Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Църкане в ляв завой

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Църкане в ляв завой

    Проблемът се появи вчера на дълъг път. Започна в началото и след 500км чувствително се засили. Марея 2.4 JTD, от подписа колата.Църка отчетливо и ясно при ляв завой, даже при лек завой. Не вие, а е отчетливо цър-цър-цър... чувам го отпред отдясно. Подобно на звука от механизма на седалката до шофьорската като не е смазан механизма на шейната, добре познато за цялата серия Марея, Брава и Браво. Само по-силно и само в ляв завой.Първо си помислих за накрайник на волана, но там звукът е друг и се усеща при навиване на волана на място, което го няма.Сега клоня към преден десен лагер главина и даже поръчах, но не чувам виене. Преди година се беше разбил заден ляв лагер главина и виеше зверски на висока скорост. Тогава звукът беше съвсем друг и се чуваше отвсякъде, даже си мислих, че е като сега преден десен, а то се оказа заден ляв. Клоня към лагер също защото в задръстване вчера на наклон като пусна спирачката и не тръгваше сама.Правилно ли съм се насочил към лагер главина или пропускам нещо по-вероятно?
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    #2
    външно каре

    Коментар


      #3
      ivel написа:
      външно каре
      Ако е карето може ли да се кара така?
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #4
        Ти ако си решиш може и само по джанти да джагърташ сеш’ са...

        Коментар


          #5
          Току-що отказах поръчката на лагера и поръчах външно каре. Благодаря за съвета. Също като се замисля съм на мнение, че проблемът не е в лагера. Трябваше да вие, а не да църка в завой. Карето перфектно пасва на случая.Питам, дали е опасно да се кара така така, не защото искам да я карам така, а просто защото ми предстои идване до бг и предпочитам там да го сменя.Не бих рискувал да тръгна на дълъг път с разбит преден лагер, но с каре мога ли да отложа смяната с 2-3 хиляди км?
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            Както каза колегата - и по джанти ако решиш - можеш да си караш, никой не те спира. Ако е карето, то като завиеш напълно в едната посока (в твоя случай - лява) и се движиш на първа предавка с леко подаване на газ, от дясното каре се чува силно и отчетливо щракане, ако е разбито. Пробвай го, за да си сигурен. Пробвай и в другата посока.

            Коментар


              #7
              поне с счупено каре няма да се пребиеш а само няма да може да се движиш щом не щрака в завои сигурно може да се покара още малко

              Коментар


                #8
                Сега се сещам, че чух такова нещо при обратен ляв преди няколко дни. Тогава е заминало сигурно. Бях качил колега поляк, че валеше. Много лош късмет носят тея, макар че са добри хора.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #9
                  Това не се случва изведнъж. Било си е износено и в този момент си навил волана достатъчно, за да се чуе. Преди това пак е било повредено, но натоварването не е било достатъчно за да прищрака и да го чуеш. Не е виновен полякът.

                  Коментар


                    #10
                    Външното каре е сменено, но за съжаление проблемът остава и се задълбочава. Още на първото дълго извънградско 2 дни след смяната на карето пак се чува въпросното църкане, което в последствие вече е хлопане при всеки по-остър ляв завой с газ. Освен това се появи някакво стържене на 5-та при ускорение, но не точно звук, а се усеща на педала на газта. Вибрации на волана не усещам.Сега клоня към десен носач(тампони и/или шарнир). Имал съм преди години на Брава-та даже по-силно хлопане при завой с ниска скорост и тогава се оказа външен кормилен накрайник, но се усещаше напрежение и шум при въртене на волана на място, каквото сега няма. На прав път ли съм с носача и други идеи?
                    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                    Коментар


                      #11
                      тези вибрации не бяха ли типични при износено вътрешно каре?
                      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                      Коментар


                        #12
                        Оправено със смяна на десен носач. Шарнирът е стегнат и се движи сравнително трудно с ръка, но в различни положения се усеща лек луфт и даже скърцане.Единият му тампон сякаш не е набит докрай, но това може и от самият модел да е. На новият тампоните са и двата набити докрай.На Брава-та за 5-6г смених десен носач 3 пъти срещу веднъж ляв и то левият по грешка. Сега на Мареа-та колегата преди мен е сменял и двата и аз сменям пак десен.Струва ли си да му сменя тампоните и рециклирам шарнира?Питам, защото ще ми струва колкото нов и има смисъл само ако ще издържи повече.
                        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                        Коментар

                        Working...
                        X