Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Резонанс при 130км/ч

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Резонанс при 130км/ч

    Усеща се резонансна ’дупка’ при 130 км/ч и го изчиства над 140 км/ч. Без значение от режима ускорение, ппх или свободна. Не знам как точно да го опиша, лека вибрация с промяна и на звука, баш резонанс. Досега не му обръщах внимание, защото и да се ’кротна’ на тая скорост в един момент не ми прави впечатление, но го има и е ясно изразено. Не са гуми или джанти, ползвам 2 комплекта. Marea 2,4 JTD от подписа.Някой да се е сблъсквал и решавал такъв проблем?
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    #2
    Аз от 2-3 години имам едно уау-уау на 120. Ама точно. 5 нагоре и 5 надолу го няма. Карам си със 140 и си свиркам.
    браво 1,6/90 - 09 г.

    Коментар


      #3
      крива джанта (аксиално) А щом казваш че не е от тях значи някоя хлабина в кормилната уредба ще да е.
      Powered by Emzo

      Коментар


        #4
        точно така, всичко е от джантите,ама кой да ти каже като сменяш гуми.

        Коментар


          #5
          и при мен е така точно стигне ли стрелката 120 и почва да тресе до 140 е кофти после малко се успокоява но пак се усеща,почти всеки казва от гуми и джанти..и защо пък точно от 120 нагоре,и се усеща повече когато преди 120 ускоря рязко,ако е плавно е по леко ..странна работа

          Коментар


            #6
            Не е от джантите. Проверени са.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #7
              кола

              Кормилни накрайници външни/вътрешни
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Re: кола

                kluchar написа:
                Кормилни накрайници външни/вътрешни
                Сменени са всичките без грам промяна.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #9
                  Тампони на мотор ?Полуоски/карета ?
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    emzo написа:
                    Тампони на мотор ?Полуоски/карета ?
                    Тогава защо след 140 няма грам резонанс, ако ще и с 200 да я изпъна?Няма общо с натоварването на двигателя - не се влияе от обороти, а само от скоростта и е същото и на свободна по инерция.
                    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                    Коментар


                      #11
                      Ами значи реглаж и други джанти за проба.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        wwalker написа:
                        Тогава защо след 140 няма грам резонанс, ако ще и с 200 да я изпъна?
                        Защото резонанс по определение е силното изменение и нарастване на трептенето, което се получава при приближаване и изравняване на честотите на вътрешните трептения и външните сили. С други думи - трептенето или промяната на звука, или дупка, или както си го наричаш, го имаш от 0 до 200 км/ч, и до 300, и до колкото можеш да вдигнеш, непрекъснато. Само че при цитираната скорост честотата, с която гумата и джантата тресат колата (ако приемем за този пример, че проблемът е в тях), се изравнява с нормалната честота на трептене на колата и двете сили се събират, и умножават, което ти усещаш. При всяка друга скорост, трептенето от джантата е с такава честота и сила, че окачването и собственото трептене на колата го компенсират и ти не го усещаш. От това следва, че щом имаш резонанс при 120-140 км/ч, (или около 33-38 метра в секунда, което съответства на честота в диапазона 18-21 херца), няма как да имаш резонанс нито при 50, нито при 80, нито при 150, нито при 200, защото честотите на трептене са съвсем различни (съответно 7.6, 12.2, ~23, ~30 херца) и трептенията се успокояват взаимно или се поемат от окачването на колата и не ги усещаш. Както и колегата slonikon е дал пример - малко по-висока или по-ниска скорост - не се усеща.

                        Коментар


                          #13
                          Всичко хубаво, но пиша отново, че проблемът не е в джантите. Имам 2 комплекта и са проверени. Реглаж по различни причини правих 2 пъти последната година.Дали е възможно джантите да не лягат плътно заради корозия по фланеца на опорната повърхнина(забелязах като сложих летните гуми) и затова да има въпросния резонанс?
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #14
                            Не твърдя за дджантите, а исках да ги дам за пример. Но има нещо друго хлабаво или небалансирано, което влияе. Може двигателят да се клати необичайно, може да е в кормилната уредба.... кой го знае...

                            Коментар


                              #15
                              Вдигни предницата и пробвай как е, като гумите са във въздуха. Пробвай и със свалени колела.
                              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                              Коментар

                              Working...
                              X