Здравейте,от известно време имам следния проблем - от време на време при натискане на педала на спирачките, той е твърд и трябва голям натиск за да работят... в следващия момент ако съм го задържал натиснал се случва да потъне и отново да е нормален... Имам чувството че е нещо със сервото или помпата, но нямам представа и как да разбера. Не са малко пари да сменям части докато уцеля къде е проблема. В повечето случай всичко си е ОК, но не дай си боже да ми потрябва рязко спиране и педала да е твърд не знам какво може да стане. Някой имал ли е подобен проблем или идея как да направя проверка на отделните компоненти така че да ги изключа като потенциално проблемни?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Втъврдяване педала на спирачките
Collapse
X
-
Re: Втъврдяване педала на спирачките
lapd87 написа:Здравейте,от известно време имам следния проблем - от време на време при натискане на педала на спирачките, той е твърд и трябва голям натиск за да работят... в следващия момент ако съм го задържал натиснал се случва да потъне и отново да е нормален... Имам чувството че е нещо със сервото или помпата, но нямам представа и как да разбера. Не са малко пари да сменям части докато уцеля къде е проблема. В повечето случай всичко си е ОК, но не дай си боже да ми потрябва рязко спиране и педала да е твърд не знам какво може да стане. Някой имал ли е подобен проблем или идея как да направя проверка на отделните компоненти така че да ги изключа като потенциално проблемни?FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
-
lapd87 написа:Майстора ми провери маркучетата последния път. Следва да няма проблеми там. Как да измеря вакуума с подръчни инструменти?? И колко трябва да задържа?FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Flow написа:Мерил съм вакуума и на двете помпи на двете коли. Вакумът трябва да бъде колкото пише в документацията на колата. При мен беше по спомен (-) 0,95 bar, нещо мн. близо до -1 bar. Вързваш манометър, най-добре с обхват от 0 до (-)1 bar за да се отчете по-точно, директно към помпата. Понеже така системата е много малка, вакумът се установява веднага. Помпата си има регулатор, така че няма страшно да и стане нещо. Относно това колко трябва да се задържа - вакуумът е по страшен от налягането и мн. трудно се задържа, затова всички маркучи, шлаухи и връзки, възвратни клапани, клапаните на серво-усилвателя трябва да са ОК. Трябва след като оставиш колата вечерта, сутринта като натиснеш педала (без да си запалил мотора) трябва да го чувстваш мек.Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp
Коментар
-
ivel написа:при нормална експлоатация на мотора вероятноста помпата да е износена е нулева.това е вакуум помпа лопатков тип,като лопатките са текстолитени.пробвай дали на място като натиснеш педала след второто ,третото настъпване се втвърдява.Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp
Коментар
-
lapd87 написа:ivel написа:при нормална експлоатация на мотора вероятноста помпата да е износена е нулева.това е вакуум помпа лопатков тип,като лопатките са текстолитени.пробвай дали на място като натиснеш педала след второто ,третото настъпване се втвърдява.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Flow написа:От така написаното, изглежда нещата да са ОК. Точно така трябва да се държи педала, при 2-3 напомпвания започва да се втвърдява, защото вакуума се движи към атмосферното налягане. Помпата трябва да вакумира отново, да задълбочи вакуума във вакумната камера на серво-усилвателя, така че отново педала да започне да се усеща мек. И на мен не ми се вярва да има проблем във вакуум помпата, но за да я отхвърлиш и кажеш - не е тя я провери, поне аз така действам. Пак казвам, според мен нещата се въртят около вакуума в системата. Някъде нещо в един момент не работи как трябва. Трябва да проследиш добре как при какви обстоятелства се случва. Не искам да те хвърлям към серво-усилвателя, но там има два клапана, като е възможно някой да създава проблема. Аз имах проблем и доста време се въртях и наблюдавах, докато се насоча. При мен при градско каране при леко натискане на педала няколко последователни пъти педала се втвърдяваше, но предните спирачки задържаха, сиреч имах много добри спирачки :D, на колата чак не и се тръгваше. Като изритам педала, всичко си идваше на място, до следващия път - проблем --> сервоусилвател.Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp
Коментар
-
При марея ТД100 вакуум системата обхваща - спирачна с-ма, управление на EGR, управление на ниски обороти при палене - студен мотор и пускане на климатика. Не знам как стоят нещата при JTD - дали EGR e с вакуумно управление? Управлението на кормилната с-ма е с хидравлика.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Flow написа:При марея ТД100 вакуум системата обхваща - спирачна с-ма, управление на EGR, управление на ниски обороти при палене - студен мотор и пускане на климатика. Не знам как стоят нещата при JTD - дали EGR e с вакуумно управление? Управлението на кормилната с-ма е с хидравлика.Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp
Коментар
-
lapd87 написа:Flow написа:При марея ТД100 вакуум системата обхваща - спирачна с-ма, управление на EGR, управление на ниски обороти при палене - студен мотор и пускане на климатика. Не знам как стоят нещата при JTD - дали EGR e с вакуумно управление? Управлението на кормилната с-ма е с хидравлика.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
EGR е изолирано с ламаринена планка, но маркучето което го управлява си е на мястото вкарано (т.е. не съм го изкарвал) и освен допълнителната планка няма никаква друга разлика. По мое мнение би трябвало там да нямам загуба на вакуум след като просто маркуча стига до изолирано място...Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp
Коментар
-
lapd87 написа:EGR е изолирано с ламаринена планка, но маркучето което го управлява си е на мястото вкарано (т.е. не съм го изкарвал) и освен допълнителната планка няма никаква друга разлика. По мое мнение би трябвало там да нямам загуба на вакуум след като просто маркуча стига до изолирано място...FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар