Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Педалът спадна след смяна на накладки и маркучи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Педалът спадна след смяна на накладки и маркучи

    Здравейте!Реших, че тук е подходящо да попитам.При мен става въпрос за педала на спирачките, който наполовина спадна, след като смених предните накладки и двете предни маркучета на спирачките. Обезвъздуших и нямаше въздух. Долях не повече от 50 грама течност, защото си имаше. Спирачките си държат, но преди тази манипулация педалът хващаше горе почти при допир само. Сега хваща някъде към средата, макар спирачките да държат добре. На какво може да се дължи това, нямам идея?Става въпрос за Фиат Браво 1.6 16V бензин. Произведен 1997 г.Отделена тема.Модераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    ModusF написа:
    Здравейте!Реших, че тук е подходящо да попитам.При мен става въпрос за педала на спирачките, който наполовина спадна, след като смених предните накладки и двете предни маркучета на спирачките. Обезвъздуших и нямаше въздух. Долях не повече от 50 грама течност, защото си имаше. Спирачките си държат, но преди тази манипулация педалът хващаше горе почти при допир само. Сега хваща някъде към средата, макар спирачките да държат добре. На какво може да се дължи това, нямам идея?Става въпрос за Фиат Браво 1.6 16V бензин. Произведен 1997 г.
    Обезвъздуши отново като започнеш от задно дясно после задно ляво,предно дясно и последно предно ляво.
    Bravo 1.9d 97г

    Коментар


      #3
      Все едно нашата кола ...

      Колега НСН,ценя съветите ти много,но ако изключим обезвъдушаване, къде другаде може да е проблема.Преди година сменях накладки и стана точно така.Сваляш старите,слагаш новите,издрърпваш старата спирачна течност от казанчето и доливаш нова.После по посочения начин,задно дясно и тнт приточихме с периодично доливане,да не дръпне въздух.Педала омекна както на колегата,хваща но е мек.На другата ми кола още на 1-2 мм и усещаш че имаш спирачки,а сега както казва момчето след половинта ход.Накладките са"Феродо ФДБ1040" премиер.Всичко е смазано и проходено-водачи и бутало.Заднте са нови и ръчната си хваща на първи зъб и на четвърти е бетон.Друго не се сещам,ама тово ме яде отвътре защо се получи.Като натискаш спирачката на свалени гуми,целия апарат се усуква малко навътре,и пак има просвет около 1мм м/у диска и накладката по външния край Друго не се сещам,ще ми е интересно да се изкажат мнения,защото мисля е свързано и с горното питане...
      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

      Коментар


        #4
        Re: Все едно нашата кола ...

        Аз първо смених накладките и единия маркуч, защото видях, че външното покритие е сцепено. След една седмица каране с нормални спирачки видях, че и десният маркуч е цепнат и смених и него. И тогава, днес, при смяна на десния маркуч се получи това, което го казвам. Такава е историята в подробности, защото виждам, че явно има отзиви. И реших да добавя как точно се случиха нещата. Но как може да се отрази смяната на един маркуч на нивото на педала, никак не мога да се сетя. И затова споменах накладките и всичко, както беше.Поне да те попитам pl4 8rp, като караш с такъв, да го наречем омекнал педал, има ли опасност за сигурността или всичко си е наред. Моите спирачки държат, ама като са в такова положение, знам ли?! Защото аз само днес малко карах така, ако ти си карал по-дълго с такъв педал да кажеш как е и давали ли са ти признак за отказ?А, и друго. Докъде се сипва течност в казанчето, че нещо малко на око я сипах. Лампа вътре на таблото не светят, ама да не би да съм сипал много и това да оказва някакво влияние, по-голямо налягане, знам ли?!

        Коментар


          #5
          Е то на тебе на най-важното място не ти държи, как караш така... Очевадно е, че някъде нещо задържа и пречи на спирачния апарат да се движи нормално. Сваляш всичко отново, почистваш, малко запилваш с пила (или шкурка по-добре) местата, където лягат накладките и самия канал по които се движат , проверяваш дали всичко се движи съвсем свободно, сглобяваш и пробваш. Провери дали като е свален апаратът се осуква по същия начин, за да разбереш дали е нещо между буталото и апарата или е нещо между водачите и апарата. Виж да не ти е застанал някой по-твърд боклук между буталото и накладката и той да усуква.Ред.: Не знам как успях да напиша "усуквам" по два различни начина в едно мнение.---/ Колега, като сменя маркучи през една седмица - и в двата случая ли обезвъздуши всички колела? Двата маркуча от една марка и от един магазин ли са купени?

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            Е то на тебе на най-важното място не ти държи, как караш така... Очевадно е, че някъде нещо задържа и пречи на спирачния апарат да се движи нормално. Сваляш всичко отново, почистваш, малко запилваш с пила (или шкурка по-добре) местата, където лягат накладките и самия канал по които се движат , проверяваш дали всичко се движи съвсем свободно, сглобяваш и пробваш. Провери дали като е свален апаратът се осуква по същия начин, за да разбереш дали е нещо между буталото и апарата или е нещо между водачите и апарата. Виж да не ти е застанал някой по-твърд боклук между буталото и накладката и той да усуква.Ред.: Не знам как успях да напиша "усуквам" по два различни начина в едно мнение.---/ Колега, като сменя маркучи през една седмица - и в двата случая ли обезвъздуши всички колела?
            Да, обезвъздуших. И в двата случая само течност изтече, без въздух.

            Коментар


              #7
              Ей така от любопитство по колко пъти обезвъздушаваш на колело.
              Bravo 1.9d 97г

              Коментар


                #8
                Здравейте колеги,

                По принцип аз за тази година изминалата съм обезвъздушавал поне 4 пъти по няколко различни начина.-с маркуч в буркан със спирачна течност.-отвивам пробката и на самотек за 10-на секунди.-Пробвах и със спринцовка да набутвам.-и без нищо,само отвивам и колкото изкара и затягам ,докато помощника задържа педала долу.-и 1-2 нестандартни,на които е по-добре да не обръщаме внимание сега.Процедурата поне по два пъти на пробка или докато съм убеден,че няма нищо,демек въздух.За каанчето пълниш дотолкова,че като завиеш капачката с поплавъка да не прелее.Той ако ти е забутано малко по-надолу там отзад не се вижда маркера "Макс".Аз така правя и няма проблем.С една голяма спринцовка с маркучле слагам капачката леко открехната и допълвам по малко и така.За мекия педал-при мен съм сигурен ,че е така заради луфта м/у накладката и диска.Потъва малко,за да го обере.Не са се напаснали още,бати и ментетата.Първоначално ме дразнеше,сега вече съм му свикнал и не ми прави впечетление.Иначе никога не ми е изправяла косата,защото съм умерен шофьор и не се вкарвам в ситуации.При теб има голяма вероятност след няколко дневно внимателно спиране в градски условия да се оправи,което си е норамлно. Макар вече да ми е писнало да се занимавам ,да свалям и да смазвам,да припилвам и още сто други работи,които очевидно не помагат хич пак ще погледна.Проблема просто дойде извднъж.Да се неначуди човек как по едно и също време и четерите накладки ще решат да се спекат,както и четирите водача и двете бутала или двата маркуча да се запушат или двата кръга да дефектират? При спиране няма тресене,няма занасяне,джантите не загряват от задържане.А накладките седят като конус.Не са идеално успоредни на диска.За една година мислех,че ще се напаснат,да се поизтърка долната част и да стане равно навсякъде,но уви.На техническия преглед преди месец всичко си беше ток и жица на валовете.Утре пак ще рагзлобя да огледам,ама кво ще видя повече от миналия път не се знае.Към Оги:за усукването-имам предвид,че ако ти седиш отвън пред диска и апарата,а аз натискам спирачката при запален двигател,ще забележиш как апарата се прибира към полуоската с няколко милиметра,при отпускане на педала се връща и така.Това го споменавам поради това,че не знам нормално ли е или не.Дефакто се упражнява нужното усилие в/у накладките ,но те не лягат плътно по диска.И за 6-7К не се оправят.Айде предишните накладки бяха твърди,а тези са уж меки ,а няма и фин слой феродо полепнал по джантите.От спортна злоба ще ги сваля утре пак и ще направя някоя снимка при възможност,да не би аз да изпускам нещо,а някое по-набото око да го хване.ПП:и мойта клавиатура на лаптопа е като на Ключаря.Едно натискаш друго се показва,ако де...и запетайката не ми хваща от първия път-сериозно.
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #9
                  Трябва да ти се напаснат накладките по диска ~200км каране

                  Коментар


                    #10
                    Re: Здравейте колеги,

                    pl4 8rp написа:
                    По принцип аз за тази година изминалата съм обезвъздушавал поне 4 пъти по няколко различни начина.-с маркуч в буркан със спирачна течност.-отвивам пробката и на самотек за 10-на секунди.-Пробвах и със спринцовка да набутвам.-и без нищо,само отвивам и колкото изкара и затягам ,докато помощника задържа педала долу.-и 1-2 нестандартни,на които е по-добре да не обръщаме внимание сега.Процедурата поне по два пъти на пробка или докато съм убеден,че няма нищо,демек въздух.За каанчето пълниш дотолкова,че като завиеш капачката с поплавъка да не прелее.Той ако ти е забутано малко по-надолу там отзад не се вижда маркера "Макс".Аз така правя и няма проблем.С една голяма спринцовка с маркучле слагам капачката леко открехната и допълвам по малко и така.За мекия педал-при мен съм сигурен ,че е така заради луфта м/у накладката и диска.Потъва малко,за да го обере.Не са се напаснали още,бати и ментетата.Първоначално ме дразнеше,сега вече съм му свикнал и не ми прави впечетление.Иначе никога не ми е изправяла косата,защото съм умерен шофьор и не се вкарвам в ситуации.При теб има голяма вероятност след няколко дневно внимателно спиране в градски условия да се оправи,което си е норамлно. Макар вече да ми е писнало да се занимавам ,да свалям и да смазвам,да припилвам и още сто други работи,които очевидно не помагат хич пак ще погледна.Проблема просто дойде извднъж.Да се неначуди човек как по едно и също време и четерите накладки ще решат да се спекат,както и четирите водача и двете бутала или двата маркуча да се запушат или двата кръга да дефектират? При спиране няма тресене,няма занасяне,джантите не загряват от задържане.А накладките седят като конус.Не са идеално успоредни на диска.За една година мислех,че ще се напаснат,да се поизтърка долната част и да стане равно навсякъде,но уви.На техническия преглед преди месец всичко си беше ток и жица на валовете.Утре пак ще рагзлобя да огледам,ама кво ще видя повече от миналия път не се знае.Към Оги:за усукването-имам предвид,че ако ти седиш отвън пред диска и апарата,а аз натискам спирачката при запален двигател,ще забележиш как апарата се прибира към полуоската с няколко милиметра,при отпускане на педала се връща и така.Това го споменавам поради това,че не знам нормално ли е или не.Дефакто се упражнява нужното усилие в/у накладките ,но те не лягат плътно по диска.И за 6-7К не се оправят.Айде предишните накладки бяха твърди,а тези са уж меки ,а няма и фин слой феродо полепнал по джантите.От спортна злоба ще ги сваля утре пак и ще направя някоя снимка при възможност,да не би аз да изпускам нещо,а някое по-набото око да го хване.ПП:и мойта клавиатура на лаптопа е като на Ключаря.Едно натискаш друго се показва,ако де...и запетайката не ми хваща от първия път-сериозно.

                    Коментар


                      #11
                      nsn написа:
                      Ей така от любопитство по колко пъти обезвъздушаваш на колело.
                      Помпа се на педала 3 пъти и се натиска. Тази процедура я повтарям 4 пъти на колело. Първият път, когато ще се започне обезвъздушаването, на първото колело, помпам много пъти, не ги броя. После броя или давам инструкция на помощника и слушам скърцането на педала, за да съм сигурен, че така помпа. Ако няма признаци за въздух, както в моя случай, нямам съмнения в обезвъздушаването.

                      Коментар


                        #12
                        Re: Здравейте колеги,

                        pl4 8rp написа:
                        За каанчето пълниш дотолкова,че като завиеш капачката с поплавъка да не прелее.Той ако ти е забутано малко по-надолу там отзад не се вижда маркера "Макс".Аз така правя и няма проблем.С една голяма спринцовка с маркучле слагам капачката леко открехната и допълвам по малко и така.За мекия педал-при мен съм сигурен ,че е така заради луфта м/у накладката и диска.Потъва малко,за да го обере.Не са се напаснали още,бати и ментетата.Първоначално ме дразнеше,сега вече съм му свикнал и не ми прави впечетление.Иначе никога не ми е изправяла косата,защото съм умерен шофьор и не се вкарвам в ситуации.При теб има голяма вероятност след няколко дневно внимателно спиране в градски условия да се оправи,което си е норамлно. При спиране няма тресене,няма занасяне,джантите не загряват от задържане.А накладките седят като конус.Не са идеално успоредни на диска.За една година мислех,че ще се напаснат,да се поизтърка долната част и да стане равно навсякъде,но уви.На техническия преглед преди месец всичко си беше ток и жица на валовете.Утре пак ще рагзлобя да огледам,ама кво ще видя повече от миналия път не се знае.
                        Мерси за идеите. За казанчето, ясно, ще огледам това още днес.За педала също добра идея, защото видях, че накладките не лежат по диска, защото са още нови. Но си казах, че с времето това ще се оправи. Дано тогава и педалът се оправи, макар да си мисля, че днес може да взема да изпиля поне очевидните издатини по краищата. Даже си мислех да сложа старите накладки да видя как ще се държи педалът, ама егати разправиите, писна ми вече и не ми се занимава. Дано причината е това, което казваш за луфта на накладките.При спиране и при мен не тресе, всичко е наред. Спирачките държат, само дето хващат при натиск към средата на педала, а не горе, както беше преди смяната.

                        Коментар


                          #13
                          ThE_PuNiSHeR написа:
                          Трябва да ти се напаснат накладките по диска ~200км каране
                          Мерси, успокояващо мнение.

                          Коментар


                            #14
                            За спирачките...

                            Ето и днес ми отидоха два часа от живота в занимавка по колата.Сигурност и безопастност на първо място.Нека хората,които четат и разбират да се чувстват поканени да дадат градивна критика,коментар ,насока...Банков за 2 месеца стoпи такива "феродота" до Своге и обратно,а моийте са като нови още.Той не е видял темата,но предполагам ,че като я види ще удари едно рамо на момчето по неговия проблем със мекия педал. Обещах снимки и ще приложа линк към целия албум,а тук ще прикача две само за апетит.ПП:качването привършиЕто и обещаните снимки,на някой ако му се гледат.Колега не забравяй да кажеш във времето дали ще има промяна към добро или лошо и от какво е продиктувана Тя.
                            Прикачени файлове
                            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                            Коментар


                              #15
                              Re: За спирачките...

                              Разбира се, че ще кажа. Като мина 200 километра. Днес се каних, ама нищо не пипах по въпроса и май ще чакам да мина километрите.

                              Коментар

                              Working...
                              X