Какво стана колега еасаn? Откри ли проблема на спирачките, че къде отиде тя?! Загуба на един вакуум, ще доведе наистина до раздаване на Нобелови награди! Вече налице са двама изявени кандидати! Има ли оторизирани Колеги за целта?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загуба на вакуумна спирачката при стартиране
Collapse
X
-
понеже спомена за математика и затова питам,иначе отговора-ако имаме въже ,което е дълго 22м направим с него окръжност,то радиусът и ще е 7м,сиреч както ти си го описал(отношението на дължината към радиуса),ама за вакуума много не съм съгласен с теб за някои неща,точно затова ти казах за механиката на флуидите.
Коментар
-
Ако така ги смятаха автомобилите, майката си *****. Писал съм - отношението на дължината към диаметъра. Или c = 2*п*r.
От тук следва, че радиусът на окръжността ти ще бъде 3.5 метра.
Нека се върнем на сервото. С кое не си съгласен? Съвсем приятелски те питам.Последна редакция от PSG; 16.01.2017, 22:27.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
аз ти казвам как се е стигнало до там,то е ясно ,че е отношение на дължина към радиус,по темата-не съм съгласен.,че с отворен,неработещ клапан ще има проблем(разбира се след първите няколко секунди).единствения вариант е той да блокира затворен(нещо което няма как да се случи,освен ако не замръзне от намокряне).също по темата-виждал съм много коли с махнати такива и то не от кой да е ,а от собствениците.тези коли не забравяй ,че се движат и си имат спирачки,при това перфектни.също така ти писах защо се монтира клапана-само за безопасност,дори в движение при голям наклон ако ти угасне колата,клапана ти съхранява вакуума към сервото,съответно можеш да спреш по-лесно.поздрави
Коментар
-
И понеже имам становище по темата, ще си позволя да се обадя пак. То, този който се вре, обикновено яде шамари, но как да е .
1) Колега ivel, не виждам нищо различно в твоето последно писание (пост) от това на колегата PSG. Мисля, че и на тримата ни е пределно ясно, че клапана се монтира за сигурност при аварийни ситуации - @ отпадане на връзката вакуум помпа-серво у-вател, @ голям пропуск в главната вакуумна магистрала (помпа-серво), @ приемам замръзване като ситуация, въпреки че там влага трудно ще се задържи, защото има често аспириране, @ недържащ клапан и спиране на мотора, по-критично по наклон, както ти си отбелязал.
2) Ако отново се върнем към темата, първият пост на колегата aecan - “При запалване в началото спирачката е цимент и докато не фУрсирам не се оправя. Омекне ли един път после ядове няма. Сега на студено го прави”. Защо да не приемем, клапана да не държи - твърдението на PSG, има пропуск и както съм писал, системата е по-голяма и с наваксване на пропуска, вакуумирането е по инертно.
3) Приемам и проблем в помпата, мазането защо не, щом просвятка лампата, но както съм писал, това бързо може да се провери.
Изобщо, всичко по тази вакуумна система може лесно да се провери от всеки, стига човек да иска да го направи, но уви!
А ние тук сме седнали да си чешем езиците и да се оплюваме (е, малко силно казано) пред Форума.
Поздрави!Последна редакция от Flow; 17.01.2017, 22:47.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
аз не съм казал,че не може да е от клапана,ама ако не държи той ще е твърд педала за няколко секунди 3-4 да речем.а аз доколкото го разбирам първите няколко минути е така.също така е интересно ,че лампата свети на студен мотор и затова именно аз си мисля ,че има проблем с мазането(задръстена цедка на маслена помпа,гъсто и неподходящо масло или просто казано си има ниско налягане на маслото).аз съм виждал такъв дизелов мотор (jtd) с такъв проблем.при ремонт на спукан картер не са наместили гарнитурата на смукатела,т.е беше хваната само с единия болт и стоеше завъртяна.от там няма мазане,няма и добро налягане.как са решили проблема със светещата лампа-кръц на пистата на таблото и готово.та там беше аналогична ситуацията със спирачките,в движение на дълъг път -нищо,обаче наложи ли ти се да настъпиш педала 4-5 пъти последователно и отново втвърдява.в града е по-зле.
Коментар
-
Аз пък не отхвърлям и проблем с мазането. Не съм виждал автомобилна вакуум помпа, но пък сме имали работа с процесни вакуум помпи. Явно принципа е един и същ, течен (в случая маслен) пръстен и ако го няма, защо да не е така, не може да захапе веднага помпата.
Аз съм имал проблеми с вакуум системите и на двете коли. При мареята беше елементарна ситуация, пропуски и педала не че е твърд, но едно такова некомфортно положение, особено в градско каране при често натискане. И при мареята възвратния клапан не държи.
При бравото обаче се бях побъркал, в един момент се чудех какво да правя. Карах я по сервизи, в АИ, къде ли не, докато след 2-3 месеца (не искам да се сещам) лутане и наблюдения, стигнах до серво-усивателя. И сега в мазето имам един прехвален Bosch серво-кютук. Този комбиниран клапан, който комутира движението на въздуха/вакуума м/у камерите правеше проблеми и при леко натискане предимно в градско, явно не затваряше и спирачките (предните) започват да задържат и ядзък ти за 150 к.с. Спреш, ритнеш педала по-рязко и до следващия път. Беше голям филм и самата смяна, защото тези които ми доставиха новия серво-апарат, искаха монтаж в оторизиран сервиз на Bosch, заради гаранцията........ В сервиза първия път на монтаж нещо се замотаха..... Не искам наистина повече да си спомням за товаПоследна редакция от Flow; 18.01.2017, 22:29.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
принципа на тези вакуум помпи е класически-имаш вал с изместен център в цилиндър .в него са изработени надлъжни отвори.в тези отвори са разположени текстолитови лопатки.при въртене на вала в цилиндъра,лопатките се отварят и създават вакуум.мазането е особен фактор при вакуума на тези помпи-няма ли масло между лопатките и цилиндъра,няма и достатъчно вакуум.не ми се пише вече.поздрави.
Коментар
-
Здравейте. В момента съм в друг град, колата е пред блока и не се кара от друг. Като се прибера ще ида да я видят в сервиз. Но преди това за мен беше доооста полезно инфото на всеки един от вас ТЪЙ като 1. В доста сервизи гледат с пренебрежение към такива коли (евтина кола т.е. и малка печалба за самите тях) 2. Винагиме добре Ти да им кажеш какво е за смяна а не да ги оставиш да си смучат от пръстите 3. Да не ми излезе някой с номера че видиш ли губи вакуум от болта на ЕГР маркуча или от уравлявящата го бубина и т.н. (чекато не разбирам той всичко може да каже за да прибере някой лев) Не съм предполагал че от кофти мазане може да е или от кофти масло. ще добавя нещо, което преди не знаех че е фактор... Колата и от стария собственик имот мен се кара с 15w40 заради износен мотор. Имал съм масло под минимума понеже го гори а и отделно тече от гарнитура на масления филтър (малко след него де) и от семеринг на колянов вал. Но тогава не е бил твърд педала. Сега доливам през седмоца и е дори над макса и педала се втвърдява. Независимо дали е клапан, июи помпа мен ме опасява да не стане твърд педала като съм на по-висока скорост.?!?! Смятам да почна 1смяна масло 2.мерене налягане от помпата преди клапана 3. накрая смяна самия клапан.Последна редакция от eacan; 20.01.2017, 07:00.
Коментар
-
Аз пък мисля, че последователността трябва да е следната:
1) Ако маслото ти е в норма по ниво и пробег - не го пипаш на този етап.
2) Проверяваш скобите и връзките по главната вакуумна магистрала: помпа клапан серво, просто правиш опит да ги завъртиш, както са заскобени. При необходимост стягаш или режеш парчето от маркуча с което до сега е направена връзката и по този начин правиш нова връзка.
3) Проверяваш всички връзки и тънките шлаухи към второстепенната част на вакуум-системата към ЕГР и т.н. (там, ако не са сменяни и пипани, е една тантела.... не ти е работа).
4) Ако от всичко направено до тук няма промяна в ситуацията, мериш вакуума на помпата, по-лесно е горе направо на изходния щуцер на помпата и гледаш как се установява вакуума, трябва много бързо да се установи.
5) И накрая можеш да смениш маслото, но то по меренето на вакуума ще стане ясно.Последна редакция от Flow; 20.01.2017, 22:59.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
За да не отварям нова тема ще използвам тази за един въпрос. Някой знае ли конструкцията на този клапан, с мембрана ли е или например със сачма? Може ли той да се зацапава и частично да работи, т.е. да се отваря при по-малко /нали е вакуум/ от нужното налягане, т.е. помпата при ниски обороти да не го отваря? И още нещо, ако клапана е постоянно отворен какъв ще е ефекта? Проблемът ми е, че имам само един път нормален педал при спиране, а при второ натискане педалът се втвърдява, трябва да мине малко време за да се получи пак нормален натиск.
Последна редакция от NikMar; 05.06.2021, 09:48.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар