Проблемът се появи вчера на дълъг път. Започна в началото и след 500км чувствително се засили. Марея 2.4 JTD, от подписа колата.Църка отчетливо и ясно при ляв завой, даже при лек завой. Не вие, а е отчетливо цър-цър-цър... чувам го отпред отдясно. Подобно на звука от механизма на седалката до шофьорската като не е смазан механизма на шейната, добре познато за цялата серия Марея, Брава и Браво. Само по-силно и само в ляв завой.Първо си помислих за накрайник на волана, но там звукът е друг и се усеща при навиване на волана на място, което го няма.Сега клоня към преден десен лагер главина и даже поръчах, но не чувам виене. Преди година се беше разбил заден ляв лагер главина и виеше зверски на висока скорост. Тогава звукът беше съвсем друг и се чуваше отвсякъде, даже си мислих, че е като сега преден десен, а то се оказа заден ляв. Клоня към лагер също защото в задръстване вчера на наклон като пусна спирачката и не тръгваше сама.Правилно ли съм се насочил към лагер главина или пропускам нещо по-вероятно?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Църкане в ляв завой
Collapse
X
-
Bane
-
Току-що отказах поръчката на лагера и поръчах външно каре. Благодаря за съвета. Също като се замисля съм на мнение, че проблемът не е в лагера. Трябваше да вие, а не да църка в завой. Карето перфектно пасва на случая.Питам, дали е опасно да се кара така така, не защото искам да я карам така, а просто защото ми предстои идване до бг и предпочитам там да го сменя.Не бих рискувал да тръгна на дълъг път с разбит преден лагер, но с каре мога ли да отложа смяната с 2-3 хиляди км?
Коментар
-
Както каза колегата - и по джанти ако решиш - можеш да си караш, никой не те спира. Ако е карето, то като завиеш напълно в едната посока (в твоя случай - лява) и се движиш на първа предавка с леко подаване на газ, от дясното каре се чува силно и отчетливо щракане, ако е разбито. Пробвай го, за да си сигурен. Пробвай и в другата посока.
Коментар
-
Външното каре е сменено, но за съжаление проблемът остава и се задълбочава. Още на първото дълго извънградско 2 дни след смяната на карето пак се чува въпросното църкане, което в последствие вече е хлопане при всеки по-остър ляв завой с газ. Освен това се появи някакво стържене на 5-та при ускорение, но не точно звук, а се усеща на педала на газта. Вибрации на волана не усещам.Сега клоня към десен носач(тампони и/или шарнир). Имал съм преди години на Брава-та даже по-силно хлопане при завой с ниска скорост и тогава се оказа външен кормилен накрайник, но се усещаше напрежение и шум при въртене на волана на място, каквото сега няма. На прав път ли съм с носача и други идеи?
Коментар
-
Оправено със смяна на десен носач. Шарнирът е стегнат и се движи сравнително трудно с ръка, но в различни положения се усеща лек луфт и даже скърцане.Единият му тампон сякаш не е набит докрай, но това може и от самият модел да е. На новият тампоните са и двата набити докрай.На Брава-та за 5-6г смених десен носач 3 пъти срещу веднъж ляв и то левият по грешка. Сега на Мареа-та колегата преди мен е сменял и двата и аз сменям пак десен.Струва ли си да му сменя тампоните и рециклирам шарнира?Питам, защото ще ми струва колкото нов и има смисъл само ако ще издържи повече.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар