значи тезата ми се потвърждава-имаш проблем с мазането и по -точно с налягането.от къде обаче е проблема трябва ти да установиш.като за начало измери налягането на маслото с механичен манометър
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загуба на вакуумна спирачката при стартиране
Collapse
X
-
Колега, отново ще напиша - според мен проблемът ти е във вакуум клапанчето на сервото:
Моята вакуум помпа е мерена с еталонен манометър на вакуум и прави почти абсолютен вакуум (много близко до -1.0atm). Проблеми със спирачките при работещ двигател нямам! Сервото ми изпуска вакуума през въпросния клапан след известен престой при изгасен двигател (да кажем след около час). Ако при изгасен двигател напомпиш педала на спирачката, дори и да има акумулиран вакуум в сервото, е нормално педалът да се втвърди до повторно запалване на двигателя.
След като напомпиш педала, дори и при работещ двигател, сервото ти губи вакуум и се усеща известно втвърдяване на педала. Педалът трябва да омекне възможно най-бързо след отпускането му - помпата отново създава необходимия вакуум в сервото. Това се наблюдава при всички автомобили, които съм карал, дори и нови.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Колега, вакуум трудно се задържа. Трябва системата да е идеално херметична.
А ако ще се изпитваме - клапанът на входа на вакуумната камера на сервото (ако мога така да се изразя, защото при отпусната спирачка и работещ двигател и от двете страни на мембраната има вакуум) е възвратен и ти гарантира, че при проблем с доставката на вакуум при движение, няма да се наложи да спираш от 140км/ч с твърд педал. Нищо друго. Или иначе казано, идеята на клапана е да поддръжа налягнаето в камерата за ниско налягане на сервото най-ниско, защото там такова подналягане е най-нужно.При нормални условия клапанът се отваря, когато налягането в сервото стане по-всиоко от това на захранващата вакуумна система - иначе казано, при отпускане на спирачката (когато трябва да се измсуче постъпилия зад мембраната атмосферен въздух при натискането на педала). Ако помпата ти работи и системата е относително херметична - всичко точно. Помпата ще създава постоянно ваккуум колкото е способна. И да имаш и да нямаш клапан ще имаш "меки" спирачки. Ако имаш пропуски - ще имаш не напълно ефективни спирачки (по-твърди), защото ще се създаде по-малко dP от двете страни на мембраната при натискане на педала. При 20-годишна кола системата ти едва ли е напълно херметична.
Ако се случи така, че да възникне голям пропуск в движение и нямаш възвратен клапан, то налягането във вакуумната камера на сервото ще стане веднага близко до атмосферното и педалът ще се втвърди. Защо - защото отново няма да може да се създаде достатъчно dP. Ако имаш клапан (работещ) - ще имаш един, два опита да спреш с меки спирачки (докато налягането в камерата за ниско налягане стане равно на атмосферното).
При изгасен двигател, ако клапанът не държи добре и имаш дори минимални пропуски по захранващата система), рано или късно налягането в камерата за ниско налягане на сервото ще стане равно на атмосферното. И педалът - камък. Вакуумът ще се изтърве от аксесоарната система (управление на ЕГР, принудителен празен ход на ГНП и др.), ако има дори минимален пропуск. Може да го изтърве за 15 мин., 1 час, 3 часа - зависи от пропуска. Между другото аксесоарната система също е отцепена с втори възвратен клапан отново от гледна точка на сигурност. Защо ще изтърве клапана - механично износване.Последна редакция от PSG; 14.01.2017, 16:55.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
На мен този отговор ми харесва, въпреки че не съм задавал аз въпроса. Точно обяснение.
Тази вакуумна система има толкова клапани и елементи, че трябва всички да са работоспособни на 100%, така че всичко да е ОК.
При съмнение за недостатъчен вакуум, едно измерване на вакуума на вакуум помпата с някакъв вакуумметър. Намират се манометри мерещи вакуум (вакуум-мано), свързване с корав шлаух-маркуч към изхода на помпата. Така получената с-ма е толкова малка, че веднага се разбира колко е вакуума. Помпата си има регулатор, така че нищо не може да се случи по време на измерването. Вакуумът трябва да е близо до -1bar, в документацията на колата пише допустимите стойности. При отклонение тогава да се мисли за проблем там - мазане или друго.
Така описания проблем ми отива на загуба на вакуум. В студено време шлаухите се втвърдяват, пропуските се увеличават и помпата по-бавно насмогва да вакуумира системата, защото трябва да наваксва пропуска. А ако и възвратния клапан на вход на серво-апарата не държи, системата става още по-голяма и при първоначално палене, вакуумирането става още по бавно.Последна редакция от Flow; 14.01.2017, 17:13.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
И май нищо не знаем и януари нищо не знаем. Виждам, че си със самочувствие, че много ги знаеш нещата по въпроса. Няма лошо, дерзай.
Дай си нобеловата награда на хората, които си чешат езиците и мозъците да правят наука или да обясняват чрез наука. Например....тези. И по-специално 4:55. Обяснено нагледно като за невежи като мен, не специалисти като теб, за което те моля да ме извиниш.
Прости ме за некомпетентността.Последна редакция от PSG; 15.01.2017, 01:31.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Извинявам се на колегата, че му разводнявам темата.
Колега, радвам се, че си завършил ВУЗ и си си взел механиката на флуидите с отличен. Преди това се надявам и математиките да си си взел с отличен, та барем си разбрал нещо. Ако е така ще си супер ценен кадър, който наистина е в състояние да раздава нобелови награди и да оценява "кой какво е разбрал"...... Не знам, не те познавам, вероятно е така - и надявам се. Иначе разбирам, че имаш практически отпит от въртене на гаечни ключове, което често е по-ценното.
Поздрави
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
особено пък математиката и ако ми кажеш на колко е равно лудолфовото число и какво означава ще те призная.иначе съм бил много добър по механика на флуидите,амааа.не си мисли че се заяждам,ама за лудолфовото число сериозно питам,че и има връзка с автомобилостроенето.поздрави и очаквам отговор
Коментар
-
Компилирай и изпълни приложената по-долу програма и ще получиш Лудолфовото число. Из учебниците от ВУЗ-овете има и много по-добри (паралелни) алгоритъми, с помощта на които ще успееш да смяташ до доооста по-далечен знак. Предполагам ще ти е от полза, щом казваш, че се използва широко в автомобилостроенето.
Поздрави!
Последна редакция от PSG; 16.01.2017, 01:35.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Отговарям ти по начина, по който ти ми отговаряш. Отговорът ми е даден по-горе. Изпълни си програмата и ще го намериш.
Какво означава - отношението между дължината и диаметъра на окръжност с точност до 35-тия знак.
Защо ме караш сега в теме за спирачки да те питам за коефициента на Батачаря и за това къде се използва?
Изпадаме в безсмислени полемики!Последна редакция от PSG; 16.01.2017, 11:21.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар