Колата е пунто 1.1 96 без ABS. Проблема е следния. Качвам се днес на колата и по навик си слагам крака на спирачката и педала твърд! - все едно съм го натиснал няколко пъти. Какво ми беше другото учудване - паля аз да видя дали ще проработи сервото и ще спадне педала, и всичко ок педала пропада малко. Загасям и си държа крака на спирачката. След около 10 секунди педала започва да ми избутва крака на горе и се втвърдява. Като запалч се чува някакъв странен звук за малко и изчезва. Прилича на свирене на ремъка на алтернатора.Тези проблеми започна да ми ги прави след като я закарах на майстор да ми смени спирачната течност. Знаех си аз, че ще ми развалят повече отколкото да ми я оправят ама....като и да е. Колата я имам от 3г и повечето рамонти сам си правя само,че за такъв проблем не намерих никаде из нета. Моите предположения са или тези "майстори" да не са я обезвъздушили като хората или си е заминал главния спирачен цилиндър(помпа). Другото за което се сещам е за този черен метален маркуч от сервото към всмукателните колектори. Някаде четох, че в него имало някакъв вентил и той може да не държи вече, и да ми прави тези номера. Дайте някаква препоръка за действие поне да определя някак кой елемент е заминал.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Твърд педал при загасен двигател без да е натискан
Collapse
X
-
Може би трябва да си е твърд, а като запалиш малко да омеква- не се ли сети че така трябва да е- преди си го карал с много мек педал и при смяна на течността просто са ти изкарали излишния въздух, който ти го е "омеквал" преди това. Няма проблем според мене. Кажи как се държи при спиране в движение при плавно и при рязко натискане на спирачките и ако спира по- добре- не се притеснявай толкова- значи майстора ти си е свършил безупречно работата с обезвъздушаването, а мекия педал ти е бивш проблем. :DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
-
Vlaad написа:Това показва ,че сервото ти работи. Нормално е като изгасиш двигателя да стане твърд педала, просто спира засмукването.
Коментар
-
след изгасянето на двигателя, педала на спирачката ако не е натискан, дори след седмици трябва да е мек като се натисне. Ако след загасянето на двигателя педала на спирачката е твърд, проблема е само един - клапана на сервото за задържания въздух е сдал багажа. Намирасе на известно разстояние на маркуча за засмукания въздух между двигателя и самото серво. Ролята му е след като се изгаси двигателя, да не изпуска обратно въздуха да се връща, така че да може да задаржи засмукания въздух в сервото, че да може на загасен двигател да се натисне педала на спирачките 2-3 пъти и чак тогава да се втвърди. Цената на клапанчето е различна за различните автомобили - от 5 до 20 лв. среднодруг вариант е изпускане на въздух от самите мембрани на сервото, но тогава след загасяне на двигателя, чак след известно време се втърдява, т.е. изпуска въздуха постепенно,например за 20-30 минути, докато ако е клапана, се втърдява почти веднага след като се изгаси мотора.Fiat Bravo 1.6, 16V, 103 к.с.,
182A4.000, 1998г.
Коментар
-
Колега благодаря за точното мнение, а да те питам - при мен много често веднага след изгасяне педалът е "твърд", а много рядко е "мек" дори и след 2-3 дни, ако се случи да не карам толкова време? Как мислиш, на какво се дължат тези симптоми? Дали е само клапана за който говориш? И тези проблеми които казваш - влияят ли по някакъв начин на спирането по време на работа на ДВГ?
Коментар
-
И при мен е така. Като изгася двигателя и педала се втвърдява. Но не веднага, ами да речем след 20-тина минутки. Интересно ми каква е причината. Дразни простия факт, че по навик преди да паля натискам спирачката и съединителя по навик и ако съм на някой много голям наклон колата направо си потегля и трябва да се напъна здраво да натисна, за да спре... Вече взех да свиквам да си дърпам ръчната, но това не е ппавилното решение.www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Всичко е както казва колегата Martez. Почетох доста в книжките, купих си въпросният клапан и ...колата с оправи - т.е. при загасен мотор педала на спирачките е мек. Даже при стария датчик се чуваше как взема въздух и от това се втвърдяваше педала. Благодаря за компетентния отговор на колегата.Fiat Punto 1,1 '96 Италианската сила
Коментар
-
Ето моето разследване по темата - маркуча от вакуум-помпата влиза право в сервото, като има 1 разклонение, което води към т. нар. вакуумен резервоар. От него със сигурност излиза най-малко 1 маркуч, който е жизнено важен за ЕГР. Клапан като цитирания все още няма.... Дали не някъде в сервото? Дали изобщо има?
Коментар
-
тва са различни коли не може да сравняваш едната с другата............ нормално е педала да е твърд при изгасен и малко да омеква, като запалиш, не се занимавай с глупости да търсиш под вола теле......и се научи да си дърпаш ръчната, особено на по стръмни наклони, щото някой ден може и да не е намериш там където си я оставил,Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар