Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скърцане в кормилното управление на BRAVO 198A8000

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Скърцане в кормилното управление на BRAVO 198A8000

    Здравейте колеги, От лятото на 2014 г. съм горд собственик на Fiat Bravo 198A8000 и като цяло съм много доволен от колата, но от есента имам проблем с кормилната уредба, състоящ се в характерно проскърцване, което се чува когато леко завъртам волана наляво и надясно от средното положение на волана, независимо дали е стационарна колата или извършвам маневри. Интересен факт е, че явлението се появява основно когато позагрее колата. Когато двигателя е добре изстинал или когато температурата отвън е минусова скърцането го няма. Когато въртя волана с нормална скорост от край до край скърцане няма. Отвътре звука идва някъде откъм педалите и се придружава от лека вибрация, която се усеща навсякъде по таблото, волана и дори скоростния лост.Смених двата шарнира, лагерите и тампоните на макферсъна, двата големи вертикални тампони на носачите и четирите дискови спирачки с накладките. Резултат - абсолютно никакъв. Колата е на 160 хил. реални километри. Ходих в официалния сервиз на Фиат и те ми казаха, че проблема е или във вътрешния ляв кормилен накрайник или в самата рейка. Единственото решение, което те могат да предложат е смяна на реката, за която ми искат 1200 лв само за части. В ЕМ33 ми предложиха като решение 180 лв за труд плюс отделно поне още толкова за рециклиране.Та колеги, ако можете помагайте със съвети.
    Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!

    #2
    Рейка втора ръка за 50-60 лв. + горе долу още толкова за смяната.Накрайниците са по 10-15 лв. нови, може първо от тях да почнеш.Избери си сервиз от темата за Сервизи и магазини и действай.
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Не е нужно да е рейка или помпа. Имах същия проблем преди две години, ама баш същя със същото описание. Оказа се, че казанчето ми за хидравличната течност няма цедка. Смениха ми го заедно с маслото и работата заспа. След 6месеца почна пак да скърца, но само когато предните гуми са на различно ниво - смениха ми накрайниците и пак заспа За това ти предлагам да започнеш от по евтиния вариант и да преминавап към по скъпия. Може да се окаже, че не е от казанчето и да се вътряш със неговата смяна+ тази на маслото, но ако е от това печелиш, че не си сменил рейка или помпа УспехПП. Колега извинявай, грешката е моя.
      ФИАТ- Пътят е само формалност
      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
      -----------------------------------------------------
      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

      Коментар


        #4
        Колеги, понеже явно се получават грешки ще добавя, че колата е BRAVO II модел 198 производство 2007 г., 1.9 multijet 88kW/120hp и рейката е без хидравличен сервоусилвател, а електрически такъв, който е монтиран на кормилния прът непосредствено зад волана. Трябва ми компетентното мнение на някой с подобен проблем или някой който наистина разбира от по-новите модели на Фиат. Имайте предвид, че и в двата сервиза - ЕМ33 и Фиат ми казаха, че колата е в перфектно състояние и за първи път виждат кола с такъв пробег в такова добро състояние. Единствено това скърцане се забелязва като проблем, както и лекото сълзене на масло от уплътнението, където тръбичката на щеката на маслото влиза в двигателя, както и леко тръгнал долен тампон на двигателя. От Фиат ми казаха, че номера на рейката е 51932158. Вероятно е същата като за Stilo и Lancia Delta III. Благодаря за разбирането, колеги.
        Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!

        Коментар


          #5
          здравеи,имах подобен проблем 1.6 multijet .оказа се разбито каре на кормилния прът.на стлото сьм сменял разбита реика ,но тя тропаше не скьрцаше.номера на свалената реика по спомен започваше 3705 .

          Коментар


            #6
            samo az написа:
            здравеи,имах подобен проблем 1.6 multijet .оказа се разбито каре на кормилния прът.на стлото сьм сменял разбита реика ,но тя тропаше не скьрцаше.номера на свалената реика по спомен започваше 3705 .
            Колегa, можеш ли дa ми кaжеш кaк устaнови, че проблемa е именно в кaрето и съответно кaк успя дa си решиш проблемa?Преди двa месецa пръскaх обилно с WD40 по кaрето и нaвътре в улея нa изводa нa пиньонa, но без резултaт. Сегa кaто се нaведох въртях кaрето и с ръкa опипвaх мястото, където прътa се съединявa с него, но не можaх дa устaновя луфт, a сaмо се изцaпaх с нещо черно и гъсто, дето се беше нaслоило точно тaм ...
            Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!

            Коментар


              #7
              bravo 2

              симптомите за разбито каре ,лек луфт във волана при въртене но при изключен двигател.при теб проблема може да е и от самата реика,от тампочетата които държът рейката към купето или друга причина.отиди при разбиращ майстор ,не ходи в големите сервизи гледат само да ти вземат парите .личен опит ,на втората ми кола стило слагах рециклирана рейка ,разхлопа се след 6 месеца.ако е рейка намери си читава втора употреба .

              Коментар


                #8
                Колеги, някой може ли да ми препоръча сервиз в София, където да разбират от по-новите фиати и да могат да ми помогнат за проблема с рейката. Между другото се чудя дали не може да се оправи със смяна на вътрешни накрайници и цялостно гресиране + реглаж на болта за обиране на луфта в поньона.Благодаря предварително за съветите!
                Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!

                Коментар


                  #9
                  bravo 2

                  колега ,реиката е ,,суха,,и не се гресира.има пласмасови втулки които се разбиват и дори да се регулира луфта ,след време проблема пак се появява.мога да ти препоръчам сервис човека е супер коректен и ремонтира предимно италянки.намира се в горубляне.

                  Коментар


                    #10
                    Аз бих започнал от преглед на състоянието на лагерите на макферсоните.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Горубляне ми е ок! Ако можеш да ми дадеш някакви координати на човека на ЛС ще съм ти много благодарен!
                      Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!

                      Коментар


                        #12
                        S_BANKOV написа:
                        Аз бих започнал от преглед на състоянието на лагерите на макферсоните.
                        Нови са! По-горе съм го посочил.
                        Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!

                        Коментар


                          #13
                          kostazl написа:
                          S_BANKOV написа:
                          Аз бих започнал от преглед на състоянието на лагерите на макферсоните.
                          Нови са! По-горе съм го посочил.
                          И мойте са нови, което не им пречи да скърцат
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            И така, има вече ъпдейт по моя случай. Отидох преди два дена на майстора, който ми беше препоръчан от колегата по-горе. Човека вдигна колата, огледа отдолу, провери за луфтовете и всичко беше ок до момента, в който не размърда хубаво колелото и ... опааа, е го на - пак същото скърцане. Откачи рейката от външния накрайник и то си продължава да си скърца. Майстора вика не е в рейката или шарнира проблема, а някъде по макферсъна.В този момент честно казано ми стана лошичко, понеже, както описах по-горе, в ЕМ33 ми смениха (но очевидно не са) опората и лагера на макферсъна за цели 300 кинта с труда и реглажа и явно са ме минали хубавко (те затова и гонят клиентите да не гледат какво правят по колите - явно има защо - за да НЕ сложат това което са забравили да поръчат, да натамънят това дето са им доставили и да ти сложат най-голямото менте, което има в наличност). На туй отгоре, докато оглеждахме окачването се оказа, че са забравили да си закачат обратно маркучите и кабелите на предните спирачки в планките и само късмета ме е пазел от пребиване, в резултат на повреда в тях. Отгоре на всичкото ми откачвали от тампоните DPF-a за да си човъркат на спокойствие и след това забравили да го закачат обратно та да може хубавко да ми се скъса меката връзка. Като капак, понеже ми смазваха "скърцащата рейка", та хубавко намачкали маншоните и ги оставили едно към гьотери.Та сега вече тежката артилерия - нови амортисьори, нови опори и лагери и нови прахоуловители и ограничители. Купих съответно KYB 339731 (Excel-G, Made in Spain), KYB SM1816 и KYB 910092 - общо 418 лева. Надявам се да не съжалявам, че съм се спрял на Каябата, но на Монро и Ал-Ко просто нямам доверие, а Билщайн и Боге не можах да ги намеря. Ще пиша какво е станало по-нататък като ги монтираме на колата.
                            Най големият враг на американските и японските коли е ръждата, а на европейските - калпавите майстори и оторизираните сервизи!

                            Коментар


                              #15
                              оправили се работата???
                              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                              Коментар

                              Working...
                              X