Здравейте колеги,Знам че доста е обсъждано, но искам да уточня някой неща.Става дума за спирачните апарати дето на 3/4 от колегите дразнещо хлопат.Вчера със колегата //// гледахме как са направени неговите и доколкото виждам там където влиза оста/водача, има втулка която ни се струва че е набита, което пък от друга страна означава че може да се смени/избие/разпробие, и да се набие нова втулка с което да се приключи досадното подрънкване при малки неравности.Въпроса ми е някой има ли идея дали наистина е с втулки?Дали се продават някакви втулки ремонтни, и ако няма(най-вероятното)?От какъв материал да си направя нови втулки, и какви допуски трябва да има отвора, понеже там имаме загряване при спиране....респективно разширение на метала?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на спирачни апарати/втулки ??? добавих снимки :)
Collapse
X
-
Ремонт на спирачни апарати/втулки ??? добавих снимки :)
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Етикети: –
-
Специално за апаратите система Lucas в магазините за Шкода продават ремонтни размери / първи и втори /на щифтоветете-сменял съм на Пунто-Мк-1-90-стават 1:1-комплекта вкл.4 бр.шифтове+болтовете със законтряща намазка,гумените маншони и силиконова смазка-цена~12-15 лв.Води се резервна част за Фаворит/Фелиция ...Ex. Grande Punto Driver
-
При конусно или елипсовидно износване отворите се райбероват.Диаметъра на щтифтовете не го дават-води се само под различен парт NoМалко трудно е измерването диаметъра на щтифтовете с шублер или микрометър,защото на 120 гр.имат скосове/канали за задържане на смазката и по-леко триенеEx. Grande Punto Driver
Коментар
-
Гледайки в момента водачите на Типо-то - има вариант да се измерят и с микромер и с шублер. Що се касае за шкодовите обаче, трябва да ги видя и ако може - ще ги измеря. Остава висящ въпроса - каква да е хлабината? Там имаме интензивно нагряване, в резултат - топлинно разширение на детайлите.
Коментар
-
vesko.t написа:Специално за апаратите система Lucas в магазините за Шкода продават ремонтни размери / първи и втори /на щифтоветете-сменял съм на Пунто-Мк-1-90-стават 1:1-комплекта вкл.4 бр.шифтове+болтовете със законтряща намазка,гумените маншони и силиконова смазка-цена~12-15 лв.Води се резервна част за Фаворит/Фелиция ...Пунто 1.1 1994 г.
Коментар
-
Не няма никакъв проблем. Като си смених накладките разгледах подробно апаратите. Конструктивно няма как да излезне спирачният цилиндър заедно с подвижната част на апарата, тази която се сваля за да напъхаш новите накладки. При мен тя се държи на два цилиндрични болта (предполагам на това казвате водачи), по които се плъзга точно през втулки. Тези болтове се развиват с шестограм 7мм и са в маншони да не се цапат и така да затруднят движението на апарата. Като ги развих ги почистих много добре с разредител и след това ги намазах тънко с грес и сглобих апаратите. Вече 2500км нямам никакъв проблем освен това тропане, но него и преди това си го имаше.И на другата кола (Самара) спирачните апарати са подобни само, че там тези болтове са по дебели и се развиват с шестограм 10мм, но там вече втора смяна на накладки нищо не тропа. Явно руснакът прави по здрави втулки .Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Пробвай да напълниш с грес или силикон. На повечето коли изкарва 1год така. После пак пълниш и така. Др. вариант е водачи от самара (тествано) или както казва колегата от фелиция (не е тествано от мен) или къстъм водачи с по-голям диаметър от стругар. Втулките нямат избиване (мъчил съм ги доста).
Коментар
-
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар