Сменихме нещата. Амортисьорите си бяха за смяна. От ЕМ33 си бяха оставили ръцете, като бяха сменили само едната страна, но ми взеха пари и за двете - тотално разочарование от тях. Клепили навсякъде с медна грес за да отстранят скърцането.Проблемът със скърцането остава и вече ми се реве, парите свършиха и никой не може да ми каже откъде точно скърца ... Почвам да се съмнявам в марката вече ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скърцане в кормилното управление на BRAVO 198A8000
Collapse
X
-
И така още малко ъпдейт по случая (с риск да се превърне в офтопик).След като оправихме простотиите на ЕМ33 се оказа, че на лявата страна (където бяха клепали и побългарявали) е избягал баланса, та него го оправих в сервиза до зеленчуковата борса в Дружба (за мен там правят най-прецизния баланс). Та днес покарах София-Хасково и не може да не споделя впечатлението си - въпреки че напомпих и четирите гуми на 2.5 (при заводска стойност 2.6 за максимален товар и скорости над 160 км/ч), просто не можах да позная колата си - вози меко, стабилно, тихо и скоростта въобще не се усеща! Даже като минавам през фугите на мостовете едва се чува и усеща нещо във волана. Коренна разлика спрямо преди това. Очевидно когато техниците казват, че животът на едни хубави амортисьори е до 80 хил. км (особено в БГ), че това са едни от най-важните компоненти на сигурността и комфорта, че от това как стои колата (гумите спрямо веждите) и с натискане надолу (люлеене, тресачка и т.н.) няма как да установиш на колко % са те, са много, много прави и горното категорично го потвърждава! Сега вече почва да ми харесва возията на моето Браво. Обмислям дали да не сменя и задните амортисьори, тъй като и те са оригиналните и са на 160 хил. (вероятно тоталка като предните) ... Та така - сега по темата. Оня ден се издразних, че Бравото пак си скърца (въпреки, че има нови шарнири и амортисьори+тампони+лагери) и ей така - в пристъп на яд - се наведох в калта, завъртях волана на една страна, пъхнах си лявата ръката зад гумата и започнах да опипвам всеки един елемент от окачването, докато с дясната ръка въртя волана и го карам да скърца. Установих, че скърцането е придружено с ясно изразена вибрация, която се усеща по всеки един компонент от окачването (шарнира, пружината, горната шайба за захващане на макферсъна, биалетката и изобщо цялото купе). Но когато хванах кормилния накрайник всичко стана ясно - той вибрираше 2-3 пъти повече от всички останали компоненти. Тогава прозрях истината - когато колата е вдигната от земята, действително се чува подобен звук, но той е много по-слаб и е в резултат на триенето на краищата на пружината в гумените подложки, което всъщност е нормално и изчезва напълно в момента, в който колата се свали на земята и макферсънът се натовари. Онова гадното скърцане, обаче, няма нищо общо с окачването, а е с произход от рейката, нейните накрайници (вътрешни и външни) или евентуално от мястото, където тя се свързва с карето на кормилния прът (което от своя страна е здраво).Ще чакам предложения за стратегия за действие в тази ситуация.Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
Re: bravo 2
samo az написа:смени реиката с втора употреба обаче цената е солена около 300 лв .не се ядосваи аз , в какъв филм се бях вкарал . но се справих колата си заслужава .ако се нуждаеш от диагностика имам читава .успех :DНай големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
Ами по западните сайтове върви по 170-180 евро или паунда с включена локална доставка. И на мен ми се струва, че рециклирана е временно решение - по нашите форуми още не съм намерил някой, който да е останал доволен от рециклиране на суха рейка. Ще изчакам майстора да ми потвърди и ще поръчам нова.Едно обаче ме гложди - дали пък проблема не е във вътрешните накрайници. Някой имал ли е случай със скърцащи накрайници?Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
Вчера бях пак при майстора за да ми потвърди точно къде е проблема със скърцането. Хубавото е, че беше топъл ден, та като отидох можахме да я накараме хубаво да скърца.Установи се, че в нея има луфт, който трудно се хваща, понеже окачването е бая стегнато и не й позволява да тропа по неравностите. Източникът на скърцането е точно мястото, където се съединява гребена и пиньона - затова се чува и в купето. Няма мърдане - рейката ще се сменя. Майсторът ми предложи цена от 140 лв за труд, като каза, че един ден може и да не стигне. За съжаление не можах да видя кой е производителя, понеже е завряна много навътре.Сега ми предстои да избера от къде да си поръчам TRW JRM407. За нея производителят е посочил, че се вгражда след април 2007 г., а моята кола е слезнала от конвейра декември 2006 г. Следователно има шанс предложението на TRW да се различава от боклука дето са вградили в моята.Намерил съм две места, където имат тази рейка в наличност - 1. Mister-Auto.bg и 2. някакъв доставчик в Шумен, дето има обява в OLX, че продава изгоно части за Фиат.1. Mister-Auto.bg - цена с депозита 380 лв. Говорих с Колцентъра и ми обясниха условията - поръчваш и плащаш само онлайн, доставката е минимум 7 работни дни и за суми над 300 лв. тя е само 4 лв. Гаранцията е от производителя и е 2 години, но изпращането на рейката обратно до Франция е за моя сметка, както и връщането на старата за да си получа депозита обратно (84 лв. от горната сума). Рейката тежи към 7 кила и това може да обезсмисли всичко. Казват, че най-вероятно рейката ще бъде заводски регенерат.2. Фирмата от Шумен ми предлага същата рейка с една година гаранция за сумата от 460 лв, от които 360 лв за рейката и 100 лв депозит, който ще ми бъде възстановен, когато върна старата. Доставката е за тяхна сметка и става за един или два дена (вероятно я има в наличност). Твърдят, че рейката е нова, а не регенерат.И при двете фирми ми обясниха за депозита, че просто такава е политиката на TRW и не зависи от тях. И при двете фирми условията по гаранцията са едни и същи - да не е нарушена целостта на рейката и да няма наранявания по корпуса й. Ако не стане продуктът (не съм го уцелил за моята кола), мога да го върна за моя сметка, но да е в идиален търговски вид - точно както е дошъл.Сега ми трябва съвет как да постъпя - от кой да я взема тази пуста рейка?И също ако някой я е сменял на неговото Браво нека сподели каква е процедурата (кое и как се сваля) и дали наистина е толкова трудоемко.Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
Рейката я поръчах (заводски регенерат на TRW) за 430 лв. Като върна старата ще ми дойде на цена 340 лв с една година гаранция.Въпросът ми е някой знае ли процедурата по замяната на рейката - кое как се сваля и орентировъчно колко време отнема? Има ли съществени разлики със Стилото? И най-вече има ли тънкости при слагането обратно?Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
bravo 2
разлика със сменянето на рейката между браво 2 и стило почти няма , за колко време зависи колко си сръчен и с какви инструменти разполагаш. махаш корите под двигателя , сваляш кормилните накраиници . в купето развиваш скобата която държи рейката към кормилния прът , освобождаваш рейката от купето това е горе долу.ако трябва да обясня подробно , няма да стигнат 2 страници. успех :D
Коментар
-
И така, най после сменихме рейката при майстора.Общо взето пипкава работа - махането на старата и слагането на новата му отне грубо около 4 часа, но човекът си свърши работата съвестно и много методично. Най-важното при разхлабването на моста и магарето (и съответно неговото затягане обратно) е да се предотврати създаването на напрежения от всякакъв характер. Работи се внимателно и бавно - развърта се по малко от тук, по малко от там и така докато стане. Всички болтове се почистват и смазват със специален уплътнител (някаква скъпа кафеникава смаска с твърди частици в нея), защото иначе заминават резбите. Мостът се подпира при махането и слагането на рейката, че да не се скъса нещо по двигателя и връзките. Меката връзка се разкача от катализатора, а държачът на DPF-а се откача от купето и всичко се остава да виси свободно върху напречната разпънка на моста (която от своя страна не се пипа за да държи всичко заедно). То всъщност си проличава какво и колко да се сваля или разхлабва.Най-важното е, че новата рейка стана перфектно и от раз. Майсторът предварително замери на какво разстояние са външните накрайници (оригинални TRW, които не са мръднали) и ги сложи на новата рейка така, че колата си държи правата посока съвсем сама (все пак при първа възможност ще ходя на реглаж).Сагата най-накрая приключи! Успешно при това! Няма скърцане! Чува се само електроусилвателя (като леко жужене) при навиване на пълен волан, който се усеща съвсееем малко по-тежък (може и така да ми се струва), но се движи по-плавно и равномерно (това определено не ми се струва), като вибрациите по него вече се усещат по-слабо.Сега предстоят (понеже се показаха при ремонта) - смяна на уплътнението на тръбичката на щеката за маслото (долу при двигателя - сълзи масло и цапа целия картер много гадно) и двата долни тампона на двигателя (оригинални, но тотално са се разкъсали).Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар