Здравейте колеги, От лятото на 2014 г. съм горд собственик на Fiat Bravo 198A8000 и като цяло съм много доволен от колата, но от есента имам проблем с кормилната уредба, състоящ се в характерно проскърцване, което се чува когато леко завъртам волана наляво и надясно от средното положение на волана, независимо дали е стационарна колата или извършвам маневри. Интересен факт е, че явлението се появява основно когато позагрее колата. Когато двигателя е добре изстинал или когато температурата отвън е минусова скърцането го няма. Когато въртя волана с нормална скорост от край до край скърцане няма. Отвътре звука идва някъде откъм педалите и се придружава от лека вибрация, която се усеща навсякъде по таблото, волана и дори скоростния лост.Смених двата шарнира, лагерите и тампоните на макферсъна, двата големи вертикални тампони на носачите и четирите дискови спирачки с накладките. Резултат - абсолютно никакъв. Колата е на 160 хил. реални километри. Ходих в официалния сервиз на Фиат и те ми казаха, че проблема е или във вътрешния ляв кормилен накрайник или в самата рейка. Единственото решение, което те могат да предложат е смяна на реката, за която ми искат 1200 лв само за части. В ЕМ33 ми предложиха като решение 180 лв за труд плюс отделно поне още толкова за рециклиране.Та колеги, ако можете помагайте със съвети.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скърцане в кормилното управление на BRAVO 198A8000
Collapse
X
-
Рейка втора ръка за 50-60 лв. + горе долу още толкова за смяната.Накрайниците са по 10-15 лв. нови, може първо от тях да почнеш.Избери си сервиз от темата за Сервизи и магазини и действай."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
-
Не е нужно да е рейка или помпа. Имах същия проблем преди две години, ама баш същя със същото описание. Оказа се, че казанчето ми за хидравличната течност няма цедка. Смениха ми го заедно с маслото и работата заспа. След 6месеца почна пак да скърца, но само когато предните гуми са на различно ниво - смениха ми накрайниците и пак заспа За това ти предлагам да започнеш от по евтиния вариант и да преминавап към по скъпия. Може да се окаже, че не е от казанчето и да се вътряш със неговата смяна+ тази на маслото, но ако е от това печелиш, че не си сменил рейка или помпа УспехПП. Колега извинявай, грешката е моя.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Колеги, понеже явно се получават грешки ще добавя, че колата е BRAVO II модел 198 производство 2007 г., 1.9 multijet 88kW/120hp и рейката е без хидравличен сервоусилвател, а електрически такъв, който е монтиран на кормилния прът непосредствено зад волана. Трябва ми компетентното мнение на някой с подобен проблем или някой който наистина разбира от по-новите модели на Фиат. Имайте предвид, че и в двата сервиза - ЕМ33 и Фиат ми казаха, че колата е в перфектно състояние и за първи път виждат кола с такъв пробег в такова добро състояние. Единствено това скърцане се забелязва като проблем, както и лекото сълзене на масло от уплътнението, където тръбичката на щеката на маслото влиза в двигателя, както и леко тръгнал долен тампон на двигателя. От Фиат ми казаха, че номера на рейката е 51932158. Вероятно е същата като за Stilo и Lancia Delta III. Благодаря за разбирането, колеги.Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
samo az написа:здравеи,имах подобен проблем 1.6 multijet .оказа се разбито каре на кормилния прът.на стлото сьм сменял разбита реика ,но тя тропаше не скьрцаше.номера на свалената реика по спомен започваше 3705 .Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
bravo 2
симптомите за разбито каре ,лек луфт във волана при въртене но при изключен двигател.при теб проблема може да е и от самата реика,от тампочетата които държът рейката към купето или друга причина.отиди при разбиращ майстор ,не ходи в големите сервизи гледат само да ти вземат парите .личен опит ,на втората ми кола стило слагах рециклирана рейка ,разхлопа се след 6 месеца.ако е рейка намери си читава втора употреба .
Коментар
-
Колеги, някой може ли да ми препоръча сервиз в София, където да разбират от по-новите фиати и да могат да ми помогнат за проблема с рейката. Между другото се чудя дали не може да се оправи със смяна на вътрешни накрайници и цялостно гресиране + реглаж на болта за обиране на луфта в поньона.Благодаря предварително за съветите!Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
-
kostazl написа:S_BANKOV написа:Аз бих започнал от преглед на състоянието на лагерите на макферсоните.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
И така, има вече ъпдейт по моя случай. Отидох преди два дена на майстора, който ми беше препоръчан от колегата по-горе. Човека вдигна колата, огледа отдолу, провери за луфтовете и всичко беше ок до момента, в който не размърда хубаво колелото и ... опааа, е го на - пак същото скърцане. Откачи рейката от външния накрайник и то си продължава да си скърца. Майстора вика не е в рейката или шарнира проблема, а някъде по макферсъна.В този момент честно казано ми стана лошичко, понеже, както описах по-горе, в ЕМ33 ми смениха (но очевидно не са) опората и лагера на макферсъна за цели 300 кинта с труда и реглажа и явно са ме минали хубавко (те затова и гонят клиентите да не гледат какво правят по колите - явно има защо - за да НЕ сложат това което са забравили да поръчат, да натамънят това дето са им доставили и да ти сложат най-голямото менте, което има в наличност). На туй отгоре, докато оглеждахме окачването се оказа, че са забравили да си закачат обратно маркучите и кабелите на предните спирачки в планките и само късмета ме е пазел от пребиване, в резултат на повреда в тях. Отгоре на всичкото ми откачвали от тампоните DPF-a за да си човъркат на спокойствие и след това забравили да го закачат обратно та да може хубавко да ми се скъса меката връзка. Като капак, понеже ми смазваха "скърцащата рейка", та хубавко намачкали маншоните и ги оставили едно към гьотери.Та сега вече тежката артилерия - нови амортисьори, нови опори и лагери и нови прахоуловители и ограничители. Купих съответно KYB 339731 (Excel-G, Made in Spain), KYB SM1816 и KYB 910092 - общо 418 лева. Надявам се да не съжалявам, че съм се спрял на Каябата, но на Монро и Ал-Ко просто нямам доверие, а Билщайн и Боге не можах да ги намеря. Ще пиша какво е станало по-нататък като ги монтираме на колата.Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар