Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

с молба за помощ - ABS Дукато Макси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    с молба за помощ - ABS Дукато Макси

    Здравейте , светнаха ми двете лампи за спирачки и ABS . ( Dukato Maxi ,2,8 jtd , 2001) .
    Тъй като нямам OBD букса , засега не съм открил някой да се върже към компютъра за дефектация на грешката . Заех се да премеря АБС сензорите и възникнаха някои въпроси :
    - къде са буксите на предните ABS датчици ? ако някой ги знае физически ,че трудно е проследяването .
    - имам датчик за накладки само на предно ляво колело . Възможно ли е от него да светнат и двете лампи или трябва да светне само ,, удивителен ,, ?
    - възможно ли е сервизната букса да е трипинова с два кабела ? намира се отпред вдясно при компютъра ? Вътре около и под таблото няма букса .
    Благодаря !


    Грешен раздел-> Преместена
    Модераторски екип на fiatforum.bg

    #2
    Няма как да нямаш букса за четене на ecu-то! Най-вероятно не си с obd а 3пиновата, като четеш по к-линия и маса. Т.е 3пинова букса, но с две кабелчета. Това е първо поколение дукато предполагам?
    Буксите се крият в подкалниците или по навътре, но намери някой да я прочете!
    Това е буксата!
    Трябва да имаш букса за ecu-то и отделна 3 пинова за abs модула? Мисля, че трябва да е от дясната страна като застанеш срещу предния капак на буса.
    Прикачени файлове
    ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

    Коментар


      #3
      знае ли се цветово кой кабел какъв от буксата на фиата ? имам черен и бял кабел съответно среден и десен

      Коментар


        #4
        Има 3-пинов адаптер към ОБД. Ползва се и захранване от акумулатора към ОБД с кабел с две щипки за клемите на акумулатора и жак към адаптера. Чете се с VAG KKL и МЕС или с Делфи, сигурно има и друг софтуер, но аз ползвам тези двата. При всички случаи с 3-пиновия адаптер. Все пак провери за изгорял бушон на АБС - има поне два. Един мощен поне 30 или повече ампера за модула с помпата и един около 7 - 10 ампера за компютъра на АБС. Ако някой от тях е изгорял, сменяй го и виж какъв ще е ефекта. Провери датчиците на АБС дали са добре позиционирани на местата си и гривните киото предполагам са със зъби да ли не са събрали много мизерия и да не може някой датчик да ги отчита. По принцип, ако е това, като изключиш от контакт и включиш отново, грешката изчезва. Появава се отново като се движиш. Какво е състоянието на алтернатора ? Имах подобен проблем на друг модел ФИАТ, оказа се че компа се е ошашкал от смущения от алтернатора и се наложи след като смених алтернатора да чистя гршката с диагностика. На някои модели компа на АБС взема "маса" през корпуса на компа към купето, провери за окисляване или лоша връзка. Грешката пак се чисти с диагностика.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          donkiko написа: Преглед на мнението
          знае ли се цветово кой кабел какъв от буксата на фиата ? имам черен и бял кабел съответно среден и десен
          Белият е К линия за диагностиката.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнението
            Има 3-пинов адаптер към ОБД. Ползва се и захранване от акумулатора към ОБД с кабел с две щипки за клемите на акумулатора и жак към адаптера. Чете се с VAG KKL и МЕС или с Делфи, сигурно има и друг софтуер, но аз ползвам тези двата. При всички случаи с 3-пиновия адаптер. Все пак провери за изгорял бушон на АБС - има поне два. Един мощен поне 30 или повече ампера за модула с помпата и един около 7 - 10 ампера за компютъра на АБС. Ако някой от тях е изгорял, сменяй го и виж какъв ще е ефекта. Провери датчиците на АБС дали са добре позиционирани на местата си и гривните киото предполагам са със зъби да ли не са събрали много мизерия и да не може някой датчик да ги отчита. По принцип, ако е това, като изключиш от контакт и включиш отново, грешката изчезва. Появава се отново като се движиш. Какво е състоянието на алтернатора ? Имах подобен проблем на друг модел ФИАТ, оказа се че компа се е ошашкал от смущения от алтернатора и се наложи след като смених алтернатора да чистя гршката с диагностика. На някои модели компа на АБС взема "маса" през корпуса на компа към купето, провери за окисляване или лоша връзка. Грешката пак се чисти с диагностика.
            Благодаря за подробностите . Купих си преходен кабел към OBD и тези дни ще тествам на по истинска програма че с телефона нищо не става (виждат се елементарни данни ) .
            Преждевременно колата преседя седмица на място и сега при запалване няма грешка . Не съм я подкарвал . Намерих задните букси на сензорите и ги премерих . Предните не съм . Между другото колата е кемпер на база Дукато което не би трябвало да е различно.
            Точно до тази букса за диагностика има и друга , същата е но не се свързва с OBD . С три кабела е . Знае ли се каква е ?
            ... И още нещо - имам датчик за накладки само на предно ляво колело . От него може ли да светят двете лампи или трябва да свети само червената ?
            Последна редакция от donkiko; 22.09.2021, 16:00.

            Коментар


              #7
              donkiko написа: Преглед на мнението
              ...
              Точно до тази букса за диагностика има и друга , същата е но не се свързва с OBD . С три кабела е . Знае ли се каква е ?
              ... И още нещо - имам датчик за накладки само на предно ляво колело . От него може ли да светят двете лампи или трябва да свети само червената ?
              Той светва само червената, която е и за ръчната и нивото на спирачната течност. Жълтата на АБС свети само когато има проблем с модулите на АБС или датчиците му.
              Откровено казано, не знам на тоя модел точно къде са му разположени буксите, щото то за всяко ЕКУ си има отделна такава. Възможно е да е за алармата, ако има такава оригинална. С МЕС или Делфи се разбира лесно - закачаш се за буксата и тестваш към кое ЕКУ ще те върже. И още нещо - аз имах проблем с моя преходник към ОБД, но с лека промяна в ОБД буксата на преходника реших проблема. Дано твоят да е читав. Не помня точно какво беше, но ако имаш нужда от помощ, казвай. Ще снимам моя и ще ти дам описание на кабелите, кой за какво е.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар

              Working...
              X