Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна маншони карета Lancia Dedra 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна маншони карета Lancia Dedra 1.6

    Привет, За съжаление Lancia форума тотално замря, което е разбираемо, затова ще отправя техническия си въпрос към форума-майка. :D Подхванал съм да сменям маншоните на външните каретата на Dedra 1.6 78hp 93-та. Десния маншон е скъсан от скоро и карето е като масльонка. Левия има сериозни цепки на същите места (всичко е фабрично...нема начин). Сменям и двата. Почнах с по-проблемния - десния. Свалил съм всичко около полуоската и само проклетото каре ме мъчи. Не мога да го сваля от полуоската, за да нанижа новия маншон! На вала има една зегерка, обаче ми се струва, че тя няма как да се свали докато карето е там и по-скоро ограничава движението му навътре, към полуоската. Млатих доста време с чука по най-вутрешния пръстен на карето, но не помръдва. Като се размърда карето лекичко, най-вътрешния пръстен, който контактува с вала има лек луфт, но все едно нещо го държи. Давайте акъл как да процедирам. До скоро съжалвах, че не оставих колата в сервиз, ма вече се ядосах и ще му таковам таковата на тва каренце. Снимки на гадта, която ми отепа хубавия слънчев ден: btw...маншоните на вътрешните карета са доволно омаслени, отляво даже носача е омаслен. Май и те са за смяна. Доколкото знам на тая барака не са сложили семеринг, а само маншоните спират маслото на скоростната кутия. Ако можете споделете до колко е трудоемка и постижима смяната им...ако трябва ще намеря канал и ще ги боря и тях. Поздрави!

    #2
    За сваляне на външното каре единия разтваря зегерката със специални клещи (разтваря а не събира) а другия леко издърпва карето , може и на несвалена полуоска.За вътрешното каре източи маслото от скоростната и свали голямата скоба на маншона , дърпаш леко и трипода излиза . За да сложиш новия маншон не сваляй трипода , а остави новия маншон в по-топла вода за десетина минути и после внимателно го нанижи. Аз го правих с хубав гумен маншон а не от пластмасовите. За скобите ако нямаш клещи за поставяне на оригинални скоби можеш и да рискуваш с обикновенни но повреждат тампона и протича , може предварително да навиеш няколко пласта изолирбанд на маншона където ще легне скобата и да не стягаш зверски , аз съм така.
    FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

    Коментар


      #3
      Веднъж съм сменял, мисля, че ставаше и с отвертка да се отвори тая зегерка. Трябва да почистиш греста, за да я видиш. Веднъж като я видиш и отвориш, после ще ти е като детска игра да го правиш. Като сменях - не съм свалял нищо, само разглобих шарнира, накрайника и гайката на главината, за да извадя шенкела от карето. После карето силно извито на една страна, нещо като на третата снимка, и после почистване на греста, докато се покаже зегерката.

      Коментар


        #4
        Аз не разкачам шарнира а само външния кормилен накрайник и подлагам нещо отдолу да не виси носача прекалено.
        FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

        Коментар


          #5
          Мерси за просветлението. Объркал съм, че трябва да се избива понеже четох една тема за Дедра 2.0, а явно там е по-различно. Справих се със зегерката доста бързо и карето падна. Сега го кисна в кореселин и меглио да се разтвори всичката гад. Подсувашам и мятам. Следващия уикенд ще ходя при 1 приятел с канал да подменя и вътрешните маншони, а през това време ще набавя необходимите консумативи. Те май са по-скъпи и като цяло повече неща спрямо външните. Има и някакъв лагер. Той задължително ли се подменя и как е захванат към вала? Ще ми трябва ли някаква скоба или нещо по-засукано?За скобите мисля да ползвам леко затъпени клещи секачки от тоя тип. Може би ще се получи добре?!

          Коментар


            #6
            Маншоните са по 7-8 лева , лагера на вътрешния ако не ти тече не го сменяш, за поставянето на новите скоби е труден достъпа и не става лесно.
            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

            Коментар


              #7
              Утре е деня. Взел съм маншони (4лв./бр.) и лагери (18лв./бр.). Подхвърлиха ми, че в 99% от случаите течало от лагерите, понеже при сцепен маншон маслото изтичало бързо. Взех 2 комплекта скоби - за маншони и такива за водни съединения. На място ще го мисля с кои да рискувам. Но може би ще заложа на вторите, понеже не съм сигурен какво ще стане с другите, за които нямам специални клещи, а тук все пак не е грес, ами масло. Отделно в магазина, от който взех скобите ми казаха, че водните не ставали за маншони. Защо да не стават? Вярно, че тия за маншони са по-масивни, но и водните държат стабилни течове като например от охладителната система, която е под налягане. Тука може би единствената разлика е, че има и някакво въртеливо натоварване върху маншона, респективно скобите. Взех и скоба за лагери, само трябва да измисля някакъв дорник за набиването на новите лагери. Предупредиха ме и да внимавам с триподите, да не изпаднели пръстените, че можело да се пръснат някакви игли (не знам за какво точно иде реч).Взех и трансмисионно масло за всеки случай (Castrol Syntrax Universal Plus 75w90). Така и не разбрах кое е правилното масло за тая кутия. По книжка дават Tutela ZC80/S, което не мога да намеря, а последните няколко години търкалям с Tutela ZC75 Synth 75W80. Хубавото е, че няма промяна в лоша посока.

              Коментар


                #8
                Маншони

                Колега ,сменях преди време на фиата и аз вътрешен маншон.Виж тук съм сложил снимки и описание на стъплките,които предприех.и съвети от по-можещи и знаещи колеги:
                lov написа:
                И с тях става но се подлага 3-4 слоя ел. изолационна лента на платнена основа. Пък дори за временно след такова пристягане може да и със свински опашки да караш в место скоби. Лошото е че те стареят и се скапват от времето, макар че съм виждал на други места сложени фабрично но явно са от по качествена пластмаса.
                ivel написа:
                пич,горещо препоръчвам да НЕ слагаш такава скоба,защото наранява.купи си от тези дето се стискат с обикновен керпеден.иначе предполагам сте извадили карето от зегера и стесменили маншона
                Успех с начинанието!
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #9
                  Мерси за инфото. Ами май и аз ще мотам изолирбанд и с обикновените скоби, че и в другия форум чета, че са имали проблем с оригиналните скоби и последващи течове. Абе някой има ли идея на колко см от края на полуоската се намира лагер-семеринга, че днеска взех една скоба за лагери с 10см ход, ама нещо си мисля, че може да е малка и се чудя дали да не я сменя за 15см?

                  Коментар


                    #10
                    кола

                    А какво ще кажеш ако не сваляш карето http://vbox7.com/play:21f14776има такива фунии при фирмите където продават маншони и по сервизите Днес правих подобна операция
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Значи миналата зима сменях съединител и покрай него един вътрешен маншон и двата външни.Вътрешните съм ги пристегнал към кутията със свински опашки...към лагера не помня ама май и там е с опашки.Продават се широки,които стават за тая цел,но аз в два магазина не успях да намеря това,което търся и сложих малко по-тънки.Скоро смятам да ги видя в какво състояние са ако се наложи ще ги подменя с по-широките и яки.Лагера се избива много леко и без скоба ама наистина трябва да си внимателен.Аз стария лагер го избих с малък чук без особени проблеми и без да го строша.Бях си купил маншон с лагер на Спидан,който в последствие се оказа за Типо автоматик(това съм убеден,че умишлено да търси човек такава част няма успее да я намери ама...) и маншона не пасна към кутията,а външния диаметър на лагера въпреки,че влезе добре на полуоската не влизаше плътно в нормален обикновен маншон за ръчна кутия.Рекох да го избия лагера и да върна комплекта за автоматика ама новия лагер се бе затегнал доста и му се е*а мамата при избиването,та накрая събрах стар лагер с нов маншон и няма течове засега.Външните са Бирт и засега изглеждат здрави,но почнах като оставям колата за по-дълъг период паркирана да е с изправен волан...мисля,че това спомага за по-дългия им живот донякъде И аз търсех масло по книжките и единственото,което успях да намеря да отговаря на спецификациите,да е читава марка и да не струва много пари бе това като на линка.Бяха ми доливали 1л. някакво безизвестно в началото като купих колата и сменях другия въпросен вътрешен маншон с лагер в сервиз.След това доливане скоростите започнаха да се превключват доста кофти в студено време,а към края почнаха да издават и странни шумове след по-агресивно каране.Сега няма проблеми с това масло.http://olx.bg/mobilube-gx-80w-a-i11610523Успех с ремонта! :D
                      EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                      Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                      Коментар


                        #12
                        Re: кола

                        kluchar написа:
                        А какво ще кажеш ако не сваляш карето http://vbox7.com/play:21f14776има такива фунии при фирмите където продават маншони и по сервизите Днес правих подобна операция
                        Въшните ги смених вече. То при мен свалянето на карето става по-бързо отколкото тоя нанизва кондома на фунията. :DДнес с голям ентусиазъм почнах да сменям вътрешните маншони и лагери към тях. Всичко точно, само дето преди два часа съм свалил втория лагер и като посягам да сложа новия - той друг размер, по-голям!?!? Еб********ти пичовете са тия на Стамболийски! Винаги като им кажеш нещо са много отворени и много разбират, на тех каталози и шублери не им требват. И са ми идва да им го завра в **** тоя лагер дето ми спъна цялата работа. Та се наложи да си оставя колата на 20км от тук и утре вечер пак да ходя да продължавам. Днеска специално ходих до Практикер да сменя скобата за лагери 10см с с най-голямата 15см. Е и тя не ми свърши работа... и нея ще я връщам. Лагера е на 11см от края на вала. Та леко леко с чукчето от всички страни и лагерите паднаха. Набиването - с дорник една тръба, а под нея стария лагер. Реших да ползвам обикновените скоби за водни съединения, като преди тва навих 5 пласта изолирбанд и гледах да не стягам много. Утре, живот и здраве, ако всичко мине гладко, след пробното кръгче по околовръстното ще си покаже дали тече от някъде. Това масло на Mobil 80W ако го бях видял по-рано, щях да взема от него, ама вече взех скъпото...пък сега да го връщам и да търся другото, няма да ми остане време. Абе то дано всичко да мине гладко, да няма течове и най-вече - да не ме занимава повече тази кочина с проблемите си. :D Да ме изкара още 1г или 20-30к и да се мятам на някоя зла японка (Honda).

                        Коментар


                          #13
                          Приемам, че операцията премина успешно. Минах 30-на км, дигнах 140 на околовръстното и няма течове. Само една от външните скоби се беше изнизала от маншона и се връткаше по вала, понеже бях намотал плътно изолирбанд по цялата окръжност, а самата скоба се пързаля по него, но дори без скоба пак не беше протекло. Сега сложих няколко пласта изолирбанд само локално, на местата, където е винта на скобата и е по-добре. А това масло ми се вижда една идея по-добро от предното по отношение на лекота на превключване. Казуса да се счита за приключен. Благодарности на всички, които се отзоваха. Със задружни сили всичко се постига с лекота.

                          Коментар


                            #14
                            Как я махате и слагате тази зегерка на външното каре? На старото каре я срязахме и изкарахме на парчета. Съответно после на новото каре накрая счупихме едното ухо, за да може да се наниже карето на оста. Предвиденото празно място за ушите на зегерката в карето не позволява да се разтворят ушите достатъчно, за да мине през оста до каналчето.
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              #15
                              Не се сваля.При демонтаж се разтваря с плоска отвертка и се дърпа на вън.При монтаж се нагласят шлиците да влязат една в друга,удряш с чук и карето започва да се нанизва на полуоската.Полуоската си има лека фаска,която разтваря зегерката.
                              Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                              ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                              Коментар

                              Working...
                              X