сервиз уж са сменили носача! Новия носач върви и с нови тампони!пп. Само да кажа, че моето типо е имало жесток челен удар! Дясната ми гума е разкрачена и няма как да се коригира това! Явно е поддало дясното бомбе! Но въпреки всичко колата си върви "като по канап" и волана е направо!
Коментар
-
IvoMarea написа:... И май че дясното колело било малко по-напред от лявото (обратното на становището на предишния сервиз).
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар