Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ABS - сензор ниво на спирачната течност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ABS - сензор ниво на спирачната течност

    Днес ми остана време и се позанимавах с ABS - от няколко месеца свети на таблото и съответно не функционира.Проверих датчиците на колелата - и 4 те са по 1 к - мерено на куплунзите под задната седалка и отпред под капака. 60 амперовия препазител здрав и почистен.Мерих сензора за ниво на спирачна течност - работи, т.е. ако е ниско нивото ключето му дава късо иначе течността е с нормално ниво и при затворена капачка няма верига. Обаче - двата проводника от инсталацията са накъсо при измерване - 2 ома, а при запален двигател няма напрежение /т.е. не се комутират от реле и явно са накъсо/. Вероятно някъде са притиснати и имитират ниско ниво /мое допускане/ и затова ABS не работи. Това неработене е от няколко месеца, а версията за притиснати кабели някъде ми дойде от ситуация при която возих хора- пълна кола в София и след едно от тръгванията видях че ABS си работеше /лампата си угасна нормално при палене и усетих причукването на педала при едно по-рязко спиране/ - тази работоспособност се задържа 2 дена след което пак изключи.Въпросът ми е - някой следил ли е откъде минават тези два проводника, бял и черен /виждам ги до шлауха/ и къде отиват?
    Bravo 2.0/20V 1996 г.

    #2
    Abs би трябвало да работи независимо че течността е намаляла, по-скоро проблема ти е другаде. Виж из форума темите за ремонт на abs, при мен се оказа студена спойка, моя е пластмасов ebc430.

    Коментар


      #3
      Re: ABS - сензор ниво на спирачната течност

      D-rA написа:
      Обаче - двата проводника от инсталацията са накъсо при измерване - 2 ома, а при запален двигател няма напрежение /т.е. не се комутират от реле и явно са накъсо/. Вероятно някъде са притиснати и имитират ниско ниво /мое допускане/ и затова ABS не работи.
      Я разкажи малко по-подробно за това измерване? Какво точно мериш, как? Откъде получи 2 Ома? Там се мери за всичко друго, но не и за съпротвление, ако си мерил съпротивление между двата кабела на буксата на капачето. В таблото на колата, лампата за ниско ниво на спирачната течност е постоянно захранена след контакт. От таблото - един кабел отива към казанчето (вероятно белият), където поплавъкът играе ролята на ключе, когато потъне - прави верига и прави връзка към маса (по черния кабел). Така лампата на таблото получава маса и светва. ABS е съвсем отделна инсталация и няма нищо общо с изброените неща.

      Коментар


        #4
        Re: ABS - сензор ниво на спирачната течност

        ogi28b написа:
        Я разкажи малко по-подробно за това измерване? Какво точно мериш, как? Откъде получи 2 Ома? Там се мери за всичко друго, но не и за съпротвление, ако си мерил съпротивление между двата кабела на буксата на капачето. В таблото на колата, лампата за ниско ниво на спирачната течност е постоянно захранена след контакт. От таблото - един кабел отива към казанчето (вероятно белият), където поплавъкът играе ролята на ключе, когато потъне - прави верига и прави връзка към маса (по черния кабел). Така лампата на таблото получава маса и светва. ABS е съвсем отделна инсталация и няма нищо общо с изброените неща.
        При откачен куплунг между двата проводника - 2 ома. При включен контакт на запалването - между двата провоника има 0,1 V.Поплавъка е високо и между клемите на сензора няма верига. Т.е. с тези измервания - дали го има или не сензора - късото си стои по кабелите.На таблото свети само лампата за ABS.
        Bravo 2.0/20V 1996 г.

        Коментар


          #5
          Това дето мериш, е все едно да бръкнеш в контакта на стената и да мериш за съпротивление между фазата и нулата. Безсмислено е и нищо не ти показва. Само че на 220 волта ще е доста зрелищно. Пусни камера да снима, ако го правиш, и го прави на тъмно. Та сериозно да ти кажа - хвърли го тоя уред настрана и не се занимавай да мериш нищо около поплавъка, а се съсредоточи над проблема с ABS-a. Сглоби си всичко - поплавък, капачето го завий и стегни хубаво, закачи буксата и в този момент, като си на контакт и натиснеш капачето в средата - симулираш потъване на поплавъка и трябва да светне това: ( ! ), като удивителното е в кръгче, ама не мога да ти го нарисувам. Това е същата лампа, която свети при изтеглена ръчна спирачка. Това е проверка, че известяването за ниско ниво работи както трябва. Но то няма общо с ABS-а. Той трябва да се провери с диагностична апаратура.Ред.: Ето ти и една картинка, от която да ти стане ясно, че това мерене нищо не ти показва.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            Не се мъчи... закачи я на диагностика и най-вероятно ще ти покаже, че помпата на АБС е фира.

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Това дето мериш, е все едно да бръкнеш в контакта на стената и да мериш за съпротивление между фазата и нулата. Безсмислено е и нищо не ти показва.
              Ако е свързано по посочената схема - да, прав си. Веднага въпрос - защо на двата проводника при изключен към сензора куплунг, не се мери никакво напрежение - а би следвало да е 12 волта по тази схема - /крушката е изправна, защото на ръчна спирачка свети/. Мерих на съпротивление след като се убедих че няма напрежение. При изключен ключ за запалване - напрежението е точно 0. При включен ключ - напрежението което се появява е 0.1 волта, т.е. чак тогава през окъсяването, което меря че има в тези два проводника протича ток - и спада върху измерените 2 ома е 0,1 волта.Склонен съм да ти вярвам че няма общо с ABS - но след като нямам никаква друга индикация освен лампата на ABS - това окъсяване на кабелчетата ме съмнява. А и ако схемата по която са свързани е тази която посочи, то лампата с удивителна следва да свети постоянно /или поне с включен контакт на ключа/ - а тя не свети.
              Bravo 2.0/20V 1996 г.

              Коментар


                #8
                Гледаш схема, на която веригата очевадно е отворена (поплавъкът е високо, защото течността е в норма) и смяташ, че лампата все пак трябва да свети. Интересно! Както и да е, остави я тая лампа. Провери я само дали изобщо работи тази верига като свържеш накъсо буксата. Лампата на таблото трябва да светне.

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Гледаш схема, на която веригата очевадно е отворена (поплавъкът е високо, защото течността е в норма) и смяташ, че лампата все пак трябва да свети. Интересно! Както и да е, остави я тая лампа. Провери я само дали изобщо работи тази верига като свържеш накъсо буксата. Лампата на таблото трябва да светне.
                  Съжалявам, но явно не ме четеш. При отворена верига следва на клемите да се измери захранващото напрежение - е няма го. Защо да давам накъсо куплунга, който всъщност си е накъсо и лампата с удивителна не свети. За твое успокоение му заврях мост - пак не свети. Ако имаш друга идея по моите въпроси, а не по твоята схема - ще се радвам да ги изчета.
                  Bravo 2.0/20V 1996 г.

                  Коментар


                    #10
                    това ,че има проблем с казанчето и поплавъка няма НИЩО ОБЩО със светещата лампа на абс-а.имаш си куплунг за диагностика,закачи я и всичко ще си покаже,какво се занимаваш да търсиш и да се вкарваш във приключения.може някой датчик на колело да е повреден,зацапан и т.н,това всичко се вижда на диагностика

                    Коментар


                      #11
                      Освен силовия бушон има и малък, но и аз предполагам че е студена спойка.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар

                      Working...
                      X