Здравейте колеги. Когато натискам педала на спирачките, но само при крайно спиране на колата на място се появява неприятно цвилене. Това го няма когато натискам педала на спирачките с цел да намаля скоростта, а само когато искам да спра колата напълно само тогава след спирането на колата още преди да съм махнал крака от педала на спирачките се чува това гадно и неприятно цвилене. Колата е FIAT 500L моля за някаква помощ какво може да е това? Колата е още гаранционна, но вече изминава четвърта година от както е купих. Гаранцията и изтича след пет години и сега се оказва, че това е първия проблем, който ми прави откакто е взех нова.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Неприятно цвилене при натискане педала на спирачката
Collapse
X
-
Ако шума е от оста на самия педал го смажи като начало
при оста
http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?S...&DRW_NUM=2%7C0Последна редакция от kluchar; 11.11.2017, 19:41.
Коментар
-
Ако шум при накладките взимаш едни да не са от евтините
Те стават на много модели коли.Опел Пежо Ситроен
Търсиш по номер например TRW GDB1654
https://www.autopower.bg/%D0%BD%D0%B...2.html#replace
Коментар
-
kluchar написа: Преглед на мнениетоАко шум при накладките взимаш едни да не са от евтините
Те стават на много модели коли.Опел Пежо Ситроен
Търсиш по номер например TRW GDB1654
https://www.autopower.bg/%D0%BD%D0%B...2.html#replaceFiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`
Коментар
-
Значи по въпроса се получи ново двадесет! Работата се оказа, че когато е студено сутрин и вечер и когато отивам и се връщам от работа го има това цвилене, обаче след шофиране от порядъка на 10-15 мин. изчезва напълно. И аз си го обяснявам, че се получава зимата заради ниските температури от студа и влагата, която образува конденз нещо подобно на слана. Както знаете сутринта повечето автомобили от студа са изпотени от вънка такова е положението и по цялото окачване на автомобила, което той притежава като окачване, по всеки един негов детайл от окачването не само накладки и спирателни дискове и т.н. При това положение всички тези детайли и възли са влажни и мокри от слана, конденз и прочие и при триенето им което се получава когато автомобила се движи се получава такова едно цвилене, цвичене като на прасе, което са го почнали да го колят за Коледа или Нова Година. Този шум идва от натрупалата се влагата, и конденз между триещите се части на окачването. Включително накладки, спирателни дискове, тампони и какво ли още не, за което се сещате. След известно време поради триенето, което води до увеличаване на температурата породена от самото триене тази температура изпарява влагата и натрупалия се конденз и квиченето и цвиленето изчезва. Защото вече триещите се части са сухи. На всичкото отгоре се оказа, че като пусна парното било то за изпотяване на предното стъкло или в комбинацията за отопляване на пътниците и изпотени стъкла или само за отопляване на пътниците цвиленето и квиченето изчезва още по - бързо и даже возията става една такава по - комфортна, по - мека, по гладка, по приятна и изобщо няма такъв шум на цвилене и квичене от окачването. След тези мои размисли и страсти стигнах до заключението, че през пролетта и лятото изобщо това нещо няма да го има така, че не е необходимо да карам колата до оторизирания сервиз. Защото и без туй това не искам там някакви да я човъркат разглобяват и после пак сглобяват отдолу по окачването да не вземат да направят някоя друга беля или да развалят и без туй това хубавата возия на колата и само ей така да ми вземат пари за нищо затова, че само са я вкарали в сервиза и са я качили на стенда. И после да кажат, че не виждат никакви особени причини да издава такъв шум и нищо повече не могат да направят от това и че няма никаква част за смяна, че всичко си е в номиналните показатели и норми. И после през пролетта и лятото това като изчезне напълно поради увеличаване на температурите, а друг е въпроса, че то и сега изчезва след 10-15 мин. шофиране и още по - бързо, ако работи парното.sigpic
Коментар
-
NikMar написа: Преглед на мнениетоКато цяло една ревизия само ще ти бъде от полза, тъкмо ще видиш дали вече са на лимита за смяна.sigpic
Коментар
-
Здравейте. Колко време мина и какво стана. В сервиза на "Ратола", кайто го дават за оторизиран сервиз на ФИАТ за гр. Пловдив. След 4-то гаранционно техническо обслужване и смяна на масло, маслен филтър, филтър купе - климатик, запалителни свещи и спирачна течност. Ми казват колата Ви е готова няма и нищо. Обаче колата продължава така да прави. На всичкото отгоре на Бащата му се наду главата, защото при наши хора в сервиз се оказа,че освен, че свири и квичи и заскрибуцва и точно в този момент връща сила, инерция назад и, който е седнал отзад, а и отпред се усеща как получава лек натиск в гърба. След, което в оторизирания сервиз смениха задните и предните накладки комплект оригинални на ФИАТ за 500Л модела. Колата била вече оправена. Да ама не. И продължава да си свири и цвили. Като се установи, че го прави отзад само на задните колела. След, което от сервиза ми казаха да дойда да ми намажат някаква ос, която се задвижвала от натискането на педала на спирачката. Отидох намазаха е нищо не се промени. След, което се стигна до решение, че трябва едновременно да се сменят задни спирачни дискови и задни накладки чисто нови. При, което означава, че задните накладки ще трябва да ги сменям втори път пак с нови само на 300 км. И това направих! Старите понеже в тях има още много живот си ги запазих понеже сигурно ще ги сложа когато им дойде времето, за да не се набутвам пак. След всичко това минаха 2 седмици и пак почна да свири и цвили отзад на задните колела. Това вече сервиза на "Ратола" не го знаят. Знаят само, че всичко е ОК. Почнаха да ми разправят, че това можело да бъде от автомивката от безконтактното миене ако било с лоша смес на разтвора. Едни разправят мий все при твои хора и не ги сменяй автомивките, а те да съм ходил другаде. И защо? Защото:
1. Предните и задните накладки, които сменихме бяха изпекани не свършили т.е. износени, а изпекани
2. Задните спирачни дискове целите в ръжда, корозия ужас отгоре и отзад
3. Предните оригинални спирачни дискове си останаха с монтираните нови накладки
4. Новите задни накладки ги свалихме и прибрахме за вбъдеще
5. Новите задни спирачни дискове със новите задни накладки ги монтирахме едновременно
6. При новите задни спирачни дискове има едно ново допълнение по цялата им обиколка - радиус стърчи една по - тънка черна ламарина, която мисля, че старите задни спирачни дискове нямаха такава, а предните абсурд. Те са си на колата, с които е купена чисто нова и се вижда, че го няма това допълнение.
P.S. Излиза според "Ратола", че корозията по задните спирачни дискове е от безконтактната пяна на автомивката на, която мия. Така смених и нея.
Какво се получава сега:
Когато колата не е работила като е вадя от гаража понеже е гаражна на студен старт при рязко натискане на педала на спирачките отзад свири и цвили. Като се загрее от движението след 5-6 мин. всичко е ок. Значи на студен старт свирят задните колела при спиране при топъл никога.
На новата мивка това го казах и му го демонстрирах на момчето, което миеше както и на сервиза на "Ратола". Тогава тъкмо е бях извадил от гаража и до мивката беше още студена. Като го видя това и го ЧУ ми каза, че имал на времето стар ФИАТ и неговия правил нещо подобно, обаче не точно същото. Обаче ми каза, че спирачките били перфектни и хващали много здраво веднага на место зацепвали да не било от това? Защото като му го демонстрирах и като изсвири и задницата се вдигна нагоре и калниците над задните гуми старчаха по - високо над тях явно са опънали амортисьорите. И така държа педала натиснат на спирачката. Като го пуснах пак изцвили и задницата се прибра по ниско на местото си амортисьорите явно се свиха и калниците заспаха по местата си вдигнати над гумите. И той почна да се смее и вика "Такова нещо за първи път виждам. Прави го точно когато накладката почва да се трие върху спирачния диск". Каза ми, че на неговия ФИАТ другия спирачен апарат, който е разположен отдолу под скарата на колата, а не тези, в които влизат накладките, а моите са си добре и казаха, че било абсурдно да ги сменям. Този спирачен апарат под скарата на колата на него му правил проблеми и от него му свирили спирачките на задните колела та се налагало често да си го поправя тогава понеже бил знаел какво било. Обаче като чу и видя всичко това се отказа да ме кара да го сменям или поправям, защото каза, че не било от него в моя случай. И ми каза нещо друго, което си го бях мислил. Точно така било ставало и така били правили едновремешните Жигули и Лади по времето на Живковизма, защото те били Руски ФИАТ патент взет от оргиналния Италиански ФИАТ 124. Ако е така това точно какво ще означава някой може ли да ми го обясни? И ще може ли да се оправи това?sigpic
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар