Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чукане в задно дясно колело

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чукане в задно дясно колело

    Здравейте, колеги. От скоро имам един проблем, който ме притеснява. До сега във форума съм намирал решение на всички проблеми, които съм имал с колата. Заради това реших да се консултирам с вас. Колата е Фият Пунто Мк1. Много добър автомобил за своят клас и мисля, че даже я обичам :D Но стига за нея, нека преминем към същността на проблема. Това което ме притеснява е едно чукане на метал, което идва от дясната задна част на автомобила ( предполагам от окачването :D ). Това чукане се появява, когато мина през дупка без значение с кое колело. Тук идва интересният момент. Не винаги, когато премина през дупка се чува. Понякога от най-малката дрънчи, друг път през огромна нищо не се чува. В повечето случаи когато има и най-малките неравности и мина през тях на спирачка се чува това тупуркане многократно "ТупуТупуТупуТупу" ( и то през много малки интервали т.е бързо за 2 секунди изтраква 6-7-8 пъти ). Мисля, че е важно да спомена, че въпросната дясна гума ми изглежда леко легнала, но почти незабележимо. Днес я вдигах на крик, за да проверя тампоните на задния мост, които са хванати за купето. Предният беше леко закъсан, но не мисля, че е от него, но все пак не го изключвам. Докато я вдигах, в момента когато гумата се отлепи от земята изтрака, също така и когато усети отново тежестта на автомобила. Съмнявам се, че този шум който чувам идва от барабана, защото го чух от там, когато я вдигах и свалях. Също така установих, че това колело задържа леко. отворих капака на барабана, но не намерих нередност ( поне с моето НЕПРОФЕСИОНАЛНО око ). След затварянето му колелото вече не задържаше... Сега се сетих, че при спускането на колата не изтрака 1 път на няколко последователни. Покарах я малко, а тракането си остана. След това колелото отново задържаше. Моля ви за съвети какво да правя и какво да проверявам. Сигурен съм, че има доста компетентни колеги, които могат да ме насочат.
    Fiat Punto Mk1 1.2 SX 75hp

    #2
    Фиат се пише с "А". Отдалечи се на 10-15 метра от колата, зад нея, и загледай внимателно гумата. Сравни я с предната дали са еднакво наклонени, както и с лявата дали са успоредни или са криви една спрямо друга, например така: /___ или така: ___/

    Коментар


      #3
      Да довърша мисълта на ogi28b, той предполага, както и аз, че ще трябва да сменяш лагерите на носачите.
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Фиат се пише с "А". Отдалечи се на 10-15 метра от колата, зад нея, и загледай внимателно гумата. Сравни я с предната дали са еднакво наклонени, както и с лявата дали са успоредни или са криви една спрямо друга, например така: /___ или така: ___/
        1во Чак се срамувам от грешката в името 2ро Гумите изглеждат така: | , и само тая задната дясна е куца. Другите си стоят добре
        Fiat Punto Mk1 1.2 SX 75hp

        Коментар


          #5
          Не искам да се правя на разбирач, защото съм много далеч от това ниво. Но съм чувал, че когато има лагер за смяна той вие, а при мен само хлопа.
          Fiat Punto Mk1 1.2 SX 75hp

          Коментар


            #6
            Zeus написа:
            Не искам да се правя на разбирач, защото съм много далеч от това ниво. Но съм чувал, че когато има лагер за смяна той вие, а при мен само хлопа.
            За лагер на носача си ! а не за Лагер-главина ! 2 различни неща са. Прочети и тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=11105
            Прикачени файлове
            Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
            И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
            .

            Коментар


              #7
              Преди малко я вдигах пак. Сложих една щанга м/у дупките в джантата, напънах я нагоре и чак се учудих колко много се изкриви. Също така чух и въпросния шум точно от носача. Вече съм сигурен, че е както казвате. Бих искал да ви помоля, ако знаете някой сайт, клипче или тем подобни неща, които могат да ми помогнат да си направя ремонта сам, защото нямам излишни пари за майстори. Ще съм ви много благодарен.Имам и още едно питане. Може да ви прозвучи смешно и глупаво :D Та възможно ли е колелото да ми задържа заради лагера или да търся причината другаде? Макар че имам чувството, че накладките опират в барабана. Когато завъртя колелото на всеки оборот подпира някъде. Има и един друг момент. Махам колелото и капака на барабана и като въртя главината на ръка ми се струва доста трудно. Не знам дали обяснявам правилно и дали с тези обяснения може да ме разберете, но съм много бос в тези работи и всичко това е ново за мен Благодаря на колегите, които се отзоваха и отделиха от времето си за разрешаването на моя проблем.
              Fiat Punto Mk1 1.2 SX 75hp

              Коментар


                #8
                Zeus написа:
                , ако знаете някой сайт, клипче или тем подобни неща, които могат да ми помогнат да си направя ремонта сам, защото нямам излишни пари за майстори. Ще съм ви много благодарен.Имам и още едно питане. Може да ви прозвучи смешно и глупаво :D Та възможно ли е колелото да ми задържа заради лагера или да търся причината другаде? Макар че имам чувството, че накладките опират в барабана. Когато завъртя колелото на всеки оборот подпира някъде. Има и един друг момент. Махам колелото и капака на барабана и като въртя главината на ръка ми се струва доста трудно. Не знам дали обяснявам правилно и дали с тези обяснения може да ме разберете, но съм много бос в тези работи и всичко това е ново за мен Благодаря на колегите, които се отзоваха и отделиха от времето си за разрешаването на моя проблем.
                По първото питане.Обяснено със снимки и поетапно.За главината-трудно,трудно ,колко да е трудно .Едва ли имаш проблем с нея,щом вече спомена,че знаеш,че отиващ си лагер вие.За задържането на спирачката/накладката-два варианта.-Крив барабан.-Нерегулиран механизъм,който заяжда.Колега толкова от мен.Ще се справиш.Успех!
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #9
                  А здрасти и от мен . Точно и аз сменях тоя лагер на носача при мен е десния ... Приготви се за филм със спирачките понеже за да разкараш старите 2 лагера и пластмасовата тръбичка в носача , ще трябва напълно да го свалиш от колата самия носач и се избиват ... Тоест после обезвъздушаване и тн ... Не ми са мисли как ще си разкачиш жилото на ръчната много е гадно Аз съм с дискови спирачки при мен мина добре монтажа и демонтажа на лагера , ама жилото за ръчната запъна (блокирало ни назад ни напред, с много зор го закачих ама задържа апарата ) ... и са ново
                  >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                  Коментар


                    #10
                    При смяна на комплект лагери на задните носачи, препоръчвам основна проверка на спирачките, особено и с очевиден проблем със задържане. Задължителна смяна на спирачни маркучи + спирачна течност, ако не са сменяни в последните 3-4 години или са видимо нацепени маркучите. Сваляне, почистване и смазване на саморегулиращия механизъм. Измерване на вътрешния диаметър на барабана и ако е близо до или над максимално допутимия - смяна, заедно с челюстите. Разглабяне и почистване на спирачния цилиндър. Изобщо - пипне ли се там - да се пипне, ама качествено, като веднъж за следващите 5 години. Препоръчвам тефлонови маркучи. Най-евтино съм ги правил в Папе. Излизат около цената на гумените.

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Препоръчвам тефлонови маркучи. Най-евтино съм ги правил в Папе. Излизат около цената на гумените.
                      Koлега може ли данни за Папе , потребител ли е , фирма ли е ? Къде се намира?Щот и аз така тефлон смятам да си търся
                      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                      Коментар


                        #12
                        Не мога да ти кажа, защото не си плащат за реклама, но можеш да ги намериш лесно: папеРазбери се с тях да им пратиш стария, за да видят точните накрайници, които да монтират.

                        Коментар


                          #13
                          папе

                          Коментар


                            #14
                            На моята Мареа също се разчука оста с лагерите - в ляво. Днес ги сменят, да видя утер като я взема как ще бъде. Май ще се сменя и другата страна, защото и там нещо се чува.С тези лагери купих колата и минах из дупките в моя град над 120 000 км.
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #15
                              alvanovo написа:
                              На моята Мареа също се разчука оста с лагерите - в ляво. Днес ги сменят, да видя утер като я взема как ще бъде. Май ще се сменя и другата страна, защото и там нещо се чува.С тези лагери купих колата и минах из дупките в моя град над 120 000 км.
                              30тина лева ремонтен комплект
                              >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                              Коментар

                              Working...
                              X