Здравейте, колеги.Потропва ми отпред колата по неравности при по-ниски скорости (при по-висока скорост всичко е ок), по павета най-много се усеща, все едно ще се разпадне нещо, и при прегледа майстора каза, че са тампоните на стабилизиращата щанга (всичко друго било 6), но каза да си карам с тия, че новите може и по-малко да изкарат. Четейки тук там, наистина хората се оплакват от некачествени тампони, но ме дразни това тропане, а и подразбрах, че ако се кара дълго време така може да се разбият там други неща. Та сега си мисля за няколко варианта:1. Смяна с нови тампони, като избера уж по хубава марка (примерно MOOG), пък колкото изкарат толкова.2. Смяна с нови Powerflex, или някакви български полиуретанови, ако намеря.3. Четох за метод с поставяне на ангренажен ремък, който казват бил ефективен.4. Също прочетох за метод, при който се заварява една пластинка (да се обере луфта с нея) и се ползва стария тампон, също бил ефективен.5. Карам си с тия тампони докато не се разтропат още повече :PМоля за мнения и предложения. А специално колегите с Кроми, ако някой се е сблъсквал с това, да каже трудна ли е смяната, колко милиметра трябва да са тампоните и друга информация, която може да ми бъде полезна.Благодаря предварително П.С.: От няколко дни, почнах да чувам и едно друго по-глухо тропане освен споменатото по-горе, което казаха, че е от тези тампони. Също се чува само при по ниски скорости, но вече и при по-малки неравности. Може да е пак от тях, вече да са се разбили още повече или колкото и смешно да звучи от горивото клатейки се в резервоара - забелязал съм че като стигне определено ниво горивото почва да се климбуца в резервоара и се получава едно глухо почукване при спиране и потегляне или при неравности, които клатят колата наляво надясно, като това почукване се предава по купето, но не мога да го преценя дали е точно от това, защото го чувам и при много леки неравности при ниска скорост, при които не се клати колата толкова много, но знам ли вече, като ми понамалее горивото ще мога да преценя и ще чуя дали още го има. Притеснява ме да не е друго, тъй като вчера при паркиране назад, навивайки пълен ляв и потегляйки назад, нещо вляво отпред изпука силно. Въртях после на място, въртейки пълен ляв и десен, напред и назад потеглях, нищо не пукаше, днес сутринта пробвах пак по същия начин при пълен ляв потегляйки назад пак нищо, при десен също нищо. Има ли вариант, тъй като точно преди да се прибера и да паркирам беше вдигана цялата кола, да се е наместила пружина примерно, но ме съмнява, или пък тъй като доста натисках спирачките и някой елемент да се е понагрял и затова да е изпукало нещо? Ако е от тампон или лагер на макферсона, дали може да има такова глухо тропане и съответно от него да е изпукало така?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тампони на стабилизиращата щанга - Croma!?
Collapse
X
-
Здравей, Базирано на моя опит: 1. Бих постъпил така. Особенно ако има възможност да се сменят само тампоните. Едва ли ще е скъпо.2. Пластмасовите тампони са добро решение, доста трайно и качествено. Само дето стягат доста возията а и аз лично частично сменени не знам какъв ще е резултата. Не виждам причина да не работи, но все пак е добре и друг да се изкаже. Освен това скърцат и трябва да се мажат периодично. Повече - Гугъл: "полиуретанови тампони мнения". Има писано много по темата на други места. 3 - 4 - при наличие на 1 и 2 не виждам смисъл. Отностно пукането при ниска скорост - провери си и биалетките, ама при друг мастор ЕДИТ: Разрових се за малко и попаднах на това, от Хонда форума http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=37888то малко инфо от първа ръка което много пъти съм казвал.Като за начало, ако мислиш да ги сложиш и никога да не ги погледнеш, тези тампони не са за теб. Чат пат продавам такива комплекти, но ако човекът иска да ги сложи и 5 години да не се сети за тях, предпочитам да не му ги продавам.Като издържливост се справят доста добре, НО е много важно да са смазани. В момента в който смазката свърши, започват да се износват и да поскърцват. При мен, това се случи след около година и половина еведневно каране. Като се случи, тампоните трябва да се разглобят, почистят и смажат наново. Отнема половин до един ден и като имаме предвид че това се случва веднъж годишно, направо не го броя за проблем. Като разглобих мойте и ги почистих видях че някои от тях определено са се поизносили. Явно доста дълго съм ги карал поскърцващи (няколко месеца са си няколко месеца). Както и да е странното е че дори да изглеждат леко износени, пак няма никакъв луфт в тях. 3-4 пъти годишно карам някой от Омбре сервиз да ми провери окачването и винаги отговора е "бетон". Износени, неизносени, грижи няма.Един съвет към тези които мислят да слагат кит на Energy suspension: преди да сложите тампоните вземете една телена четка за бормашина и минете всички втулки. Фабрично, втулките имат леки грапавинки които се замазват от телената четка и съм сигурен, че ако за замазани ще износват тампоните маааалко по-бавно като свърши смазката. В комплектите има смазка за поне 5 пълни смазвания, така че смазка има, само трябва да има на кого да му се занимава. Освен това след началното сваляне на фабричните тампони, от там нататък всичко се прави на ръка. Няма чукове, няма преси.Поведение на колата спрямо фабричните тампони....Някои хора си мислят, че като сложат по-твърди тампони, колата ще почне да друса повече. Няма нищо такова. Първия фактор е че полиуретановия тампон не се усуква както фабричния. Металната му втулка в средата лагерува в лагера, което прави движенията на носача много много по-лесни. Да, полиуретанът е твърд, но не забравяйте че всяко натоварване се опитва да завърти носача, а не да предаде усилието през твърдия тампон. Усилието се предава по този начин през тампоните на амортесьорите, но дори с културно твърди амортесьори и пружини, аз лично не усетих абсолютно никакво втвърдяване на колата.От липса на друг термин, бих казал че колата става по-стегната. Не знам как да го обясня точно, но като сложи човек такива тампони и разбира колко много са му се чекнели колелата с фабричните тампони. Реакциите на колата стават по-бързи и по-прецизни... изчезва наместването на една купчина гума при рязка смяна на посоката.Като цяло, бих препоръчал такива тампони на всеки, който иска да кара малко по-спортно и не се притеснява от обслужване веднъж годишно.
-
Благодаря за съветите и инфо-то, колега. И аз прочетох тук там за полиуретановите, но тъй като мненията са противоречиви и субективни (относно возията), явно трябва да се пробва с такива тампони, за да разбере човек дали ще му хареса возията с тях или не. Блазни ме това, че са по-дълготрайно решение, но засега мисля да се спра на т. 1 за нови гумени тампони, тъй като не ми се занимава с периодично смазване на другите, пък ако бързо се разхлопат и те, тогава може да опитам с полиуретанови. Относно пукането, до вчера не се беше случвало, може да е било еднократно нещо, но може би с времето ще почне все по-често да се проявява, ще видим. Окачването го проверяваха преди около месец и нещо (преди около 1000 км), та може за това време да се е прецакала някоя биалетка дето казваш ти, знам ли. Като сменям тампоните пак ще ги накарам да проверят всичко, но не ми пречи да ходя и при друг майстор за второ мнениеFiat Croma 1.9 16V MJet
Коментар
-
BO написа:При положение, че това е опелско окачване и хубавите тампони са до макс 10лв, то не виждам смисъл от експеримент в тази сфера.Fiat Croma 1.9 16V MJet
Коментар
-
Такаа по ред на въпросите- тампоните които масово се продават са обикновена гума цепната за да влезе щангата- при Крома обаче оригинално се монтират тампони от 2 части с метална черупка която стяга щангата и самата щанга не се върти в тампоните. Тези тампони за афтърмаркет смяна се продават 2 варианта- Феби и оригинални Опелски . Номерата по Феби са 38051 и 39052 ,това са горна и долна част на тампона - цени по около 12лв на половинка,т.е 24лв за едната страна на окачването. Опелските номера на тампоните са 03 50 391 и 03 50 390 , като цените са по 22лв на половинка, 44лв за страна.За тупкането - има една особеност при задните тампони на носачите- като се скъсат тупка и скърца но видимо тампона няма луфт, трябва да се свали шарнира и да се завърти носача надолу за да се види дали е отцепен тампона. Аз смених и двата задни тампона, скъпи са но се сменят без преса- развива се болт и се маха тампона, след което се слага новия ,маже се болта с осигурител за резби и се монтира носача обратно. Номер на тоя тампон примерно по Lemforder 2678201 и цена около 85лв.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Днес реших да отида на реглаж, тъкмо да потърся второ мнение за потропването при ниска скорост по паветата и еднократното изпукване, а и волана ми се струва много леко стои наляво крив при движение направо. Мнението на човека беше, че са тръгнали отпред биалетка и вътрешен кормилен накрайник от ляво. Каза че имат още живот в тях, но са тръгнали и след време още повече ще се прецакат и по-добре да ги сменя, и след това реглаж. Питах го за тампоните на стабилизиращата щанга, че друг е казал че е от тях, вика аз ти казвам какво хванах като проблем, биалетка и накрайник Шах с пешката, всеки казва различно, сигурно ако отида при трети ще каже друго нещо хаха... Даже сега се сетих, че след като взех колата едни други казаха, че рейката имала леко луфт, в последствие другите, трима стават вече, не намират там проблем. Както и да е, така и така казаха, че имат още ресурс (било тампони или биалтека), за момента ще карам така и в скоро време ще сменя биалетката, че някак си по-логично ми се струва да е от нея.Fiat Croma 1.9 16V MJet
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар