Привет колеги! Миналата седмица взех едни 17-ки с междуболтово 4х100. Чудя се как да ги монтирам най-безопасно. Имам няколко идеи.1. Само с втулки и с обикновенните болтове.2. С втулки и ексцентрични болтове (така гледам че им казват всички).3. Да направя едни фланци с 4 отвора на 98мм. с джобове за болтове, които да държат фланеца към главинатаи 4 резби М12х1.25 на 100мм. за джантата.4. Да сваля главините и да им направя 4 резби по на 100мм. и да си сложа и едни втулки за ценралния отвор.Лично на мен най-ми допада 4-тия вариант, но искам да чуя мнения на хора които са минали през тази дилема вече. Благодаря ви предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Най-удачен вариант за джанти 4x100
Collapse
X
-
M5kov написа:До колкото съм чел, просто трябва да завиваш болтовете равномерно, без никакви доработки.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Почти съм сигурен че някои колеги пишат в темите разни глупости само за да трупат мнения, ей така без да има какво да кажат (не посочвам персонално, нека сами се сетят кои са). Тука явно неща като радиуси на закръгление, междуболтови разстояния, центриране по отвор са просто някакви си цифри с които няма нужда да се съобразяваме?! При описания от колегата въпрос по-евтиният вариант е центрираща втулка (по възможност метална) за централния отвор и болтове с плаващ конус. Скъпият вариант е да се изработят преходни фланци от 4х98 на 4х100мм с допълнителни болтове. Чудя се защо се купуват джанти 4х100 и после се дават още толкова пари за да могат да се сложат като хората, вместо 4х98 и останалите пари да се вложат в хубави гуми примерно.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
> pi4_s_bravoТъй като пишеш в множествено число, а освен мен и Слави друг не е писал, се чувствам леко засегнат от първото ти изречение.1. 2-3 колеги до сега са писали, че са монтирали 4х100 с оригиналните болтове, като никой след това не е писал за проблеми.2. yo_brava нищо не пише за централния отвор и от там се предполага, че е ~58, като на оригиналните джанти и въпроса е конктерно за болтовете.3. Слави доста добре е описал какъв е вероятния недостатък от т.1Кое по-точно определяш като "глупости само за да трупат мнения", понеже аз не виждам нещо извън темата?"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
предложение
Колега, не се занимавай с излишни неща.1. Ако централния отвор не съвпада си направи подходящи втулки идеално пасващи на централния отвор и на джантата! Също така да не излизат от леглото на централния отвор на джантата иначе не може да се прилепят плътно към главините.2. Слагай си обикновени болтове като предупреди и помоли който ти ги слага да ги завива на ръка равномерно. И това е. Аз карам така от 5-6 години лятото 17" зимата 15" и съм нямал никакви проблеми.
Коментар
-
Ами централния на джантите ми е 67.2мм. и ще си направя метални втулки от някаква стомана. Аз работя в цех за металообработка и не ми е проблем да направя каквото и да било. Но за варианта с фланците ме притеснява факта, че джантите са 8J и дали няма да са много широки, и като сложа едни фланци на минимум 20мм. да не стане така, че да опират в калника. А за обикновенните болтове пък ме притеснява това, че като има по 1мм. на страна разминаване конусите на болтовете няма да легнат добре на джантата и да не съсипа нещо. Естествено след като има колеги, които карат така и нямат проблеми значи става. Но до колко е правилно? А никой нищо не каза за свалянето на главините и пробиването на нови резби... Мисля в събота след работа да пробвам да кача 2 отпред с обикновенните болтове и да видя как ще стане пък после да му мисля :D
Коментар
-
M5kov написа:> pi4_s_bravoТъй като пишеш в множествено число, а освен мен и Слави друг не е писал, се чувствам леко засегнат от първото ти изречение.1. 2-3 колеги до сега са писали, че са монтирали 4х100 с оригиналните болтове, като никой след това не е писал за проблеми.2. yo_brava нищо не пише за централния отвор и от там се предполага, че е ~58, като на оригиналните джанти и въпроса е конктерно за болтовете.3. Слави доста добре е описал какъв е вероятния недостатък от т.1Кое по-точно определяш като "глупости само за да трупат мнения", понеже аз не виждам нещо извън темата?Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
По същата логика, ти дали ще спиш спокойно, ако някой се пребие, заради скъсани болтове с плаващ конус?Предполагам, че колегата (да е жив и здрав) е пълнолетен и може да вземе сам решение, за това кое е най-добре за него.Лично аз не бих сложил такива джанти, но щом ги е взел, значи си е преценил риска."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Недей да си правиш експерименти преди да си сложил подходящата втулка. Няма да се получи много правилно джантата да стои само на болтовете си. Вероятността да се скъса някой е голяма. Направи си хубави втулки, ако джантите са големи и подходящи гуми и слагай спокойно всичко. Болтовете така или иначе при стягането ще легнат малко в алуминия и готово.
Коментар
-
M5kov написа:По същата логика, ти дали ще спиш спокойно, ако някой се пребие, заради скъсани болтове с плаващ конус?Предполагам, че колегата (да е жив и здрав) е пълнолетен и може да вземе сам решение, за това кое е най-добре за него.Лично аз не бих сложил такива джанти, но щом ги е взел, значи си е преценил риска.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар