Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Неприятно цвилене при натискане педала на спирачката

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Май не попадаш на сервиз и /Мастори/
    Може да има и нещо вярно за ръждата от автомивката
    ама това да сменяш на веднъж дискове накладки и какво ли не
    Не ми се вижда логично при положение че не са износени
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #17
      Накладките не бяха износени, а изпекани. Дисковете може и да не са били износени, обаче корозирали.
      sigpic

      Коментар


        #18
        FIATIST написа: Преглед на мнението
        Накладките не бяха износени, а изпекани. Дисковете може и да не са били износени, обаче корозирали.
        Ами така ще е "ще цвилят" и дори "къчове ще хвърлят" ...

        То вече по сервизите само "баберик" намират да им работи за без пари...

        От много тънене да не се охарчат с 1-2 лева за високотемпературна паста-грес за накладки така се получава.Ето как се прави: http://skodaclub.bg/forum/index.php?...4%D0%BA%D0%B8/

        Не се връщай при тези олигофрени.Намери кой да ти го направи както трябва качествено.Те в някои сервизи и грес нямат за накладките и не им пука.



        Ако някой спирачен апарат задържа и друго се смазва, и дори ако трябва се сменя ако смазката не даде резултат ...Ама само ако този който върши работата му пука, а не гледа само да отбие номера ...

        За да не "цвилят" трябва да се намажат всичките накладки, ако трябва да се свалят.
        Последна редакция от alfa racer GTA; 08.06.2018, 05:33.
        алфист по рождение, италианец по желание

        Коментар


          #19
          Мисля че никой не се е задълбочил в първото мнение - нека ме поправи колегата ако греша: това го прави при спряна кола-няма триене м/у диск и накладка! Т.е това категорично отхвърля вариант за проблем с накладките или дисковете- за мене това е по-скоро проблем с вакум/възух някъде...И най-вероятно не е "цвилене" като от накладки както сме свикнали,а по-скоро звук от "хидравлично-въздушно"свирене...Случвало ми се е същото на някои от автомобилите ми - появява се точно при почти напълно спрян автомобил!

          FIATIST написа: Преглед на мнението
          Здравейте колеги. Когато натискам педала на спирачките, но само при крайно спиране на колата на място се появява неприятно цвилене. Това го няма когато натискам педала на спирачките с цел да намаля скоростта, а само когато искам да спра колата напълно само тогава след спирането на колата още преди да съм махнал крака от педала на спирачките се чува това гадно и неприятно цвилене. Колата е FIAT 500L моля за някаква помощ какво може да е това? Колата е още гаранционна, но вече изминава четвърта година от както е купих. Гаранцията и изтича след пет години и сега се оказва, че това е първия проблем, който ми прави откакто е взех нова.
          LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
          LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
          LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
          Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
          Grande Punto 1.2 LPG

          Коментар


            #20
            mitaka_71 написа: Преглед на мнението
            Мисля че никой не се е задълбочил в първото мнение - нека ме поправи колегата ако греша: това го прави при спряна кола-няма триене м/у диск и накладка! Т.е това категорично отхвърля вариант за проблем с накладките или дисковете- за мене това е по-скоро проблем с вакум/възух някъде...И най-вероятно не е "цвилене" като от накладки както сме свикнали,а по-скоро звук от "хидравлично-въздушно"свирене...Случвало ми се е същото на някои от автомобилите ми - появява се точно при почти напълно спрян автомобил!
            И сега какво да правя? Точно така е. Като е студена не карана като е запаля и излизам от гаража и като натисна педала на спирачките и изсвири (изцвили), като мина с нея 5 км. като загрей двигателя до 90 градуса и като спирам без значение как леко или рязко изобщо няма никакъв шум.

            sigpic

            Коментар


              #21
              Може водача на апарата да прави проблем като вече всичко е сменено
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #22
                FIATIST написа: Преглед на мнението
                И сега какво да правя? Точно така е. Като е студена не карана като е запаля и излизам от гаража и като натисна педала на спирачките и изсвири (изцвили), като мина с нея 5 км. като загрей двигателя до 90 градуса и като спирам без значение как леко или рязко изобщо няма никакъв шум.

                Не знам-по-скоро ревизирайте и прегледайте вакум помпата,сервото и свързаните с тях маркучлета,гарнитурки...
                LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
                LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
                LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
                Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
                Grande Punto 1.2 LPG

                Коментар


                  #23
                  То къдеиздава звук на самия педал
                  Или отвън на спирачките
                  Че от заглавието е подвеждащо.
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #24
                    kluchar написа: Преглед на мнението
                    То къдеиздава звук на самия педал
                    Или отвън на спирачките
                    Че от заглавието е подвеждащо.
                    От вън на самите спирачки на задните колела. Свиренето се чува от вън и отзад.
                    sigpic

                    Коментар


                      #25
                      Днеска бях в друг сервиз в Пловдив. Не в този на Ратола, а този на Еспас Ауто оторизиран за Рено, но го дават в сайта на ФИАТ, че и той бил оторизиран. Обясних там за какво става на въпрос всичко най - подробно и до сега какво е сменяно и наистина ми казаха, че може да е от спирачните апарати. Дадоха ми част чак за другия понеделник сутринта. И ми казаха, че не били точно оторизиран сервиз за ФИАТ, а само за Рено, обаче били подържали и ФИАТ. Не знам тогава след като и Ратолата се оказа, че не е оторизиран, защо в сайта на ФИАТ, Ауто Италия ги дават и двата сервиза за оторизирани. Значи в Пловдив ФИАТ и Алфа Ромео много лошо са ги забитачили на майната си. Освен това разбрах и някои други неща по този мой проблем:

                      1. Шумове при спирането възникват като правило в резултат на високочестотни вибрации в компоненти на главината, окачването и кормилното управление между колелото и елементите на окачването му към купето. Тази вибрация може да възникне на различни места – от лагера до ябълковидния болт, като причината не е в накладката. (При мен свиренето се чува точно от накладката когато трие върху спирачния диск при спиране и то при сменени чисто нови накладки и спирачни дискове на двете задни колела оригинални на ФИАТ за модела 500Л поръчани от Ауто Италия и сменени в Ратола - Пловдив.)

                      2.
                      Потегляте рано сутрин за работа. Времето е слънчево и приятно, слушате ободряваща музика и по всичко изглежда, че предстои един прекрасен ден. И тогава стигате до първия светофар, започвате да спирате, а от спирачките ви излиза невъзможен за понасяне звук, убиващ директно мозъчни клетки. Спирачките скърцат, свирят, пеят. Да, спират, но и Ви изкарват от кожата. Причините за това може да са няколко, но първото, което трябва да кажем е, че не е задължително това да е знак за проблем със системата, освен в един случай. Почти всички спирачни апарати разполагат със специална пластина, която започва да се трие в диска, когато накладките намалеят до минимум и това е ясния сигнал, че е дошло време за смяна. Но звукът от тази пластина не е толкова близък с онзи от досадното, еднотонно скърцане. (В моя случай наистина звукът не е толкова близък с онзи от досадното, еднотонно скърцане. Защото той не свири и не скърца ами направо цвили. Тогава питам възможно ли е, ако тази пластина на спирачния апарат се е изтъркала цялата и е няма никаква дори и при сменени чисто нови накладки пак да трие спирачния апарат върху спирачния диск? Защото, ако е така се обяснява веднага от къде идва цвиленато. Явно това от Ратола не са го погледнали, а им го казах няколко пъти. Даже им казах и за смяна на спирачните апарати, те "Не в никакъв случай това не може да е от тях на спирачните апарати нищо им няма".)
                      sigpic

                      Коментар


                        #26
                        Kато са сигурни, че не е от спирачните апарати,
                        поне може да ги раздвижат да видим не е ли от "мудно" буталце.
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #27
                          Горе съм написал - най евтиното е смазване с медна грес.

                          Ако не се оправи, тогава следва смяна на гумичките в спирачния апарат и отново смазване както с медна грес, така и на самите гумички.

                          Според мен това "свирене/цвилене" е типично за несмазани накладки.

                          Възможно е ако накладките са нови и не са напаснали да свирят, докато се напаснат.

                          Тогава и медна грес няма да помогне, защото свиренето/цвиленето се получава от триенето между накладка и диск.За някои накладки и дискове това е нормално първите 1000-1500 до 2000км.
                          Последна редакция от alfa racer GTA; 12.06.2018, 16:29.
                          алфист по рождение, италианец по желание

                          Коментар


                            #28
                            alfa racer GTA написа: Преглед на мнението
                            Горе съм написал - най евтиното е смазване с медна грес.

                            Ако не се оправи, тогава следва смяна на гумичките в спирачния апарат и отново смазване както с медна грес, така и на самите гумички.

                            Според мен това "свирене/цвилене" е типично за несмазани накладки.

                            Възможно е ако накладките са нови и не са напаснали да свирят, докато се напаснат.

                            Тогава и медна грес няма да помогне, защото свиренето/цвиленето се получава от триенето между накладка и диск.За някои накладки и дискове това е нормално първите 1000-1500 до 2000км.
                            Мога ли да помоля за едно същото научно обяснение за ситуацията: спрял си на светофара или в момента на спиране с 5км да кажем и това свири на локомотив...Тук липсва триенето м/у диск и накладка- ко правим?!
                            LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
                            LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
                            LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
                            Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
                            Grande Punto 1.2 LPG

                            Коментар


                              #29
                              mitaka_71 написа: Преглед на мнението
                              Мога ли да помоля за едно същото научно обяснение за ситуацията: спрял си на светофара или в момента на спиране с 5км да кажем и това свири на локомотив...Тук липсва триенето м/у диск и накладка- ко правим?!
                              Колега когато колата е спряла в пълен покой като се натиска педала на спирачката нищо не свири. Свири само когато колата се движи напред или назад и тогава при натискане на педала на спирачките свири. Какво ще правим май ще се сменят комплект 2 броя задни спирачни апарати чисто нови оригинални това ще правим. Пак ще се дават пари.
                              sigpic

                              Коментар


                                #30
                                FIATIST написа: Преглед на мнението
                                Почти всички спирачни апарати разполагат със специална пластина, която започва да се трие в диска, когато накладките намалеят до минимум и това е ясния сигнал, че е дошло време за смяна. Но звукът от тази пластина не е толкова близък с онзи от досадното, еднотонно скърцане.
                                Ето това, което си копирал от да не казвам кой сайт, доказва, че в никакъв случай не трябва да четеш този, както и всички подобни на него сайтове. Едно, че пишат пълни глупости, второ - изключително неграмотно, и най-лошото - трето - хората, които не разбират, им вярват, защото са написани "една идея" по-научно от нормалното и изглежда като извадено от техническа литература и написано от някой технически специалист.

                                В случая - ти искаш да сменяш спирачни апарати, защото си решил, че някаква пластина, която е там (всъщност там няма никакви пластини) се е изтрила и там не знам какво... Спирачните апарати са толкова просто устроени, че диагностиката и ремонтът им общо взето е елементарен. Но да се върнем на пластината.

                                Погледни тази снимка:



                                Погледни долу вляво на накладката, това е пластината. Нарича се акустичен сензор за износени накладки. Тя ВИНАГИ е на накладката, а не на спирачния апарат, защото всяко триене отнема от нея и тя намалява. Особено ако се забавиш с някоя смяна, би намаляла толкова, че при следващите накладки изобщо да не се чуе, а накладката направо да пръсне диска. Затова е на накладката, за да може всеки път да е нова и неизносена. Тази пластина е така проектирана, че дори най-лекото ѝ триене я кара да издава пронизителен звук и този звук се чува при всякаква скорост и дори съвсем леко натиснат педал, а не само като колата е студена и като караш с 10 км/ч и решиш да спреш напълно, а не само да намалиш например.

                                И друго - спирачният апарат не се опира и не се трие в диска, освен ако няма много сериозна повреда на водачите или фланеца. Според мен - правилно са ти казали - апаратите най-вероятно са здрави, те не се повреждат току така. Повредата им обикновено е от влагата в старата спирачна течност да ръждясат и да блокират. За толкова много време, откакто я има темата, не намери ли време да направиш един видеоклип, на който да се чува този звук и при какви условия точно се получава?

                                Сипи 20 лв нафта и ела на някоя неделна среща на форума в София, напоследък само на накладки сме се подкарали, и тия ще ги оправим.

                                За допълнително диагностициране на проблема, опитай при спиране да спреш не с натискане на педала (което задейства всички спирачни апарати по хидравличен път), а да изтеглиш 1-2 зъба на ръчната (стига да не е някоя електрическа, признавам си, че не знам на този модел каква е). С ръчната се задействат само задните спирачни апарати механично. Кажи дали има промяна или е все същото.

                                Коментар

                                Working...
                                X