Привет на всички, бързам да пиша тук понеже съм много притеснен от състоянието на колата си. Вчера пътувайки през нощта бях заслепен от насрещно движещ се автомобил (не си изключи дългите светлини) и минах през легнал полицай (от старите, високи) със скорост на 80км/ч. Може би дори към 100тина. Карам фиат мареа комби и след преминаването на полицайя просто чух едно фъскане, предполагам амортисьорите взеха въздух, но колата ми веднага клекна (или беше клекнала непосредствено след удара) не съм сигурен. Но когато слязох, не успях да диагностицирам проблема. Снимки нямам възможност да пусна. Когато застана отстрани на автомобила, видимо е, че калника е поне с 5 сантиметра по-близо до гумата. Реших да я вдигна на крик, но само от дясната страна и предната дясно гума има някакъв луфт, по мои наблюдения беше от ябълката на носача, която беше смачкана. Не разбирам от коли, затова реших веднага да пиша тук. Колата не е моя и се притеснявам да я закарам на сервиз, с оглед на това, че ще ме излъжат. Сам не мога да я ремонтирам. Друго, което забелязах е, че гумите са може би изкривени, което отново дължа на носачите (наклонени са така, че повечето от асфалта лежи на вътрешната страна на гумата). Надявам се да не е нищо сериозно, ясно ми е, че така или иначе ще хвърля едни пари... дето... Когато я вдигна с крика, амортисьора се разпъва на повече от 5см преди да се повдигне гумата. Клекнала е и на 4ти гуми. Да съм счупил 4 носача и да съм смазал 4 пружини, че не могат да отвърнат ли? Пружините не са спукани или счупени от това, което видях снощи. Моля давайте съвети, надявам се да съм описал нагледно проблема!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Marea Combi клекна до земята!
Collapse
X
-
Скапали са се лагерите на носачите където контактуват с моста. Има ремонтни комплекти по 35-40тина лева. Друго освен пружините няма отношение към височината на колата.||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Беше ми страшно трудно да снимам, понеже цялата е увиснала. Не знам дали изобщо успях да снимам каквото трябва?!Снимки:https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...95d082Може би предпоследната снимка говори най-много за ситуацията. П.П. когато снощи вдигнах колата на крик предната дясна гума имаше страховит луфт (2-3см), волана ми се движи много по-леко, казаха, че вероятно е от меките гуми, но не зная. Също така, когато завивам се наблюдава разминаване долу на предната дясна гума на ябълката на носача.2.П.П. мсля, че тази кола ще си замине. Положението много ли е сериозно?
Коментар
-
ми и аз разгледах снимките...и нищо ниско не виждам...нашата мареа е точно толкова ниска...а си е със здраво предно и задно окачване....относно тези луфтове за които казваш...не мога да разбера как така има разминаване на колелото с ябълката на носача!? със шарнира ли имаш в предвид...то там ако има разминаване тя ще се разчекне буквално...!? Според мен на колата "нищо" и няма освен да и смениш ремонтен комплект отзад за носачите и да и направиш един реглаж отпред...останалото мисля, че просто се шашкаш сам...аз със бравата също съм прелитал през "легнал полицай" със 80-90км/ч...проблем не е имало...Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
@kiselo Наистина не разбирам от коли, не се интересувам, не са ми страст. Преди няколко седмици си спуках картера на легнал полицай. Дупчицата беше по-малка от милиметър от вътрешната (вдлъбнатата) част на тавата. Стоях ето така О.о, защото и до днес не мога да си обясня от какво е. Затова съм се шашнал, не знам какъв е този късмет, който имам. Карам от месец, а вече ще правя втори ремонт на бащината кола. По темата: Снимките не са подробни и не мисля, че съм успял да уловя каквото трябва. Това, което чух след легналия беше като фъскане от амортисьор или гума и просто усетих как леко се спусна колата. Спрях слязох, видях, че е по-ниска от обикновено, вдигнах я на крик само от дясно и размърдах предната дясна гума. Установих, че се движи, а не трябва. Когато пуснах колата, забелязах, че гумите са криви (под подобен ъгъл ) Не знам какво имаш предвид под разчекване, но мисля, че съм я разчекнал. Когато минах през легналия не усетих нищо друго освен как колелата е*аха майката на каросерията. Затова смятам, че може да съм смачкал пружините и сега да не отвръщат. До нас се прибирах сравнително бавно след този инцидент. На всяка следваща дупка, деруга, лек коловоз или легнал полицай, аз не усещах амортиьорите... Днес сутринта извиках приятелче и му казах да наблюдава колата. Когато завивам, той каза че направо съм си смазал дясната ябълка на носача. А когато карам направо каза, че забелязвал дясната гума да се олюлява.
Коментар
-
Казваш че гумите седят разчекнати. Предните или задните? Ако задните изглеждат така /---- , значи може и моста да е огънат, или спукан.Тази дясна предна гума, стана ясно че има някакъв луфт, ама на кое точно му викаш ябълка? Така както го описваш, все едно лагера е разбит.Иначе на снимките, и аз не виждам нещо нередно.А за най-сигурно, понеделник я караш на майстор за проверка на ходовата част. Около 20 лева ще ти вземе, и ако е кадърен, ще ти каже какво що.
Коментар
-
xctr написа:Друго освен пружините няма отношение към височината на колата.
Коментар
-
Може би не се изразих правилно. Да ако са протекли и няма нищо в тях е естествено колата да клекне малко. Иначе само пружината напъва колата нагоре, освен ако амортесьора е двоино действаш и адски твърд..||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Колеги ,стига с тези комплекти за заден мост :D При такова преминаване през легналия полицай няма как да се промени нещо в лагерите на задния мост.Амортисьорите наистина нямат никакво отношение към височината на колата.Те единствено гасят колебанията на окачването.Говорим когато колата е в статично положение.Единствено в газовия амортисьор има някакво вътрешно налягане ,но то е преодолимо с ръка и няма как да повдига колата.При преминаване на такова препятствие с висока скорост обаче окачването се свива рязко докрай,преодолява и буферите.Стеблото на амортисьора стига до долния край с удар и е възможно да се изкриви.Колегата казва че колата е станала по твърда.Такова усещане се получава и когато има такъв крив амортисьор.Но наистина погледната от снимките колата няма някакви видими проблеми.При всички случаи обаче трябва да се вдигне на подемника и да се прегледа окачването и управлението.Иначе са само предположения.brava 1.9.jtd 2001
punto 1.2 sport 1994
Максималната скорост с която можеш да излезеш от един завой е много близка до тази с която не можеш!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар