Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стържещо-тракащ шум при ляв завой

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стържещо-тракащ шум при ляв завой

    Sedici m16a, 4x4
    Напоследък разследвам стържещо-тракащ шум при ляв завой.
    Явява се на първа предавка, при обратен, кръгово или потегляне с цел включване на Т-образно - тоест при бавно движение със силно навит волан.
    Надясно и направо не се чува шум.
    Няма тресене на волана, вибрации или друго.

    Съмняват ме неща като раздатка, шарнири или външни карета. Или сбрицания съединител, защото И ТОЙ е на края на живота си, но според малкото информация, която събрах не би трябвало той да е причината.
    До момента са сменени:
    - дискове и накладки предни
    - семеринг на полуоска
    - лагери на макферсон
    - тампони на амортисьори
    - тампони на носачи
    - маншон на ляво външно каре
    - тампони на стаб. щанга

    НЕ СА сменени амортисьорите и каретата.
    Съединителят е за смяна, но го отлагам.
    Маслото на дифа е сменяно пред 15к км., но нямам идея какво е сипано.

    В сервиза, текущия, не можаха 3 пъти да чуят дори шума, но го има и аз го "докарвам" всеки път. Според тях всичко е топ-да се качвам и да карам.

    Звучи като оня ръждясалия военен кораб, гниещ от години на пристанището в Созопол - тежко металическо резониращо стържене, а понякога се чува като скорости на велосипед, когато веригата не нацелва венеца. Тоест шумът варира.
    Ако "караш като по яйца" не се чува изобщо.

    И най-тъпото е че въобще не отбелязах кога се е появил, просто един ден го отчетох, че не ми се сткрува нормален.

    В понеделник имам час за реглаж, понеже смених гумите скоро, а днес вече и супер убер мега кривата задна дясна джанта - те ще я прегледат също и се надявам да е безобидно каре.
    Ще помоля и да сменят маслото на задния диф, понеже се носят слухове, че ако е калпаво или липсва е възможна причина за такива шумове.
    Пускам темата с информативна цел, като разбера какво е, ще съобщя, в случай, че някой нещастен човечец някога има подобен проблем.
    Fiat Sedici 1.6 gasoline, на име Додо

    #2
    Аз залагам на каре.
    1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
    2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

    Коментар


      #3
      На една Мареа съм имал подобен проблем от предпазната ламарина намираща се от вътрешната страна на диска след смяна на накладки. Беше се доближила до диска и при пълен волан опираше.

      Коментар


        #4
        + 1 за предпазната ламарина. На бравото на няколко пъти се налага да я изправям с отвертка след като е била в сервиз. Ако е само тракане, карета.
        00' Bravo 105 JTD

        Коментар

        Working...
        X