Привет колеги!Преди 2 дни ми направи впечатление, че колата върти гуми при потегляне. Вчера на леко хлъзгаво не щеше да спира добре. В смисъл, че АБС-са си сработва, но гумите не зацепват изобщо и колата си се пързаля. Освен това, при по-рязко спиране предницата се занася наляво. Малко е, лесно се компенсира с волана и може да не е отскоро. Също вчера, при един по-остър завой, задницата поднесе наляво. Всички тия изпълнения са по маршрут по който карам ежедневно и по един и същи начин от години. Гумите ми са нови, зимни и допреди 3 дни нищо ѝ нямаше на колата, като стабилност и спиране.Днес сутринта поскачах по предницата и откъм десния амортисьор се чуваше едно яко чукане горе под капака. След второто, третото залюляване чукането изчезна. Махнах капачката на амортисьора - всичко си изглеждаше нормално затегнато, а тампона-здрав. Покарах я, спираше торе-долу добре, но занасянето наляво си го имаше при по-рязко спиране, при скорост около 80 км/ч.Като я спрях, пак поскачах и десният амортисьор се беше втвърдил толкова, че почти не поддаваше. Левият си беше нормален и при двата случая. Задните ми се сториха малко меки, укротяваха с 2 затихвания.За мен десният амортисьор (Каяба на 7 години) е свършил курса, но все пак:Има ли и нещо друго, което може да е дало фира при тези симптоми?Само амортисьори ли да взема, щот съм чел и за някакви лагери и тампони.Мога ли да сменя амортисьорите на полеви условия, щото трябва да пътувам в понеделник?Приятен ден ви желая!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиата поднася и не спира. Амортисьор или и още нещо?
Collapse
X
-
Ако няма проблем с амортисьора, не мога да си обясня чукането откъм горния тампон.Вярно, че е гаден пътя, но вчера покарах и на жената Матиз-а и си се държеше съвсем нормално. А между двете коли просто няма никакво място за сравнение, вкл. и откъм стабилност и спирачен път.Гумите и на мен ми бяха първата мисъл - още като взеха да превъртат. Но съм с тях от декември и съм ги карал по всякакви пътища и с всякакви скорости вече. Нямаше никакъв проблем.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Ами, както се вижда от подписа ми, тя колата не може много. Всъщност хич не може. Затова ми направи впечатление. Ще опитам, де. С легналите полицаи нямам никакъв проблем. Всъщност винаги съм с над 30 върху тях. Качвам предните колела с чалъм, на слизане задницата пропада, но се изправя без люлеене.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Задните изглежда са ОК - днес минах ГТП без проблем. Човека в пункта каза, че всичко ѝ е наред на колата. Гледах я, докато беше на валовете - предните занесоха малко наляво, задните хич. Почвам да си мисля, че ми се е запушило маркуче на дясното колело и хваща малко по-късно.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Да ти кажа милата седмица и аз има този проблем. При рязко натискане тръгва на ляво, даже един път се и завъртях (добре, че нямаше коли) в завоите предницата се плъзгаше направо. А при потегляне върти та се къса, все едно не 80коня, а 180 има под капака. И аз като теб си мислех: Гуми, после десен апарат да не задържа, после някое маркуче. Беше ми мн странно понеже края на декемвр пътувах баш в снега и нито буксуваше нито поднасяше. Ей сега събота/неделя след като поваля малко, от 60-70 натискам рязко - спира без проблем. Определено тази зима не пръскаха със сол, понеже нито един път обувките ми не станаха на бели петна. Но пътя е мн шайни и лигавФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Май ще се съглася с теб и БО. От два дни я дъня на газ-спирачка по Цариградско, скачам като лъв на легналите полицаи и нищо ѝ няма. Е, педалът на спирачката още ми се струва по-твърд от преди и си мисля, че имам разлика в твърдостта на амортисьорите, ама може и да си внушавам.Остава да си обясня онова чукане отгоре на десния амортисьор. Не се е появявало повече, ама ще го дебна.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
slonikon написа:Май ще се съглася с теб и БО. От два дни я дъня на газ-спирачка по Цариградско, скачам като лъв на легналите полицаи и нищо ѝ няма. Е, педалът на спирачката още ми се струва по-твърд от преди и си мисля, че имам разлика в твърдостта на амортисьорите, ама може и да си внушавам.Остава да си обясня онова чукане отгоре на десния амортисьор. Не се е появявало повече, ама ще го дебна.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Еми да - запушен маркуч на предно дясно колело. Раздвижвах цилиндър на магистралата, че да се прибера! За да го накарам да отхапе диска, се наложи да развивам пробката - иначе нямаше мърдане по никакъв начин. После всичко що е гумено по предните спирачки отиде в кофата и сега е като нова.Благодарение на перфектните за целта "магистрали" и "пътища" съм напълно убеден, че амортисьорите и пружините ми са ОК.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар