Днес, след като минавах годишния технически преглед, в края на процедурата излиза служителя от колата ми и ми казва, че задното колело било задържало ей сега. Карах така около 1-2 км. до вкъщи и като стигнах установих, че наистина е задържало, защото беше горещо, докато дясното си беше направо студено. Колата е с барабани отзад. Пробвах няколко пъти с дърпане и пускане на ръчната, но никакъв резултат и дори установих, че ръчната сега се дърпа много по-нагоре отколкото до преди това. Въпросът ми е как и от какво може да се е стигнало до там, че да задържи и най-вече как да го оправям.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава 1,9 задно ляво колело задържа
Collapse
X
-
Свали задно ляво колело, свали заден ляв барабан и провери дали задният ляв спирачен цилиндър не е блокирал. Свали задния ляв механизъм за саморегулиране, направи му ревизия, раздвижване, почистване, смазване. Смени спирачния маркуч. Смени също и спирачния цилиндър, ако е блокирал. Смени накладките при нужда. Провери дали жилото на ръчната се движи свободно. Повтори процедурата със задното дясно колело. Смени сппирачната течност навсякъде, заедно с тази в съединителя.
-
Като свалиш барабана както си е монтирано всичко буташ накладките в горната им част навътре към цилиндърчето , първо наляво за да провериш едното буталце, след това надясно за да видиш и другото. Ако някоя от страните не иска да се движи буталцето значи е блокирало.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
При натискане на накладката навътре буталцата на цилиндърчето трябва да мърдат и в двете посоки да кажем с по 5-6мм ход (до там ги ограничават държачите на накладките). При свалени накладки стискаш с пръсти двете буталца за да влязат в цилиндърчето,ако не мърдат въобще ,или само едното бутало сменяй цилиндърчето.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Като за начало натискаш спирачния педал с 20-30 см и го фиксираш в това положение за да не губиш течност при извадени спирачни буталца.При всички положения по буталцата и във спирачния цилиндър са се получили мизерии от времето и не смяната на течността.Мизериите обикновено са повече в долната част на цилиндърчето.Със шкурка 800-1000 навита около пръста я отстраняваш-отнема време.Със друг от чистите пръсти проверяваш кога си се справил-при триенето се капва и от спирачната течност.По същия начин действаш и със буталцата-аз ги бележа ляво-дясно.Внимаваш да не скъсаш гумичките им.Забърсваш всичко идеално,смазваш обилно-аз ползвам медна смазка а преди свинска мас ,събираш по обратния ред обезвъздушаваш .Ако направиш същата операция и със другото колело-не можеш си позна спирачките.Много по-добре е от нови ментета които не карат до другия преглед.Успех!!!Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар