Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спирачки Въпрос

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спирачки Въпрос

    Вчера малко бях позасилил фиатчето с около 110 и реших да видя как реагира на бързо спиране и да ви кажа малко се уплаших. Педала на спирачката има един ход който се натиска с доста малко усилие обаче колата доста бавно спираше и трябваше да го натисна силно в зоната дето вече е твърд за да спре по осезаемо.Карал съм и друг фиат и на него не беше така и си спираше добре с по леко натискане на спирачката.Възможно ли това да е поради причината че накладките са доста износени?Помпата работи при загасен двигател след няколко напомпванич педала става твърд и като запаля потъва.дали е само за смяна на накладки?Добре ли е да сменя и спирачната течност че италианците май не са я сменявали откакто е е била новаТемата е поместена в неправилен раздел.Раздела в който трябва да бъде е "Спирачна система"Модераторски екип на fiat-bg.org
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    колега прегледай от тук надолу, същите симптоми имаше , може при теб да е нещо подобноhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...6#183626абе цялата тема я виж, няма да изгубиш.

    Коментар


      #3
      Прочетох я но при мен при загасена кола след няколко натискания педала става твърд- следователно спирачния цилиндър не изпуска.Проблема ми е че спирачката при работещ двигател почва да хваща здраво вече след зоната на лесното натискане.Може ли това да се дължи на това че са изтънели накладките и трябва да се избутва повече спирачна течност?.нивото в казанчето е наред не намалява
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        не, би трябвало да хваща еднакво силно както с нови така и с почти загинали накладки, допълнителната тенчност нужна за компенсацията си слиза сама от казанчето. Да уточня - на ланчеята натискам спирачка, педала е съвсем мек, но не спира, няма усилие в/у накладките. като натисна яко, тогава започва да спира, но пак не е чак толкова значително, и вече "извън зоната налесното натискане" тогава си хваща що годе добре, но задните колелета почват да блокират. при изгасен двг педала е мек, след 2-3 натискания е твърд и не потъва , колкото и да натискам.

        Коментар


          #5
          Е при мен е точно както си го описал в последния пост.Какво да правя искам да спира по лесно щот ще я кара приятелката ми колата а тя е доста слабичка и не знам как ще се оправи
          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
          FIAT БРАВО 1.2 16v
          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

          Коментар


            #6
            Ами най-лесно сменяш и най-ефективно сменяш предни дискове и накладки с нови от една марка (за предпочитане нещо доказано и по-скъпо) и колата започва да спира осезаемо по-добре с по-малко усилие. За по-добър ефект профилктика и на задните спирачки, проверка и почистване на саморегулиращия механизъм и регулиране и натягане на ръчната и няма да имаш проблеми.

            Коментар


              #7
              препоръчвам смяна на спирачната течност (по принцип на 2 години се прави)..с времето абсорбира влага, която освен въздушните мехурчета, прави и други мизерии, като да по-прецака спирачните маркучета...спомага и за раздуването, което е навътре, т.е. намаля диаметъра през който минава спирачната течност
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

              Коментар


                #8
                съветите на колегите са абсолютно точни НО не решават проблема! На дедъра смениха ВСИЧКИ дискове , всички накладки, цялата течност, абе всичко дето се вика, и разликата в спирането в никакъв случай не беше осезаемо по-добре! Виж в онази тема какво ме посъветва илко: да сменя главния спирачен цилиндър, и е описал какво точно става когато е износен, и защо ми прави тази мизерия. както и да е, цилиндъра не е сменен, колата спира по-добре, но в никакъв случай не е това което бих желал! не знам изобщо как минава технически Съветът ми е : Пазете се ако зад вас видите тъмно синьо комби дедра! НЕ спирайте рязко! btw не съм сигурен че ръчната има някакво влияние в/у процеса, но не пречи да се регулира. Тя държи ли добре всъщност?

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  btw не съм сигурен че ръчната има някакво влияние в/у процеса, но не пречи да се регулира. Тя държи ли добре всъщност?
                  С натягането на жилото на ръчната донякъде се иземва функцията на саморегулиращият механизъм, който при стари автомобили не винаги работи както трябва. Така свободният ход на накладките не го обира само саморегулиращият механизъм, а си го обираш с изпъване на жилото. Не е правилно, но е ефективно. Пробвайте, вдигнете си няколко зъба ръчната докато леко усетите задържане и натиснете спирачката тогава и вижте как спира колата.

                  Коментар


                    #10
                    знаеш ли колко си прав, Heruvim..... значи за описаните симптоми, възможно ли е проблем в този "саморегулиращ механизъм" да води до описаната ситуация? Поне по някакви разсъжедния дотам го измислих - липса на течност, и цялата сила която прилагаме, отива за да сгъсти евентуалния въздух, или доколкото разбрах - луфта от изтъняването на накладките? В допълнение - течността на дедъра не е сменяна, сбъркал съм. а откакто е купена, също не е сменяна! това прави почти 4-та година... мисля че проблемът е компллексен и се дължи на няколко неща, дребни, които заедно постигат по-голям ефект. Дали е нещо такова, или почнах да си измислям вече....

                    Коментар


                      #11
                      Всъщност, когато смениш всичко накуп, синергичният ефект е поразителен. , но понеже на нас все не ни достигат финанси, се стремим да сменим или да поправим възможно най-малко възли или части и да постигнем задоволителен резултат.

                      Коментар


                        #12
                        точно "синергизъм" исках да кажа, но не можах да намеря думата. благодаря!

                        Коментар


                          #13
                          Аз имах същият проблем..Как се оправи? мене проблема ми беще троен но няма значени.Беше ми се спукало задно ляво барабанно цилиндърче.Много износени накладки и самореголиращ се механизъм. На механизма му нямаше нищо, но той беше изпуснал..Ако задните ти спирачки са барабанни точно в това е проблема.Самореголиращия се механизъм се беше отпуснал и имаше прекалено голям луфт между барабана и накладката и като натисна спирачката накладката съвсем леко докосва барабана и по голямото усилие на спирачките утива кум предните колела и колата нещеше да спира.Отидох при сервиза на дани в дружба и тои ми смени цилинддарчета накладките и ми управи самореголиращия се механизам обезваздуши и сега като натисна спирачката..колата застава на едно място като по анимационните филмчета. :D Ако си от СФ Пиши едно лично съобщение ще ти дам тела
                          Продавам трабант с цвят бананова кора с лек удар от валяк... Ако ви няма мога да ви го пусна под вратата... :D

                          Коментар


                            #14
                            Регулиране и на оста между сервото и спирачната помпа Има си точно разстоянието, което трябва да излиза оста от сервото и да натиска спирачната помпа. Ако тази ос е по-навътре, то сервото излиза от максималния си работен капацитет.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              Започни първо с обезвъздушаване на всички колелета. Виж си дисковете, ако имат повече от 2мм ръб - смени ги заедно с накладките. Провери също дали работят задните челюсти.Това са спирачки все пак...
                              Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.

                              Коментар

                              Working...
                              X