Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за саморегулиращите маханизми на барабаните

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за саморегулиращите маханизми на барабаните

    Един малко странен въпрос свързан със саморегулиращите механизми на барабаните - и на двата механизма са ми счупени пластините, които бутат колелцето, съответно съм ги махнал /пластините/ и си регулирам ръчно през определено време.Проблема ми е, че днес ако си регулирам перфектно спирачките, леко да докоснеш педала и колата кове на място, ръчната държи на 2-3 зъба, то след 4000-5000 км. предимно градско каране отново нямам хубави спирачки отзад. В началото мислех, че просто се износват накладките и без да махам барабана си натягах механизмите, докато не реших един ден да сваля единият барабан да погледна все пак и накладките, че ги сменях последно преди 5 години. И тук е гатанката - оказа се, че причината да ми изчезват спирачките отзад не е износването на накладките, а това, че механизмите се "свиват" обратно Тъй като не мога да си обясня какво ги кара да го правят моля ако някой има отговор да го сподели. Тази система по начало е инженерно недуразумение, което се използва в много марки автомобили, а решението е много просто и е направено в края на 80-те в Лада Самара, каквато карах вече доста отдавна, но много грамотно технически направена кола. Там вътре в цилиндърчето има два стоманени пръстена, срязани на едно място, които не позволяват на буталото да се върне до край и същевременно натискайки спирачката самото бутало ги избутва до където трябва и така винаги накладките са на части от милиметъра от барабана и колата има страхотни спирачки.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    #2
    Пластините, до колкото помня, държат контрирано колелцето, сещаш се какво се получава като ги махнеш
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Да така е, но ако навия донякъде един болт в една гайка и го оставя той ще си остане навит толкова, а тук нещо при натискането на спирачките ги кара да се въртят.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        Ами решението е точно да си сложиш пластините. Както е написал M5kov, те не бутат колелцето, а го контрират да не се връща, когато механизмът се развива. Износва се накладката - прескача зъб. Идеята е точно същата - при постъпателното движение на накладките механизмът се развива, а при възвратното се завива. Тая пластина не му позволява второто и по този начин фиксира разстоянието между накладката и барабана да е винаги еднакво.
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          Имах абсолютно същия проблем на Пунто, и се оправи след смяна точно на този механизъм и на двете колела, за съжаление си е цифра, защото излезе само оригинален. Ама сега е пушка и ръчната вече държи както никога до сега.Беше ми писнало мине не мине някой месец да се регулират задните спирачки...

          Коментар


            #6
            Втора употреба два за 20 лв.. От Колега от форума мисля че има още ако искаш драсни лс да не е реклама.
            Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
            Ex.Bravo 1997 1.8 GT

            Коментар


              #7
              Или ги стегни с опашки
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                тези механизми без платината винаги ще се завиват.направо си търси други и внимавай че са 2 вида

                Коментар


                  #9
                  за 50 лв махам тези недъгави барабани и си слагам дискове и апарати и забравям за всякакви проблеми свързани с задните спирачки.това го знам от опит.тук от форума за 50лв има колеги които ще ти дадат всичко от което имаш нужда.
                  fiat bravo 1.6 16v gt
                  fiat marea 1.9 8v jtd
                  fiat punto 1.7 td
                  fiat marea 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    на мен пък ми предстои смяна на заден мост на фиат браво,който е в укаяно състояние и ми се въртят в главата едни мисли за мост с дискови спирачки.въпроса е обаче дали ще стане заден мост от алфа 146,че от марея,браво,2,4 2,0 20v са скъпи.иначе пдкрепям колегата за дисковете спирачки напълно

                    Коментар


                      #11
                      superfiata написа:
                      за 50 лв махам тези недъгави барабани и си слагам дискове и апарати и забравям за всякакви проблеми свързани с задните спирачки.това го знам от опит.тук от форума за 50лв има колеги които ще ти дадат всичко от което имаш нужда.
                      ±¹ аз също не успях да оправя задните спирачки на Мареата да държат както на мен ми се иска и ще мина на дискове малко по натам.
                      Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
                      Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
                      Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++

                      Коментар


                        #12
                        Барабаните си държат идеално, особено с работещи механизми в случай, че те мързи да ги регулираш през 5000 км. Даже онзи ден бях на преглед, като предният ден отделих 10 минути да мръдна механизмите и на валяците спирачките бяха повече от перфектни. Интересно ми беше какво ги кара да се завиват обратно. За сега ги оставям така и ще продължа да търся начин да усъвършенствам системата ако е възможно, защото единственото, което им се чупи е пластината, която бута колелцето и не си заслужава само за това да ги сменям.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          те затова са саморегулиращи,а не ти да ги пипаш през 5к,а това колко са хубави-точно на тези коли-никак

                          Коментар


                            #14
                            Оправят се със саморегулиращи цилиндърчета.
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #15
                              muns61 написа:
                              Оправят се със саморегулиращи цилиндърчета.
                              Да на Лада Самара, която карах някога бяха такива. Ако можеш да дадеш номер или от коя кола стават на Пунто саморегулиращи цилиндърчета ще е супер.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X