Здравейте!От време на време педала на спирачките ми като че ли му се ограничава хода и колата не спира добре. Педала не потъва, нито става твърд, а просто при натискане се държи все едно съм омаслил спирачните дискове или съм поставил трупче под педала и не можеш да го натиснеш повече. Забелязвам, че този случай с педала се среща предимно когато работи климатика, но каква е връзката не мога да си обясня...Предположения?(Брава 1.6 ’96)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спирачките при вкл. климатик, каква е връзката?
Collapse
X
-
u_bo
на мен ми прилича на моя случй когато не ми работеше сервото на спирачките.но това беше с вакуумен усилвател на руска машина при теб почти съм сигурен че е серво , но на какъв принцип е твоето не знам
-
вие се самообъркахте- ква помпа, сервото зема вакуум от всмк. колектор и тва е. помпата си е съвсем отделно и ако искаш сменяй ако не искаш недей. помпата прави самото спиране, а сервото увеличава усилието на натиск на спирачния педалLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:вие се самообъркахте- ква помпа, сервото зема вакуум от всмк. колектор и тва е. помпата си е съвсем отделно и ако искаш сменяй ако не искаш недей. помпата прави самото спиране, а сервото увеличава усилието на натиск на спирачния педал
Коментар
-
pakumba написа:вие се самообъркахте- ква помпа, сервото зема вакуум от всмк. колектор и тва е. помпата си е съвсем отделно и ако искаш сменяй ако не искаш недей. помпата прави самото спиране, а сервото увеличава усилието на натиск на спирачния педалFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
doofiat написа:pakumba написа:вие се самообъркахте- ква помпа, сервото зема вакуум от всмк. колектор и тва е. помпата си е съвсем отделно и ако искаш сменяй ако не искаш недей. помпата прави самото спиране, а сервото увеличава усилието на натиск на спирачния педалFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Да колата има ABS, който си е ОК.Директна връзка с климатика може да няма, може би връзката е с високата околна температура, щото напоследък като захладня и не го ползвам (включвам).Може и внушение да е, може би някак си по-високата околна т-ра по някакъв начин ми влошава работа на спирачната система!? Може и помпата да е тръгнала, гумички там разни, не знам не съм специалист...FIAT Brava '96 1.6 16V
Коментар
-
Не си внушаваш, и на мойта дедра беше така, като пусна климатика и спирането става осезаемо по трудно, така и не разбрах каква е причината. Обаче сега като се замисля маи се сещам Когато си на климатик за да поддържа колата обороти, (понеже климата товари) компа отчита това и коригира със стъпковия мотор и с малко гориво, което до известна степен намалява вакума в колекторите и от там по слабо действие на сервото. Елементарно въпреки че сервото си има запас от вакум (може да се тества като по инерция загасиш мотора и натиснеш педала на спирачките имаш ресурс за 2-3 спирания преди да се втвърди педала) неговата сила се влияе от режима на работа на мотора, и съответно вакума в колекторите. Ако не съм прав казвайтеПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
u_bo
Slavi_Lancia написа:Не си внушаваш, и на мойта дедра беше така, като пусна климатика и спирането става осезаемо по трудно, така и не разбрах каква е причината. Обаче сега като се замисля маи се сещам Когато си на климатик за да поддържа колата обороти, (понеже климата товари) компа отчита това и коригира със стъпковия мотор и с малко гориво, което до известна степен намалява вакума в колекторите и от там по слабо действие на сервото. Елементарно въпреки че сервото си има запас от вакум.....
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:Когато си на климатик за да поддържа колата обороти, (понеже климата товари) компа отчита това и коригира със стъпковия мотор и с малко гориво, което до известна степен намалява вакума в колекторите и от там по слабо действие на сервото.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
За проверка на сервото се прави следното просто нещо. На загасена кола натискаш педала на спирачките, държиш натиснато и палиш колата, ако педала потъне малко, след като мотора запали значи сервото работи. Но това е начин да разбереш дали работи въобще, а не дали от някъде изпуска. Все пак е логично да усещаш известен дискомфорт с спирачките при включен климатик и това да е нормално предвид системата и начина за поддържане на вакум в сервото.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
И аз искам да попитам за подобен проблем. При работещ климатик по пътя за Смолян изведнъж спирачния педал потъна и за да спре колата се налага да се "напомпи" един път. След като отбих и проверих каквото успях на пътя (и спрях климатика) за 20мин. когато потеглих всичко си беше ОК. Повече този проблем не се появи. Моля да ме насочите от какво може да се получил този проблем, благодаря.BRAVA 1,4 12V
Nissan Navara
Коментар
-
Ти си за нова спирачна помпа, провери дали ти се губи спирачна течност, но щом веднъж ти е пропаднал педала пак ще се случи, и дано да е на хубаво място че иначе сещаш се, в твоя случаи климатика няма никва вина. Запали колата натисни педала на спирачките и го дръж (20-30сек)силно натиснат, обърни внимание дали пропада полека лека. Ако пропада наистина си за нова помпа, ако не пропада не е лошо като първа мярка ако не си сменял спирачна течност да я смениш. Тоя номер които ти е направила може да е и от боклуче заседнало на някоя от гумичките на помпата. Покараи я още така ама бъди внимателен, спирай от далече.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар