Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава 1,9 задно ляво колело задържа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава 1,9 задно ляво колело задържа

    Днес, след като минавах годишния технически преглед, в края на процедурата излиза служителя от колата ми и ми казва, че задното колело било задържало ей сега. Карах така около 1-2 км. до вкъщи и като стигнах установих, че наистина е задържало, защото беше горещо, докато дясното си беше направо студено. Колата е с барабани отзад. Пробвах няколко пъти с дърпане и пускане на ръчната, но никакъв резултат и дори установих, че ръчната сега се дърпа много по-нагоре отколкото до преди това. Въпросът ми е как и от какво може да се е стигнало до там, че да задържи и най-вече как да го оправям.
    Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

    #2
    Свали задно ляво колело, свали заден ляв барабан и провери дали задният ляв спирачен цилиндър не е блокирал. Свали задния ляв механизъм за саморегулиране, направи му ревизия, раздвижване, почистване, смазване. Смени спирачния маркуч. Смени също и спирачния цилиндър, ако е блокирал. Смени накладките при нужда. Провери дали жилото на ръчната се движи свободно. Повтори процедурата със задното дясно колело. Смени сппирачната течност навсякъде, заедно с тази в съединителя.

    Коментар


      #3
      Златен си...още утре ще направя всичко това и ще кажа от какво е бил проблема
      Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

      Коментар


        #4
        Жило на ръчната.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          Аз от изброените от Оги неща бих заложил на блокирало цилиндърче.
          Фиат Крома 1.9 16v+
          Фиат Браво 1.6 16v
          Фиат Мареа 1.6 16v

          Коментар


            #6
            Аз - на маркуч. Имах блокирал цилиндър и накладката откъм блокиралото бутало се беше изтъркала донякъде и после не мърдаше, спираше само с другата. И колелото не загряваше.

            Коментар


              #7
              А само да попитам, как точно да проверя спирачния цилиндър дали е задържал ?
              Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

              Коментар


                #8
                Като свалиш барабана както си е монтирано всичко буташ накладките в горната им част навътре към цилиндърчето , първо наляво за да провериш едното буталце, след това надясно за да видиш и другото. Ако някоя от страните не иска да се движи буталцето значи е блокирало.
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Това го пробвах преди да попитам и в нито едната посока не мърдаха...да не казвам колко трудно махнах капака на барабана...или пък каква мръсотия беше вътре...
                  Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

                  Коментар


                    #10
                    При натискане на накладката навътре буталцата на цилиндърчето трябва да мърдат и в двете посоки да кажем с по 5-6мм ход (до там ги ограничават държачите на накладките). При свалени накладки стискаш с пръсти двете буталца за да влязат в цилиндърчето,ако не мърдат въобще ,или само едното бутало сменяй цилиндърчето.
                    Фиат Крома 1.9 16v+
                    Фиат Браво 1.6 16v
                    Фиат Мареа 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      Като за начало натискаш спирачния педал с 20-30 см и го фиксираш в това положение за да не губиш течност при извадени спирачни буталца.При всички положения по буталцата и във спирачния цилиндър са се получили мизерии от времето и не смяната на течността.Мизериите обикновено са повече в долната част на цилиндърчето.Със шкурка 800-1000 навита около пръста я отстраняваш-отнема време.Със друг от чистите пръсти проверяваш кога си се справил-при триенето се капва и от спирачната течност.По същия начин действаш и със буталцата-аз ги бележа ляво-дясно.Внимаваш да не скъсаш гумичките им.Забърсваш всичко идеално,смазваш обилно-аз ползвам медна смазка а преди свинска мас ,събираш по обратния ред обезвъздушаваш .Ако направиш същата операция и със другото колело-не можеш си позна спирачките.Много по-добре е от нови ментета които не карат до другия преглед.Успех!!!
                      Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                      Коментар


                        #12
                        Сега като чета и видях че съм писал 20-30см---20-30мм е вярното но сигурно си се усетил Станаха ли спирачките?
                        Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                        Коментар

                        Working...
                        X