Един малко странен въпрос свързан със саморегулиращите механизми на барабаните - и на двата механизма са ми счупени пластините, които бутат колелцето, съответно съм ги махнал /пластините/ и си регулирам ръчно през определено време.Проблема ми е, че днес ако си регулирам перфектно спирачките, леко да докоснеш педала и колата кове на място, ръчната държи на 2-3 зъба, то след 4000-5000 км. предимно градско каране отново нямам хубави спирачки отзад. В началото мислех, че просто се износват накладките и без да махам барабана си натягах механизмите, докато не реших един ден да сваля единият барабан да погледна все пак и накладките, че ги сменях последно преди 5 години. И тук е гатанката - оказа се, че причината да ми изчезват спирачките отзад не е износването на накладките, а това, че механизмите се "свиват" обратно Тъй като не мога да си обясня какво ги кара да го правят моля ако някой има отговор да го сподели. Тази система по начало е инженерно недуразумение, което се използва в много марки автомобили, а решението е много просто и е направено в края на 80-те в Лада Самара, каквато карах вече доста отдавна, но много грамотно технически направена кола. Там вътре в цилиндърчето има два стоманени пръстена, срязани на едно място, които не позволяват на буталото да се върне до край и същевременно натискайки спирачката самото бутало ги избутва до където трябва и така винаги накладките са на части от милиметъра от барабана и колата има страхотни спирачки.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за саморегулиращите маханизми на барабаните
Collapse
X
-
Ами решението е точно да си сложиш пластините. Както е написал M5kov, те не бутат колелцето, а го контрират да не се връща, когато механизмът се развива. Износва се накладката - прескача зъб. Идеята е точно същата - при постъпателното движение на накладките механизмът се развива, а при възвратното се завива. Тая пластина не му позволява второто и по този начин фиксира разстоянието между накладката и барабана да е винаги еднакво.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Имах абсолютно същия проблем на Пунто, и се оправи след смяна точно на този механизъм и на двете колела, за съжаление си е цифра, защото излезе само оригинален. Ама сега е пушка и ръчната вече държи както никога до сега.Беше ми писнало мине не мине някой месец да се регулират задните спирачки...
Коментар
-
за 50 лв махам тези недъгави барабани и си слагам дискове и апарати и забравям за всякакви проблеми свързани с задните спирачки.това го знам от опит.тук от форума за 50лв има колеги които ще ти дадат всичко от което имаш нужда.fiat bravo 1.6 16v gt
fiat marea 1.9 8v jtd
fiat punto 1.7 td
fiat marea 1.6 16v
Коментар
-
на мен пък ми предстои смяна на заден мост на фиат браво,който е в укаяно състояние и ми се въртят в главата едни мисли за мост с дискови спирачки.въпроса е обаче дали ще стане заден мост от алфа 146,че от марея,браво,2,4 2,0 20v са скъпи.иначе пдкрепям колегата за дисковете спирачки напълно
Коментар
-
superfiata написа:за 50 лв махам тези недъгави барабани и си слагам дискове и апарати и забравям за всякакви проблеми свързани с задните спирачки.това го знам от опит.тук от форума за 50лв има колеги които ще ти дадат всичко от което имаш нужда.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
-
Барабаните си държат идеално, особено с работещи механизми в случай, че те мързи да ги регулираш през 5000 км. Даже онзи ден бях на преглед, като предният ден отделих 10 минути да мръдна механизмите и на валяците спирачките бяха повече от перфектни. Интересно ми беше какво ги кара да се завиват обратно. За сега ги оставям така и ще продължа да търся начин да усъвършенствам системата ако е възможно, защото единственото, което им се чупи е пластината, която бута колелцето и не си заслужава само за това да ги сменям.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар