Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Твърд педал при загасен двигател без да е натискан

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Твърд педал при загасен двигател без да е натискан

    Колата е пунто 1.1 96 без ABS. Проблема е следния. Качвам се днес на колата и по навик си слагам крака на спирачката и педала твърд! - все едно съм го натиснал няколко пъти. Какво ми беше другото учудване - паля аз да видя дали ще проработи сервото и ще спадне педала, и всичко ок педала пропада малко. Загасям и си държа крака на спирачката. След около 10 секунди педала започва да ми избутва крака на горе и се втвърдява. Като запалч се чува някакъв странен звук за малко и изчезва. Прилича на свирене на ремъка на алтернатора.Тези проблеми започна да ми ги прави след като я закарах на майстор да ми смени спирачната течност. Знаех си аз, че ще ми развалят повече отколкото да ми я оправят ама....като и да е. Колата я имам от 3г и повечето рамонти сам си правя само,че за такъв проблем не намерих никаде из нета. Моите предположения са или тези "майстори" да не са я обезвъздушили като хората или си е заминал главния спирачен цилиндър(помпа). Другото за което се сещам е за този черен метален маркуч от сервото към всмукателните колектори. Някаде четох, че в него имало някакъв вентил и той може да не държи вече, и да ми прави тези номера. Дайте някаква препоръка за действие поне да определя някак кой елемент е заминал.
    Fiat Punto 1,1 '96 Италианската сила

    #2
    Може би трябва да си е твърд, а като запалиш малко да омеква- не се ли сети че така трябва да е- преди си го карал с много мек педал и при смяна на течността просто са ти изкарали излишния въздух, който ти го е "омеквал" преди това. Няма проблем според мене. Кажи как се държи при спиране в движение при плавно и при рязко натискане на спирачките и ако спира по- добре- не се притеснявай толкова- значи майстора ти си е свършил безупречно работата с обезвъздушаването, а мекия педал ти е бивш проблем. :D
    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

    Коментар


      #3
      Това показва ,че сервото ти работи. Нормално е като изгасиш двигателя да стане твърд педала, просто спира засмукването.
      TEMPRA 1,6i 835C1000/159AT54A

      Коментар


        #4
        Според мен не трябва за е твърд педала. Имам приател с Пунто само, че по-големия мотор и при него не е така. Ще пробвам да я обезвъздуша сега през уикенда и ще видя какво ще стане. Ще пиша ако има някакъв ефект.
        Fiat Punto 1,1 '96 Италианската сила

        Коментар


          #5
          Vlaad написа:
          Това показва ,че сервото ти работи. Нормално е като изгасиш двигателя да стане твърд педала, просто спира засмукването.
          Не съм сигурен че е нормално. На дедрата на бащата педала е мек абсолютно винаги ако не е натискан при изгасен двигател, дори и след няколко дни пак е мек. За сметка на това спирането на тази кола е трагично. Но на бравата ми педала почти винаги е твърд независимо от периода на загасен двигател. Само понякога е мек, когато сам си реши, досехга не съм хванал няква логика. Обаче спирачките са покъртително добри. На стария фиат 125 ПЪ педала също винаги си беше мек, след няколко натискания се втвърдява.

          Коментар


            #6
            след изгасянето на двигателя, педала на спирачката ако не е натискан, дори след седмици трябва да е мек като се натисне. Ако след загасянето на двигателя педала на спирачката е твърд, проблема е само един - клапана на сервото за задържания въздух е сдал багажа. Намирасе на известно разстояние на маркуча за засмукания въздух между двигателя и самото серво. Ролята му е след като се изгаси двигателя, да не изпуска обратно въздуха да се връща, така че да може да задаржи засмукания въздух в сервото, че да може на загасен двигател да се натисне педала на спирачките 2-3 пъти и чак тогава да се втвърди. Цената на клапанчето е различна за различните автомобили - от 5 до 20 лв. среднодруг вариант е изпускане на въздух от самите мембрани на сервото, но тогава след загасяне на двигателя, чак след известно време се втърдява, т.е. изпуска въздуха постепенно,например за 20-30 минути, докато ако е клапана, се втърдява почти веднага след като се изгаси мотора.
            Fiat Bravo 1.6, 16V, 103 к.с.,
            182A4.000, 1998г.

            Коментар


              #7
              Колега благодаря за точното мнение, а да те питам - при мен много често веднага след изгасяне педалът е "твърд", а много рядко е "мек" дори и след 2-3 дни, ако се случи да не карам толкова време? Как мислиш, на какво се дължат тези симптоми? Дали е само клапана за който говориш? И тези проблеми които казваш - влияят ли по някакъв начин на спирането по време на работа на ДВГ?

              Коментар


                #8
                И при мен е така. Като изгася двигателя и педала се втвърдява. Но не веднага, ами да речем след 20-тина минутки. Интересно ми каква е причината. Дразни простия факт, че по навик преди да паля натискам спирачката и съединителя по навик и ако съм на някой много голям наклон колата направо си потегля и трябва да се напъна здраво да натисна, за да спре... Вече взех да свиквам да си дърпам ръчната, но това не е ппавилното решение.
                www.CarProfi-BG.com
                Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                Най-атрактивните цени в София!

                Коментар


                  #9
                  Днес се чух по телефона с hit-ko, с няколко думи го попитах точно това за което говорим в тази тема, неговият кратък ясен и точен отговор беше нещо от сорта на (не цитирам) "Не се притеснявай, нормално е да е така, няма нищо." - "Добре, благодаря..." - казах аз и това беше.

                  Коментар


                    #10
                    Всичко е както казва колегата Martez. Почетох доста в книжките, купих си въпросният клапан и ...колата с оправи - т.е. при загасен мотор педала на спирачките е мек. Даже при стария датчик се чуваше как взема въздух и от това се втвърдяваше педала. Благодаря за компетентния отговор на колегата.
                    Fiat Punto 1,1 '96 Италианската сила

                    Коментар


                      #11
                      както се казва, не питай старило, а питай патило
                      Fiat Bravo 1.6, 16V, 103 к.с.,
                      182A4.000, 1998г.

                      Коментар


                        #12
                        колеги, търся от 3 седмици къде е въпросния клапан при брава ЖТД, но така и не го намирам, нито в ЕПЕР, нито под капака. Да не би да е на самата помпа? Колега martez ако знаеш, моля да споделиш? Безкрайно ме изнервя твърдия педал когато паля

                        Коментар


                          #13
                          Ето моето разследване по темата - маркуча от вакуум-помпата влиза право в сервото, като има 1 разклонение, което води към т. нар. вакуумен резервоар. От него със сигурност излиза най-малко 1 маркуч, който е жизнено важен за ЕГР. Клапан като цитирания все още няма.... Дали не някъде в сервото? Дали изобщо има?

                          Коментар


                            #14
                            тва са различни коли не може да сравняваш едната с другата............ нормално е педала да е твърд при изгасен и малко да омеква, като запалиш, не се занимавай с глупости да търсиш под вола теле......и се научи да си дърпаш ръчната, особено на по стръмни наклони, щото някой ден може и да не е намериш там където си я оставил,
                            Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                            ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                            Коментар

                            Working...
                            X