Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем в предницата на Grande Punto 1.3 MTJ 75hp

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем в предницата на Grande Punto 1.3 MTJ 75hp

    Здравейте колеги,

    Търся помощ за следния случай.

    Колата е купувана нова 2008, кара се градско в София нон стоп. Сега е на 120 000 км. На около 80 000 - 90 000 преден ляв и заден десен амортисьор изтекоха и се наложи смяна през около 5 000 км. Предни Дампо (или нещо такова), задни монрое.
    Малко преди това почна следния проблем. Колата тресе и дърпа постоянно в дясно. След смяната на амортисьорите, положението се закрепи за 6-7 месеца. После почна пак.
    Ходих на реглаж и пълна проверка на предницата - нищо, перфектна геомертия, всичко е стегнато.
    Купих нови гуми, т.к. имах по една с леко усукан грайфер от зимния и летния комплект (имам и два комплетка железни джанти), вероятно от задния амортесьор, който е каран 2-3 000 преди да го усетя.

    Зимните 175/65/15 дърпаха, но след 5-ти реглаж и местене ляво дясно почти върви направо.

    Летните 185/65/15 въртях, суках, местих леви десни, на Х, чисто нови на 2000 км, все дърпа в дясно. След последното местене почна и да тресе. При тръгване усуква леко волана в дясно.

    Гледаха колата няколко пъти вече, казват че по-права и стегната не са виждали. 2-ма майстора. Геометрията е перфектна. Вече не знам какво да правя, толкова ме нервира, че съм на ръба да я сменям. Извън града направо е опасна, нестабилна в завой и т.н. В града се кара, но навън е зле, дори с 110км/ч.

    Моля помагайте!

    Преместена.
    Модераторски екип на fiatforum.bg

    #2
    Задния мост подлежи ли на реглаж,може проблема да е точно там
    Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
    EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
    EX.Fiar Ritmo 105TC

    Коментар


      #3
      https://www.youtube.com/watch?v=mifDKvKOdc4

      Коментар


        #4
        звучи като гайка на главина. ама хрябва да се гледа. може и от тампоните на носача да е.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          viktorsterev написа: Преглед на мнението
          Задния мост подлежи ли на реглаж,може проблема да е точно там

          Не подлежи. С греда е, не е независимо. Но геомертия може да се направи и е ОК.

          Коментар


            #6
            Тампоните ги гледаха, уж били стегнати.
            Днес ще въртя гуми джанти и ще направя нов баланс. Ако се оправят вибрациите от това, ще направя нов реглаж, но досега не е помагало и почвам да сменям едно по едно нещата докато не тръгне направо.
            Странното е, че с гуми 175/65/15 не е имало толкова ядове - с развъртане предни задни се оправ. С по-големия размер винаги е мъка.
            Може ли да е тампон на двигателя или кутията да лежи на някакви тампони?

            Като карам и центрирам волана винаги тегли в дясно, като наглася волана леко в ляво, за да върви направо и го пусна, докато не се появят неравности да се размести волана, се свижи право напред.

            Коментар


              #7
              Нов баланс, едната предна джанта отиде отзад и няма вибрации. Обаче дърпането в дясно остава. Въртях и гуми, нищо.

              Коментар


                #8
                Колега,случайно да си поглеждал за задържане от спирачен апарат.Другото нещо което се сещам е да се провери магарето под мотора дали е стегнато.Некаде има нещо хлабаво и от там колата се усуква и е нестабилна.Вдигнете я на подем и проверете и предния и задния мост дали са стегнати към купето.Успех
                198mjet Bravo

                Коментар


                  #9
                  Задна дясна задържаше от ръчната. Смених жила и отпуснах максимално аванса преди доста време. Не се оправи дърпането в дясно. Няма и хлабини и тропане в предницата.

                  Някой знае ли лесно ли се хваща кофти шенкел.
                  Имам едно влизане в брутална дупка с предно дясно. Джантата беше на баница, счупи и таса.

                  P.S.

                  Като връщам лентата назад, имам 4 комплекта износени, криви гуми при перфектни показатели на реглаж. Предимно задна лява. Или се износва до стъкло или се деформира безобразно. Четох някъде, че има този проблем при GP, но никъде не видях решение. Някой да се е сблъсквал.
                  Последна редакция от locdog; 04.05.2017, 11:42.

                  Коментар


                    #10
                    Като връщам лентата назад, имам 4 комплекта износени, криви гуми при перфектни показатели на реглаж. Предимно задна лява. Или се износва до стъкло или се деформира безобразно. Четох някъде, че има този проблем при GP, но никъде не видях решение. Някой да се е сблъсквал.
                    Нещо ти бяга сходимоста на тази гума и за това ти дърпа от пред
                    Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                    EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                    EX.Fiar Ritmo 105TC

                    Коментар


                      #11
                      НА 3Д стенд ходил ли си?

                      Коментар


                        #12
                        Ходил съм на нормален реглаж с камери и огледала. Ще проверя за 3D.
                        Все повече си мисля, че се прекарах с предните амортесьори - dampo. Другата седмица ще ги проверя с другите неща, които съм набелязал и ще пиша. Предполагам, че са заминали.

                        Коментар


                          #13
                          Амортисьорите се слагат по определен начин - виж дали са ги поставили правилно при смяната. Може причината първоначално да е била една, после друга. Случват се такива работи непрекъснато. Следствието едно - причини разни. Успех.

                          Коментар


                            #14
                            Причинителя на вибрациите се установи - крива гума/гуми или джанти. Ще се изясни скоро. Уж гумите са чисто нови, джантите са проверявани многократно.
                            Унасянето на колата вероятно е от лоша сходимост, което също ще се разбере скоро.

                            Коментар


                              #15
                              Колеги проблемът е решен. Вече карам друга кола.
                              Установиха две много криви джанти. Не знам защо на няколко места не са го видяли. Само са ми взимали парите. Колата се качва във въздуха и на 3-4 скорост се завъртат колелата. После може задните да се монтират от пред и пак същото.
                              Балансиращите машини регулират странични отклонения, но не всички хващат ако джантата е яйцевидна.
                              След това направиха нов реглаж, имаше огромно отклонение в лявата част. И тук историята мълчи защо не е оправено от предния реглаж преди няколко месеца.
                              За 2 - 3 часа работа, под 100 лева. Явно почти няма читави сервизи, гумаджии и т.н. Трябва да отидеш при приятел, който да разбира и да ти влезе в положение.
                              Последна редакция от locdog; 19.05.2017, 18:08.

                              Коментар

                              Working...
                              X