Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ABS-а

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с ABS-а

    Значи преди малко се прибрах със светеща индикация на ABS-а на таблото. След като си спрях пред гаража изгасих колата за около 10 мин. и след това всичко беше наред, в смисъл индикацията не светеше, но карах около 20 км. със светеща такава. От около седмица усещам някакво почукване в педала на спирачката при спиране. Първосигнално проверих спирачната течност и видях, че си е почти на максимум. Друго за което се сещам е, че още миналата година ми казаха при смяната на накладките, че спирачните дискове са си затръгвали, но тогава не ги смених. Някакво обяснение и решение на проблема? Или направо да сменям спирачни дискове?

    #2
    Re: Проблем с ABS-а

    wwweb написа:
    От около седмица усещам някакво почукване в педала на спирачката при спиране.
    Това почукване го има и при мен! Не е ли това нормално за коли с АБС?
    Space Star 1.9 DID

    Коментар


      #3
      Re: Проблем с ABS-а

      Roko написа:
      Това почукване го има и при мен! Не е ли това нормално за коли с АБС?
      По-скоро "почукването" е нормално да се появи само при активиране на ABS-а, т.е. когато при спиране някое колело се опита да блокира. В нормална ситуация не би трябвало да има "почукване".
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        Хм, странно ... Почукването го усетих за първи път миналата седмица, но и тогава си помислих, че сигурно спирачните дискове са вече свършили. В крайна сметка, докато карах със светеща индикация на таблото не ми направи впечатление колата да се държи ненормално, освен че 20 км. изтръпнах докато си я прибера. А и като я изгасих за 10 мин., както казах по-горе, след това проблема го нямаше. Утре като я изкарам пак ще видя дали ще го направи отново ...::EDIT::Боже цял раздел "Спирачна система" има и аз съм си шибнал темата тук ...

        Коментар


          #5
          Просто някой от датчиците с тръгнал да сдава багажа.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            Погледни контролера за управлението на АБС-по ~спомен се намира около/под/ тялото на парното/климатика в купето-мястото е такова,че допуска намокряне на конектора, в по-лошия случай и вътре в кутията на блока .
            Ex. Grande Punto Driver

            Коментар


              #7
              vesko.t написа:
              Погледни контролера за управлението на АБС-по ~спомен се намира около/под/ тялото на парното/климатика в купето-мястото е такова,че допуска намокряне на конектора, в по-лошия случай и вътре в кутията на блока .
              Ами точно преди да тръгна мих колата. Сигурно това е направило белята?

              Коментар


                #8
                vesko.t написа:
                Погледни контролера за управлението на АБС-по ~спомен се намира около/под/ тялото на парното/климатика в купето-мястото е такова,че допуска намокряне на конектора, в по-лошия случай и вътре в кутията на блока .
                Самият контролер не се ли намира в самата помпа на ABS-а? Поне при мен мисля, че е така. В помпата влизат порядъчно количество кабели! Ровил съм много пъти из сервизните ръководства, но така и не разбрах, къде е контролера... все пак твърдя, че е в корпуса на ABS устройството зад акумулатора!А при проблеми с датчиците системата се самоизолира! Т.е. ако не получава импулси от четирите датчика, или три колела се въртят в продължение на стотина метра, а четвъртото е блокирало, тогава процесорчето светва лампа на таблото и спира действието на ABS-a.
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  Vladim написа:
                  vesko.t написа:
                  Погледни контролера за управлението на АБС-по ~спомен се намира около/под/ тялото на парното/климатика в купето-мястото е такова,че допуска намокряне на конектора, в по-лошия случай и вътре в кутията на блока .
                  Самият контролер не се ли намира в самата помпа на ABS-а? Поне при мен мисля, че е така. В помпата влизат порядъчно количество кабели! Ровил съм много пъти из сервизните ръководства, но така и не разбрах, къде е контролера... все пак твърдя, че е в корпуса на ABS устройството зад акумулатора!
                  ОК-и аз вече прерових мануалите,от това с което разполагам,излиза,че контролера е в корпуса на ABS устройството зад акумулатора.Като писах в първия пост по~спомен-май съм го объркал с контролера за Air-Bag- сори... И на това място е уязвимо откъм влага,проверка на конектора като първа стъпка...
                  Ex. Grande Punto Driver

                  Коментар


                    #10
                    Току-що се връщам от тестове с колата Всичко е точно! Проблемът според мен се е получил вследствие на миенето на колата. Предположението, което направи Веско се оказа вярно. Изглежда сега като е изсъхнала и нещата са се стабилизирали. Не я мия за първи път и нямам представа как е пробила вода, но важното е, че нещата са наред. Не ми свети индикацията, а и ABS-а си бачка перфектно. При нормално спиране няма почукване в педала, но при рязко набиване на спирачките при скорост 90-100 км/ч почва да почуква ... Сега като дам на контакт светва индикацията, прави си теста и след това гасне, т.е. нормални са нещата.

                    Коментар


                      #11
                      А и я кажете дали има някакъв начин това чудо да се изолира, че да не попада евентуално влага или вода там? Дали въобще има такава възможност!

                      Коментар


                        #12
                        wwweb написа:
                        А и я кажете дали има някакъв начин това чудо да се изолира, че да не попада евентуално влага или вода там? Дали въобще има такава възможност!
                        Буксата е ориентирана нагоре! По този начин, ако попадне вода в нея лесно може да се получи връзка между отделните кабелчета. Просто, или не мокри там, или измисли с парче найлон да я изолираш.
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          Vladim написа:
                          wwweb написа:
                          А и я кажете дали има някакъв начин това чудо да се изолира, че да не попада евентуално влага или вода там? Дали въобще има такава възможност!
                          Буксата е ориентирана нагоре! По този начин, ако попадне вода в нея лесно може да се получи връзка между отделните кабелчета. Просто, или не мокри там, или измисли с парче найлон да я изолираш.
                          И аз това искам да направя и затова питам къде се намира (някакво изображение, ако можете да ми покажете), че да измисля някакъв начин да го изолирам ...

                          Коментар


                            #14
                            wwweb написа:
                            И аз това искам да направя и затова питам къде се намира (някакво изображение, ако можете да ми покажете), че да измисля някакъв начин да го изолирам ...
                            Никакво четливо изображение не мога да ти покажа, търсил съм и преди за друг колега, не успях да открия. Буксата е на задната част на ABS устройството. Самото него можеш да го откриеш зад акумулатора и под кутията с бушони в двигателният отсек. За да стигнеш до буксата трябва да разглобиш бушонното табло и да го преместиш малко в страни, защото пречи.
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              Vladim написа:
                              wwweb написа:
                              И аз това искам да направя и затова питам къде се намира (някакво изображение, ако можете да ми покажете), че да измисля някакъв начин да го изолирам ...
                              Никакво четливо изображение не мога да ти покажа, търсил съм и преди за друг колега, не успях да открия. Буксата е на задната част на ABS устройството. Самото него можеш да го откриеш зад акумулатора и под кутията с бушони в двигателният отсек. За да стигнеш до буксата трябва да разглобиш бушонното табло и да го преместиш малко в страни, защото пречи.
                              10x адаш, ще видя какво мога да измисля

                              Коментар

                              Working...
                              X