Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със спирачен педал/помпа/серво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със спирачен педал/помпа/серво

    Колеги,

    От известно време наблюдавам странно поведение на педала на спирачките. При натискане на педала понякога се усеща едно прещракване, изпукване или нещо такова в самия педал. Не е съпроводено с никакъв звук. Все едно нещо задържа педала и рязко го пуска, усеща се като единичен клик в педала. Най-често го прави в зоната, където педала започне да се втвърдява (да хващат яко спирачките). Натискаш спирачката докато обереш по-лекия ход на педала след което това чудо изведнъж изщраква, педалът поддава още малко надолу, пак започва да подпира и колата продължава да си спира. В горната зона на работа на педала (обиране на педала) имам спирачки, без проблеми при силно натискане мога да ги накарам да блокират и колата спира много добре. Тогава не го усещам това изпукване. Но при по-продължително, интензивно спиране почти винаги изтраква.

    След като се появи проблема сменях предни дискове и накладки, защото им беше дошло времето. След смяната - същата история. Отзад също съм със сравнително нови цилиндърчета и накладки - на една година, няма и 20,000км каране. На място при помпане на педала не се усеща така осезаемо, но като че ли пак го има в по-лек вариант. Никога не го прави при две поредни натискания на педала. Няма зависимост с каква скорост се движи колата. Може да го направи при спиране от 5 км/ч и 100 км/ч, но винаги в движение. Това не навежда на мисълта, че от вибрациите нещо педала на спирачките, сервото или помпата се размества и се намества с това изпукване.
    Сервото на пръв поглед изглежда да работи – изкарах му вакуума и педалът се втвърди. Върнах му вакуума – педалът мигновено омекна даже преди да стягам скобите на маркуча. Педалът не потъва, колата спира добре, но това тракане на педала ме притеснява.
    Огледах педала – има луфт на ухото на сервото по оста за захващане към педала, но нищо особено. Подложих една шайба след между осигурителния шплинт и ухоро на сервото, за да обера луфта, но без резултат. Не съм разглабял педала, за да огледам захващането към конзолата, но ми се струва че не е там проблема.

    Забравих да спомена, колата е без ABS.

    Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и какво е сменил?

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    #2
    Я метни един поглед на стоп машинката.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Кантара на спирачките?
      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

      Коментар


        #4
        dobrujanetza написа: Преглед на мнението
        Кантара на спирачките?
        Баш него го обмислях онази вечер. Как мога да го хвана ако проблемът е в него?
        Тези дни ако ми остане време ще проверя водачите на предните апарати за всеки случай, да не би там да задържа нещо. Имам грес за спирачки, ще ги смажа. Много ме съмнява обаче, защото скоро ги свалях и не видях да има някакъв проблем. Ако има чак такъв луфт може би щяха да дрънчат.

        Ако е помпа според мен ще ми омеква педала и няма да имам спирачно усилие. А колата спира добре. Съмнява ме да задържа нещо в спирачната помпа. Обмислях да имам някакъв луфт в сервото, което ходи го разбирай без сваляне. А одисеята е за почивен ден и втори човек.
        Относно стоп машинката - изключвателят и сработва при съвсем леко натискане на педала. Ако тя чаткаше щеше да се усеща още горе. Гледах я онзи ден, натисках и ключето и не изглежда да има нещо прецакано.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          #5
          Имах такъв проблем на ситроен,оста се измъква от педала и опира в конзолата,и се получава едно прескачане
          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

          Коментар


            #6
            Нещо моя педал омекна ама спира.... Особеното като го напомпиш на запалена кола умеква... Течност има няма течове отпред и отзад... Помпата е суха...
            Това е тя налиClick image for larger version

Name:	IMG_20180919_101607.jpg
Views:	1
Size:	282,0 KB
ID:	2097866
            Сега е влажно защото отварях...
            Интересно...

            Коментар


              #7
              Не това е казанче.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                Не това е казанче.
                Под него е помпата... По точно казанчето е скачено за самата помпа...
                Click image for larger version

Name:	1038000231525528170.jpg
Views:	1
Size:	246,4 KB
ID:	2097867

                Коментар


                  #9
                  Развитие по темата, нещата разбира се отиват на по-зле.
                  Лекият ход на спирачката от няколко дни стана по-къс, прещракването в педала също се изгуби. В момента изглежда да имам вакуум и серво, но преди педалът потъваше доста повече от сега и спирането беше доста по-плавно. Сега педалът стана доста чувствителен на натиск и хода му се скъси доста. Колата спира яко... Ако двигателят работи и напомпя няколко пъти спирачката педалът съвсем се вдига нагоре. По принцип е нормално да се втвърди, но чак пък толкова.....

                  Вакуумът в системата обаче се запазва за една вечер. След като съм изгасил колата на другата сутрин имам няколко натискания докато педалът стане изцяло твърд.

                  Онзи ден раздвижих кантара на задния мост и го напръсках с малко спрей - беше доста ръждясал външно. Но след това не забелязах проблеми.....Възможно ли е кантарът да е зацепил затворен и да не пуска течност към задния мост. Така системата ще е по-малка и може да се подпре хода на педала. Но пък като натискам на място спирачката чувам да прескръцват задните апарати, което ще рече че все пак отива нещо към тях. Мога да мина на валци да видя дали и колко работят.

                  Клапанчето на входа на сервото не съм го гледал, но ме е страх че ще го счупя ако тръгна да го дърпам. Не знам до колко е възможно от него да стане подобен проблем, тоест да ограничава вакуума към сервото.

                  Чудя се дали е сервото или кантара. Така като гледам ще се ходи на майстор. Нямам нито време, нито място да се занимавам с нея в този студ....
                  Последна редакция от PSG; 25.10.2018, 22:05.

                  Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                  Коментар


                    #10
                    Аз брях един яд от маркучите на задния мост за спирачките.. Ту връщат ту не и остава малко зацепени челюстите.. По точно връщат ама се забавят от скапаните маркучи...

                    Коментар


                      #11
                      Маркучите са сменяни. Оставих я тази сутрин на момчетата от Вентура да я видят. Нямям подходящо място тук в София да разглабям. Имам съмнения за проблем с кантара или саморегулиращия механизъм на задните барабани, но да видим...

                      Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте,колеги.Реших да погледна темата,защото и аз имах проблем със спирането.Трябваше да припомпвам педала,за да спра,независимо дали на топъл или на студен двигател... След обезвъздушаване на канал всичко е ок за сега... Имаше много въздух само на предните колела.

                        Коментар


                          #13
                          Какво е имало?
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            Вторник сменихме задни спорачни цилиндри, накладки и барабани. След няколко дни каране след смяната няма това леко хлътване на педала на спирачката.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                            Коментар


                              #15
                              Та да не отварям нова тема при мен проблема с Пунто 1.2 от 96-та год. е следния. Миналата пролет смених предни и задни накладки, от есента педала започна да пропада до половината при спиране и има едно свирене откъм педала или сервото. На прегледа ми казаха че нямам ни задни нито ръчна спирачка. Даже и на място да го помпа пак си пропада, а при дръпната ръчна е много корав, Та питането ми е къде може да е проблема. Мислех , че е спирачна помпа но като гледам тръбите левите отиват на задните спирачки, а десните на предните. Съмнява ме да няма откачена пружина на задните барабани но свиренето откъм сервото ме притеснява.Никъде няма течове.

                              Коментар

                              Working...
                              X