Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задно дясно колело стърже при спиране? - Оправено

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Задно дясно колело стърже при спиране? - Оправено

    Стърже само при натискане на спирачката и само от дясно. Не е много силно, но се чува. Четох няколко теми за подобен проблем и всичко води към накладки..., но понеже нямам и представа кое е накладката, кое барабана и т.н. прилагам снимков материал... На мен и от двете страни ми изглеждат еднакви колелата, пък само от дясното се чува стържене... Задните са барабанни, а предните дискови.Всяко мнение и коментар ще ми бъде от полза.Благодаря предварително.П.П.: Имам спирачна помпа за смяна, ако това има значение в случая.
    M-Benz E 250 TD 150hp
    M-Benz 200d 75 hp
    Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

    #2
    А това е другото колело, което не скърца...?!...за мен няма разлика, пък не знам...
    M-Benz E 250 TD 150hp
    M-Benz 200d 75 hp
    Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

    Коментар


      #3
      Колега, цялото това кръгло нещо, което си снимал (барабана) се сваля, за да видиш карантията вътре в него.Там се намират и накладките, които сигурно трябва да смениш.Както си махнал гумата взимаш и с един чук започваш да удряш леко с посока изваждане на барабана.След като го махнеш ще видиш накладките, които се търкат от вътрешната му страна по периферията. Там вече ще може да се ориентираш.Това е просто обяснение, ама по друг начин, като не знаеш какво е барабан и накладка, не мога да го обясня.За това според мен по-добре отиди на някой сервиз да го погледнат и евентуално да ти сменят накладките.Цената при нормални обстоятелства няма да е много висока.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        Ако много загрява барабана значи ти задържа колелото и като се нагреят накладките свирят. Може да е спирачен маркуч за смяна. Като гледам барабаните скоро профилактика не си правил. Под капачката между болтовете има лагер и не е зле да видиш има ли грес изобщо. При мен имаше, но се беше напълнило с нещо като пясък. Каквото успях махнах и напълних с грес, високооборотна мисля че руската беше Литол или нещо такова. Продават и една в спрей има нарисувани лагери и пише, че е с тефлон - такава сложих.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Накладки. На Типо-то ми стържеше до вчера и се оказаха точно те.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            И на мен ми стърже, ужасно силно, но отпред и е от гадните накладки РЕМЗА повече никога такива заклевам се ужасно е просто.....

            Коментар


              #7
              аз също имам такъв проблем , но като се опитах да отворя барбана , нестава

              Коментар


                #8
                Пръскаш с ВД-40 удряш няколко пъти с чука отпред, подтпъхваш една отверка отзад млатиш пак с чука, въртиш в двете посоки още малко млатене с чука и отрертката и си готов.

                Коментар


                  #9
                  Marea Bipower написа:
                  Пръскаш с ВД-40 удряш няколко пъти с чука отпред, подтпъхваш една отверка отзад млатиш пак с чука, въртиш в двете посоки още малко млатене с чука и отрертката и си готов.
                  Да ама понякога и така не става защото ръбчето което се образувало по барабана не може да премине през накладките.За целта през един от технологичните отвори на барабана се отпускат/свиват/накладките от саморегулиращия механизъм и тогава барабнчето изпадва много лесно.Успех :D
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Tornado написа:
                    ...Да ама понякога и така не става защото ръбчето което се образувало по барабана не може да премине през накладките.За целта през един от технологичните отвори на барабана се отпускат/свиват/накладките от саморегулиращия механизъм и тогава барабнчето изпадва много лесно.Успех :D
                    Абсолютно! Бих добавил, че от там се откача и жилото на ръчната и, че за чукане по барабана трябва да се ползва лек (100-200гр) чук или по-тежък, но с подложка парче дърво.Отвора не е на барабана, а отзад на предпазната ламарина. Запушен е с гумен тампон, ако не е изпаднал и след отстраняването му, с подходящ инструмент се откача жилото.
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      Проблема беше от накладките. Сменени са и вече всичко е ОК.Благодаря на всички.
                      M-Benz E 250 TD 150hp
                      M-Benz 200d 75 hp
                      Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                      Коментар

                      Working...
                      X