Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с рейка на Punto MK2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с рейка на Punto MK2

    Здравейте, според майсторите съм за смяна/рециклиране на рейка + "накрайници" (каквото и да значи това). Има силно отчетливи звуци при въртене на волана на място (въртене силно казано, поклащане на +/- 5 градуса) - усеща се луфт и се чува как притропва. Тропа и при преминаване през дупки.Тъй като сменях и скоростна кутия накарах майстора да прегледа окачването и да диагностицира от къде точно идва тропането. Според него предницата ми е "бетон", нещо което е далеч от моето мнение - тропа яко. Според него тропането е от рейката и "десен накрайник", каквото и да значи това. Ходих да проверя и ми обявиха цена от 80лв за рециклиране на рейката. Само че ето тук в един примерен сайт за продажба на нови части нова рейка е на цена без отстъпката в диапазон около 140лв. Въпросът е това части за моята кола ли са? (аз съм с Пунто МК2 2001ва година 1200 кубика 8 клапана 60 коня). Имам възможност да си взема части с отстъпка и новата рейка ще ми легне на цена близка до рециклирането, въпросът е дали "куче марка" нова или рециклирана оригинална? И изобщо какво мнение бихте дали вие. Отзад колата също не е в цветущо здраве. Направил съм снимки в натоварено състояние (газова бутилка с 40литра газ, 4 човека и 30 литра бензин + багаж+резервна гума) колата е дооооооооста приклекнала. Задните гуми влизат в купето стабилно. Не виждам проблеми при движението по магистрала със скорости в границата на ограничението, че и по-високи при изпреварване. При празна газова бутилка, без багаж, без хора и празен багажник колата стои много красиво, но все ми се струва че не е редно да е толкова легнала при натоварване, но снимки ще кача по-късно. Майстора ми каза, че са се уморили пружините. Комплект пружини + тампони лягат на 100тина лв. Имах желание да ги сменям, но парите засега ще се пренасочат в предницата. Ще ми се също така и ако може да препоръчате майстор за смяна на рейката, иначе ще ги карам при приятел който прави френски коли. Той е твърдо против да ми прави колата и вече месец ми овърта, но сме се разбрали, ако не си намеря доверен човек да я вкарва той при него след нова година. В този ред на мисли в тубата намерих не едно и две клипчета как се сменят определени части по пунтото, но не мога да намеря за смяна на рейка. Ако някой има клип/снимки/опътване ще съм благодарен. Не вярвам на моя човек да му трябвт, но все пак.

    #2
    За рециклирането, моят опит е плачевен, не се занимавай няма да изкара много. Сега си карам тропащ, все тая не виждам какво друго може да стане освен дразнещият звук, единствено гледай накрайниците да ти са здрави. Рейката тропа от две страни - от дясно има втулка, която подпира гребена понеже от дясно е по-дългата част на рейката и също от луфта между гребена и пръта на волана. Там също има втулка с пружина, която да обира въпросният луфт, но не може да безкрайност.Имай в предвид, че при разглобяването после е много важно как ще монтирате лентовият кабел на волана, защото иначе ще го СКЪСАТЕ, елементарно е ако имаш нещо между ушите иначе е "сложна" работа, "майсторска". Също запомни, че волана се наглася да стои прав от карето долу в краката, а не от шлиците горе където влиза самият волан! Горе има само едно положение, но няма нищо невъзможно за майсторите български, така че внимавай.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Цена от 80лв. само за рециклиране ли е или + сваляне и качване ?Ако е само за рец. по добре си я смени. Смяната не е сложно си иска подемник.
      Шофирай разумно, на пътя не си сам.
      Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
      Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
      Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

      Коментар


        #4
        80лв е цена да занеса рейката в сервиза и после да си я взема от там. Аз се замислям, че нова неоригинална, но нова рейка е по-евтина от рециклажа.

        Коментар


          #5
          Ще ми се да напиша как са се развили нещата. Смених си четирите накрайника (с нови), без да сменям рейката. Мисля, че в момента съжалявам. Но карай. Колата е определено много по-стабилна и я чувствам сигурна. При реглаж на предницата майсторите не виждат проблеми. Има потропване при клатене на волана в рейката, но няма как - тя си е за смяна. Смятам до 1-2 смяни на масло да сменя и рейката. Ще пиша по-натам ако имам други разяснения.

          Коментар

          Working...
          X