Потърсих с търсачката, но нищо не открих по темата или незнам как да търся, ако има такава тема :D Колеги, спирачната течност както и много други чаркалаци в една кола е консуматив, но нека да пипатам - сменяте ли си профилактично спирачната течност и на какъв период ??, не питам дали сте я сменили при теч или при някаква авария, а дали сте я сменяли като консуматив, защото на мойто пунто не съм пипал нищо откакто съм го купил, нито съм доливал, нито съм имал проблем със спирачките, само накладки се сменят и толкоз и до сега не съм имал проблем със спирачната система.Как е "хавата" при Вас :D п.п. до колкото разбирам както при антифриза си има метод за проверка, така и при спирачната течност имало някакво уредче, с което се мерило дали спирачната течност е в час или трябва да се подмени ??, в специализиран сервиз за спирачки ли става тая процедура или го има навсякъде.п.п. ако някой има инфо колко струва процедурата по смяна на спирачната течност, обезвъздушаване и т.н. ще е полезно да я сподели.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на спирачната течност
Collapse
X
-
спирачна течност
Няма точно кога се сменя но общо е 2 години http://www.prista-oil.com/bg/pages/t..._id=12Може да си е смениш и сам стига да не си вързан в ръцете е може малко да се поизцапаш
-
Аз сменям спирачна течност на всеки 2г. Това е написал производителя.Зная, че различните марки спирачна течност имат различни интервали на смяна - 1г, 2г и 3г. Колко често да се сменя - в зависимост от избора ти на марка и модел спирачна течност.С уред се измерва количеството на вода в спирачната течност. По спомен количеството на водата:- нова спирачна течност: <0,05%- max. допустимо: 3,5%.Последните ми две смени бяха при нива от порядъка на 2,5-2,8%.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
В книгата пише на две години. При мен е сменена половин година преди да купя колата-имаше картонче на капачката и още не са минали две години. Но ще я сменя като минат. Така е и на повечето други коли, които съм имал-2 години. Все съм гледал да го спазвам и да сменявам максимум до третата. Замръзвала ми е такава стара несменявана с години спирачна течност и по-добре си я смени, че ако замръзне, филма е много голям после.
Коментар
-
А така, значи тука съм в голям пропуск с мойта каляска, от 2008 г. е при мен и не съм сменял спирачна течност, а преди това дали е сменявана един господ знае В София къде най добре ще ми свършат тая работа, без да се притеснявам, че след смяната ще текна като лейка ?В аутодатата за мойта пише ДОТ4 и около 400гр., мисля да взема поне 1л. ако може с част от новата течност да се направи нещо като промивка на системата ??punto HGT
Коментар
-
Сменя се на 2 години по книга.Примерно БМВ имат оригинална течност в 2 цвята. Всеки път се сменя с другия цвят, за да се гарантира, че е излязла цялата стара течност от магистралата.И на големите производители на спирачни системи имат спирачна течност в различен от стандартния "кехлибарен" цвят точно с тази цел.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ще се взима нещо и се спрях на тези двете:Спирачната течност ATE TYP 200 е разработена специално за високите изисквания на състезателните автомобили или взискателни автомобилни ентусиасти, които натоварват спирачната система на максимум. Превъзхожда всички DOT4 стандарти. Може да се смесва с повечето DOT3, DOT4 или DOT 5.1 течности.Формулата на ATE TYP 200 осигурява висока издържливост срещу поглъщане на вода, което води до висока мокра точка на кипене, както и възможността спирачната течност да се сменя на 3, вместо на 2 години.Суха точка на кипене: 280° CВлажна точка на кипене: 198° CПериод на смяна: до 3 г.MOTUL RBF 660 Factory Line, 100% синтетична течност за всички видове спирачни системи на спортни и състезателни автомобили и мотоциклети (стомана или карбон) и амбреажни системи.Устойчива на високи температури.Висока точка на кипене: 593°F / 312° C; Стандарти: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703, ISO 4925И двете са ДОТ4, тоест за мойта каляска, само дето мотула е 2 пъти по скъп от Ате-то, заслужава ли си да се вземе по скъпата или и с Ате-то ще е ОК, при положение, че пък на нея и дават срок за смяна до 3г.punto HGT
Коментар
-
Аз и на Кромата и на Бравото сложих Ate super blue racing - характеристиките и са като на Ate Typ200 ,но има хубав син цвят. Както каза ВО така много лесно се вижда при смяна на течността кога потича новата. Иначе като интервал за смяна я сменям на около 2 години. При не сменяне на време се получават запушени маркучи, мътна течност и по-ранно завиране на същата , на практика се усеща като загрее повече педала става "гумен" и колата почти не спира.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
За 7 години каране не съм усетил педала да е ставал гумен или колата да не спира, а не е като да не се юркам от светофар до светофар, газ-спирачка, газ-спирачка, колата се кара предимно градско и спирачката се ползва доста често, ще видя кога ще остане време след празниците да отскоча до някой сервиз и да ми мернат спирачната течност, че ми стана интересно с какво чудо на чудесата карам вече над 7 години :Dpunto HGT
Коментар
-
Salvador написа:Хубаво...за 7 години остави течността....ми маркучите за спирачките трябваше да си ги сменил поне по два пъти....те май бая неща ще се окажат за смяна покрай тая течност ))Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
didich написа:За 7 години каране не съм усетил педала да е ставал гумен или колата да не спира, а не е като да не се юркам от светофар до светофар, газ-спирачка, газ-спирачка, колата се кара предимно градско и спирачката се ползва доста често, ще видя кога ще остане време след празниците да отскоча до някой сервиз и да ми мернат спирачната течност, че ми стана интересно с какво чудо на чудесата карам вече над 7 години :D
Коментар
-
stilo_new написа:Защо изобщо си се засилил да я сменяш, като няма никакви проблеми. На типото повече от 10 години кара и няма никакви проблеми, само е доливано няколко пъти.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар